Οι φωτογραφίες των οδηγών ταξί που υπάρχουν στην εφαρμογή του Taxibeat εγείρουν ένα ζήτημα προσωπικών δεδομένων σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη! Οπως δήλωσε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ θα ερωτηθεί η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για το γεγονός ότι στην εφαρμογή παρουσιάζεται η φωτογραφία κάθε αυτοκινητιστή που εξυπηρετεί τους πολίτες για την αξιολόγησή του, έστω κι αν αυτό γίνεται με τη συναίνεση των συνεργαζόμενων επαγγελματιών…
«Είναι ένα θέμα που θα το δει η Αρχή Προσωπικών Δεδομένων» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης. «Να δούμε λίγο την ευρωπαϊκή νομοθεσία που υπάρχει γύρω από αυτά τα θέματα; Να τη δούμε. Είναι άλλο να πει μια εταιρεία σαν την Taxi Beat, αξιολόγησε το τάδε ταξί για να συνεργαστεί μαζί του, είναι άλλο να αξιολογεί εκείνη με ποιους θα συνεργαστεί για το αν τα αυτοκίνητα αυτά έχουν κάποιες προδιαγραφές, είναι καλύτερα, είναι καθαρά, έχουν μια λειτουργία συγκεκριμένη -και οι οδηγοί τους μέσα σε αυτά- και είναι άλλο να δείχνεις την εικόνα του άλλου»
Στην συνέχεια μάλιστα εξέφρασε την άποψη ότι υπάρχει και… φυλετικό(!) θέμα σε σχέση με τις φωτογραφίες και τα στοιχεία των οδηγών ταξί αναφέροντας πως: «Μπορεί να είναι πρόβλημα η φωτογραφία ενός ανθρώπου που έχει άλλο χρώμα από εμάς, μπορεί να είναι πρόβλημα η φωτογραφία μιας γυναίκας, μπορεί να είναι φυλετική. Αλλά εμείς βάζουμε τους κανόνες ως θεσμικό πλαίσιο. Εμείς βάζουμε τους κανόνες και τους διαβουλευόμαστε με τους ανθρώπους και τις εταιρείες που είναι στους χώρους».
»Δεν μπορεί όμως για λόγους που όλοι καταλαβαίνετε να απεικονίζεται η φωτογραφία του οδηγού, αν είναι γυναίκα, αν είναι διαφορετικής φυλής, όμορφος ή άσχημος για να αξιολογηθεί ή να επιλεγεί με φυλετικά κριτήρια. Καταλαβαίνουμε ότι όταν κάποιος έχει εθιστεί να λειτουργεί χωρίς έλεγχο και να φτιάχνει δικούς του κανόνες, δεν επιθυμεί να μπουν κοινοί κανόνες που να τους τηρούν όλοι και με αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου».
Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών επεσήμανε ότι ο ίδιος δεν έχει κανένα πρόβλημα με την καινοτόμα εφαρμογή. Χαρακτηριστικά δήλωσε: «Και εγώ στηρίζω την Beat και στηρίζω όλες τις προσπάθειες που κάνουν καλή τη ζωή μας, πιο εύκολη και επεκτείνουν τις δραστηριότητες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν κανόνες.
Οπως διευκρινίζει «εδώ και καιρό το Υπουργείο επεξεργάζεται δύο σχέδια νόμου θεμάτων μεταφορών. Πρέπει να υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο που να προβλέπει ότι για αυτές τις εταιρείες θα υπάρχει έδρα στην Ελλάδα, νόμιμος εκπρόσωπος, σύστημα παρακολούθησης των συμβάσεων που έχουν, τήρηση της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, που δραστηριοποιούνται και με ποιούς κανόνες. Ό,τι δηλαδή προβλέπεται για όλους τους Έλληνες και όλες τις εταιρείες, πλην αυτών της διαμεσολάβησης».
Τέλος, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι «βρισκόμαστε στη φάση της τελικής διαμόρφωσης τους, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να είναι σε απόλυτη εναρμόνιση με το δίκαιο του ανταγωνισμού, με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, με τη νομοθεσία των αστικών μεταφορών και ταυτόχρονα με τη διασφάλιση της ύπαρξης φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων τους», ενώ διευκρίνισε πως «οταν οι διατάξεις ετοιμαστούν, θα ακολουθήσει ο απαραίτητος διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Οι διατάξεις δεν θα αφορούν μόνο τις διαδικτυακές πλατφόρμες διαμεσολάβησης αλλά όλες τις εταιρείες διαμεσολάβησης είτε αυτές χρησιμοποιούν την τηλεφωνία είτε το διαδίκτυο είτε οποιοδήποτε μέσο».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News