Μία ακόμα σελίδα στην επεισοδιακή συμβίωση των κυρίων Πιτσιόρλα και Σπίρτζη υπό την σκέπην της κυβέρνησης Τσίπρα άνοιξε η νομοθετική ρύθμιση για τα ταξί, την οποία ετοιμάζεται να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών. Ενα χρόνο μετά την ανοικτή διαμάχη τους στο μέτωπο των πολυκαιρισμένων αποκρατικοποιήσεων (την περίοδο που ο σημερινός υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας ήταν επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ), το επίμαχο νομοσχέδιο για τις επιβατικές μεταφορές προκαλεί νέες αναταράξεις στο εσωτερικό της κυβέρνησης.
Οι δυο τους είχαν έρθει σε ανοικτή σύγκρουση για το θέμα της επένδυσης στο Ελληνικό -με τον κ. Σπίρτζη να επιτίθεται στον τότε πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ με αφορμή το τίμημα παραχώρησης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου- αλλά και για τις αποκρατικοποιήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΟΛΠ και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος».
Σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ, το πρωί της Παρασκευής, ο κ. Πιτσιόρλας δήλωσε αντίθετος τόσο με τις διατάξεις του νομοσχεδίου Σπίρτζη για τα ταξί όσο και με τη γενικότερη φιλοσοφία του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
«Ως λαός έχουμε μία άπωση στην έννοια της αξιολόγησης και νομίζω ότι κάνουμε λάθος. Όλοι αξιολογούμαστε και θα πρέπει να αποδεχτούμε νέες ιδέες, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες έχουν μπει πια στη ζωή μας, σε όλο τον κόσμο», ήταν η αιχμή που άφησε ο υφυπουργός Οικονομίας για τον συνάδελφό του στην κυβέρνηση.
Ο κ. Πιτσιόρλας σχολίασε αρνητικά και την αντίδραση του συνδικάτου αυτοκινητιστών ταξί Αττικής -ότι «δεν είναι πόρνες στις βιτρίνες του Άμστερνταμ» για να τους αξιολογεί ο πελάτης- λέγοντας σκωπτικά ότι η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ για το θέμα «είναι άλλης εποχής».
Νίκος Δρανδάκης: «Δεν αποχωρούμε από την Ελλάδα» – Πάνω από 20.000 υπογραφές κατά του σ/ν
Από την πλευρά της η εταιρεία Beat (πρώην Τaxiβeat) απαντά στη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης με εκστρατεία συλλογής υπογραφών, σπεύδοντας παράλληλα να διευκρινίσει ότι παρά τις εις βάρος της προβλέψεις του νομοσχεδίου Σπίρτζη, δεν πρόκειται να αποχωρήσει από την Ελλάδα.
«Δεν θα αφήσουμε κανέναν να μας διώξει από τη χώρα», διεμήνυσε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο ιδρυτής της εταιρείας, Νίκος Δρανδάκης, και επανέλαβε την πρόθεση της να προσφύγει κατά του προωθούμενου νόμου τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη.
Μέσα σε λίγες μόνο ώρες περισσότεροι από 20.000 πολίτες είχαν ανταποκριθεί στην απόφαση της εταιρείας να αρχίσει συγκέντρωση υπογραφών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά του νομοσχεδίου Σπίρτζη. Στόχος μας, υπογράμμισε ο κ. Δρανδάκης, είναι να βάλουμε στο διάλογο τη φωνή του καταναλωτή, ώστε να αλλάξει το κατεστημένο που θέλει μοναδικό συνομιλητή της κυβέρνησης το συνδικάτο των αυτοκινητιστών ταξί.
Σύμφωνα με τον ιδρυτή της TaxiBeat, οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο για τα ταξί ευνοούν ένα περίεργο «μοντέλο δημοσιοϋπαλληλίας», καθώς αντί για αξιολόγηση των οδηγών προκρίνει συμβάσεις πολυετούς διάρκειας. Είναι η πρώτη φορά, επεσήμανε, που προωθείται τέτοιος νόμος για εταιρείες που συνεργάζονται με νόμιμους οδηγούς ταξί, όπως η Beat, κι όχι για πλατφόρμες ενοικίασης οδηγών και οχημάτων όπως η Uber.
«Εγώ δεν βλέπω σε ποια ευνομούμενη χώρα θα μπορούσε αυτή η υπέρβαση λογικής να γίνει νόμος του κράτους», γράφει σε ανάρτησή του στο facebook για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου.
Ωραία, το ΝΕΑ βρήκαν το επίμαχο νομοσχέδιο για τις μεταφορές (εκτός κι αν διαψευσθεί) οπότε μπορούμε να σχολιάσουμε λίγο…
Geplaatst door Nick Drandakis op Donderdag 28 september 2017
Στο κείμενο που συνοδεύει την εκστρατεία συλλογής υπογραφών αναφέρονται τα εξής:
«Το Ελληνικό Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αποφάσισε να προωθήσει σχέδιο νόμου που μετατρέπει την Beat (πρώην Taxibeat) σε εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου, και όχι ηλεκτρονική πλατφόρμα διαμεσολάβησης, όπως είναι σήμερα. Με τον τρόπο αυτό το Υπουργείο εξαναγκάζει τους οκτώ και πλέον χιλιάδες οδηγούς της Beat σε σχέση αποκλειστικής απασχόλησης με την εταιρεία, κάτι που είναι πρωτοφανές στην ιστορία των Διαδικτυακών Εφαρμογών. Βασικός στόχος αυτής της αλλαγής είναι το ίδιο το μοντέλο της Beat: η αξιολόγηση και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών προς τον σημερινό έλληνα πολίτη.
Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είναι ο μόνος και ασφαλής τρόπος να σκοτώσει κάποιος την καινοτομία και επιχειρηματικότητα. Κανείς δεν θα θέλει πλέον να δημιουργήσει στην Ελλάδα μια καινοτόμα τεχνολογική επιχείρηση όταν θα ξέρει ότι μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με νόμους που αντιμετωπίζουν την επιχειρηματική του ιδέα με νοοτροπίες της δεκαετίας του ’60.
Η έναρξη του Taxibeat to 2011, αποτέλεσε το σημείο τομή για να αλλάξει εντελώς η εικόνα των αστικών μεταφορών στην Ελλάδα. Το ταξί έπαψε να είναι ‘ο ταρίφας’ και έγινε ο σωστός και αξιοσέβαστος επαγγελματίας που όλοι αγαπούν να χρησιμοποιούν καθημερινά. Και όλα αυτά χάρη στο νέο μοντέλο που έφερε το Taxibeat: την αξιολόγηση του επαγγελματία, τις υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές και την ανταμοιβή των καλύτερων του κλάδου.
Το Taxibeat μέσα στα χρόνια μεγάλωσε, έφτασε τους σχεδόν 1 εκατομμύριο πελάτες, έκανε επενδύσεις εκατομμυρίων, δημιούργησε εκατοντάδες θέσεις εργασίας, και έγινε το success story της χώρας στα σκληρότερα χρόνια της κρίσης -ένα success story που έδινε κουράγιο σε όλους τους Έλληνες ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε και συλλογικά σαν έθνος.
Οι διατάξεις του νέου νόμου για τις αστικές μεταφορές που αφορούν στην Beat (η μετατροπή της από μεσολαβητή σε εταιρεία μεταφορών, οι τριετείς συμβάσεις με οδηγούς-υπαλλήλους) είναι ενάντια στην καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Ζητάμε να καταργηθούν τώρα και να μην ψηφιστούν από το Ελληνικό Κοινοβούλιο».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News