Μια διάκριση, ρεκόρ επισκεπτών, πολιτιστικά γεγονότα, νέα ξενοδοχεία. Η Αθήνα ζει «μια τουριστική Αναγέννηση». Αυτό είπε ο Δήμαρχός της, Γιώργος Καμίνης, στη συνέντευξη Τύπου με αφορμή το 5ο Travel Trade Athens που πραγματοποιείται στις 2 και 3 Οκτωβρίου, αλλά και το βραβείο για την «Ανερχόμενη Πολιτιστική Πόλη». Τα στοιχεία το υποστηρίζουν.
Οι τουρίστες που έρχονται στην Αθήνα υπολογίζεται ότι θα φθάσουν στα πέντε εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2017. Το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας παρουσιάζει 8% αύξηση στην επιβατική κίνηση σε σχέση με το 2016, οπότε μέτρησε περί τα 20 εκατομμύρια αφιξοαναχωρήσεις. Εφέτος ενισχύθηκαν οι υπερπόντιες συνδέσεις με απευθείας δρομολόγια σε Νέα Υόρκη, Σιγκαπούρη και πρόσφατα το Πεκίνο, ενώ ανοίγουν διαρκώς νέες αγορές.
Ο πολιτισμός δίνει τη δική του διάσταση στον προορισμό.
Το 2016 1,808 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, ενώ το Μουσείο της Ακρόπολης στα οκτώ χρόνια λειτουργίας του έχει προσελκύσει 11 εκατ. επισκέπτες.
Σε όλα αυτά προστέθηκαν από εφέτος το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αλλά και η έκθεση Documenta 14 που προσέλκυσε στην ελληνική πρωτεύουσα πάνω από 340.000 επισκέπτες.
Επίσης η Αθήνα ορίστηκε από την UNESCO ως Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου για το 2018.
Eνα «καλλιτεχνικό μπουμ», όπως το χαρακτήρισε ο κ. Καμίνης. Oμως, «ποτέ ως τώρα δεν αντιμετωπίσαμε τον πολιτισμό ως εργαλείο ανάπτυξης», τόνισε, σχολιάζοντας και το ζήτημα που έχει προκύψει από τις τρεις ήδη αναβληθείσες συνεδριάσεις του ΚΑΣ σε σχέση με το Ελληνικό. Και πρόσθεσε: «Δεν μπορώ να φανταστώ ότι η νομιμότητα, η προστασία της ελληνικής κληρονομιάς και η ανάπτυξη μπορούν ποτέ να έρθουν σε σύγκρουση».
Στην Ελλάδα πολλά έχουν ειπωθεί τα τελευταία χρόνια για την ανάγκη σύζευξης του πολιτισμού με τον τουρισμό. Ωστόσο συχνά ο δημόσιος διάλογος αναλώνεται στο να πείσει για το στρατηγικό πλεονέκτημα του πολιτισμού σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων της Αττικής και της Περιφέρειας, εν μέσω θερινής αιχμής. Και όλα αυτά όταν την ίδια ώρα στην Ευρώπη η πολιτιστική κληρονομιά έχει περάσει στην ψηφιακή εποχή και ξεπερνά τα τοπικά σύνορα για να αξιοποιηθεί, αποδίδοντας στην περιφερειακή οικονομία και στον τουρισμό.
Η πολιτιστική κληρονομιά δίνει προστιθέμενη αξία σε έναν προορισμό, τον αναδεικνύει και εμπλουτίζει το προϊόν του, ενισχύοντας την επιλογή και διευρύνοντας τη διάρκεια παραμονής ενός ταξιδιώτη.
Για την προβολή της πρωτεύουσας, είναι καθοριστικής σημασίας οι στρατηγικές συμμαχίες. Όπως αυτή του Δήμου της Αθήνας, της Aegean και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), με στόχο την προβολή της ως σύγχρονου κέντρου πολιτισμού και ελκυστικού προορισμού για όλο το χρόνο. «Μην κάνουμε το λάθος να πιστέψουμε ότι τα προβλήματα ασφάλειας σε άλλες χώρες είναι θετικά για εμάς», είπε ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχιος Βασιλάκης αναφερόμενος στα συγκυριακά προβλήματα γειτονικών προορισμών. Συμπληρώνοντας ότι «η Αθήνα βελτιώνεται σταδιακά και η αξιοποίηση στο παραλιακό μέτωπο είναι μια ευκαιρία».
Η ελληνική αεροπορική εταιρία και ο ΔΑΑ είναι βασικοί υποστηρικτές και της δράσης «Οι πέτρες μιλούν», μια πρωτοβουλία της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) για τη σύνδεση του πολιτισμού με τον τουρισμό, η οποία ολοκληρώνεται στις 10 Οκτωβρίου. Για έναν μήνα θεατρικές «περφόρμανς» βασισμένες στον λόγο του Ομήρου, του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη, του Θουκυδίδη, του Σοφοκλή, του Αριστοφάνη, λαμβάνουν χώρα ελεύθερα για το κοινό στην Ακρόπολη, το Θέατρο Διονύσου, το Ναό του Ηφαίστου, την Πύλη του Αδριανού, το Μνημείο Λυσικράτη, το Ωρολόγιο Κυρρήστου και στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Η ελληνική πρωτεύουσα θα είναι επίσης ο επόμενος σταθμός των περιφερειακών συνεδρίων Destination Expo της Αμερικανικής Ένωσης Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (ASTA), όπως ανακοινώθηκε και επίσημα στο ετήσιο συνέδριο της Ενωσης, ASTA Global Convention. Για τη στήριξη δε του θεσμού του Travel Trade Athens, ο Δήμαρχος Αθηναίων υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τον αντιπρόεδρο του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (Hatta) Λύσανδρο Τσιλίδη και τον αντιπρόεδρο Ανάπτυξης της ASTA Robert Duglin.
Η διοργάνωση (www.traveltradeathens.gr) που ολοκληρώνεται την Τρίτη αφορά σε επαγγελματίες του τουρισμού και στην ενίσχυση της τουριστικής προβολής της Αθήνας. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 9.500 συναντήσεις μεταξύ ξένων και ελλήνων επαγγελματιών. Στο 5ο Travel Trade Athens οι συναντήσεις αναμένεται να αγγίξουν τις 3.000, με τους ξένους επαγγελματίες του τουρισμού να ξεπερνούν τους 100 και τις ελληνικές επιχειρήσεις που συμμετέχουν στα επαγγελματικά ραντεβού να αριθμούν τις 140.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News