Η BMW είναι από τις λίγες εταιρείες που εξελίσσει τεχνολογίες σχεδόν με κάθε εναλλακτικό καύσιμο – εννοούμε εναλλακτικό του πετρελαίου και της βενζίνης: ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικά, υδρογόνου (fuel cells). Υπόκλιση…
Η γερμανική εταιρεία ξεκίνησε να πειραματίζεται με τέτοιες τεχνολογίες τη δεκαετία του ’60, όταν όλο αυτό ακουγόταν από άλλον πλανήτη. Το 1969 τοποθέτησε ηλεκτρικό κινητήρα σε δύο BMW 1602. Ακολούθησε η εξέλιξη τεχνολογιών υδρογονοκίνησης στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και υβριδικών τεχνολογιών τη δεκαετία του ’90, με το πρώτο υβριδικό να λανσάρεται στην αγορά το 2007.
Σήμερα, η BMW έχει στην γκάμα της τρία υβριδικά (ActiveHybrid 3, ActiveHybrid 5, ActiveHybrid 7) και ένα ηλεκτρικό (BMW ActiveE), ενώ έχει ήδη λανσάρει τη μάρκα BMW i, με αιχμή του οικολογικού δόρατος το ηλεκτρικό i3 και το υβριδικό i8.
Δες την ιστορία της BMW στην εναλλακτική τεχνολογία κίνησης, στο παρακάτω video.
Ταυτόχρονα, σήμερα, η μπράντα αναλαμβάνει μία πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων τα οποία κυκλοφορούν εκεί έξω και είναι μια καλή ευκαιρία για να αποκτήσεις το μοντέλο των ονείρων σου με ένα οικονομικό πρόγραμμα που σου ταιριάζει, με προνομιακό επιτόκιο και με το βλέμμα στο μέλλον.
Περισσότερες λεπτομέρειες, στις παρακάτω γραμμές.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα με… «ρεύμα»
«Πουλάνε τα οχήματα τα οποία κινούνται με ηλεκτροκίνηση;». Αυτή είναι η πιο συνήθης ερώτηση αναφορικά με το αύριο της αυτοκίνησης, επειδή -ως γνωστόν- ό,τι πουλάει είναι και καλό, κατά τον πολύ κόσμο. Η απάντηση, όμως, δεν σχετίζεται μόνο με αριθμούς, αφού τα ηλεκτρικά τροχοφόρα τείνουν να γίνουν το επόμενο παγκόσμιο trend. Ναι, η ηλεκτροκίνηση έχει «ρεύμα».
Ετσι κι αλλιώς, δίχως να είσαι γνώστης των εξελίξεων στην αυτοκίνηση, θα έχεις κατανοήσει ότι το μέλλον στους δρόμους αυτού του πλανήτη θα έχει πρίζα, θα είναι ηλεκτρικό, αυτό επιτάσσει η λογική εξέλιξη. Οι κατασκευαστές ήδη παίρνουν τις οικολογικές αποστάσεις τους από το diesel και επενδύουν στη βενζίνη και, εννοείται, στα ηλεκτρικά plug-in οχήματα, προκειμένου να μην ξεπερνούν τις αυστηρές νόρμες εκπομπών ρύπων – οι οποίες πρόκειται να γίνουν αυστηρότερες στο άμεσο μέλλον. Κι αν θέλουμε να εστιάσουμε και στις πωλήσεις, η πραγματικότητα καταγράφει ότι συνεχώς αυξάνονται τα μερίδια των ηλεκτρικών οχημάτων. Το πρώτο τρίμηνο του 2017 πωλήθηκαν στην Ευρώπη 212.945 ηλεκτρικά ή plug-in αυτοκίνητα – αύξηση 37,6% σε σχέση με το 2016.
Ηδη διαβάσατε ότι ο σημαντικός κατασκευαστής από τη Βαυαρία επενδύει στο μέλλον, έχοντας ήδη μια ολόκληρη γκάμα ηλεκτρικών (i) και plug-in (iPerformance) μοντέλων. Πώς μεταφράζεται αυτό για το BMW Group; Είναι ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων, παγκοσμίως! Το 2016 παρέδωσε πάνω από 62.000 ηλεκτρικά οχήματα στους πελάτες του, από τα οποία περισσότερα από 25.500 πλήρως ηλεκτρικά i3. Με 2.864 ταξινομήσεις νέων οχημάτων το 2016 (+ 26%), το i3 ήταν το πιο επιτυχημένο ηλεκτρικό μοντέλο στη Γερμανία.
Το πρώτο τρίμηνο του 2017, η εταιρεία παρέδωσε σχεδόν 25.000 ηλεκτρικά μοντέλα σε πελάτες ανά τον κόσμο. Στόχος για την τρέχουσα χρονιά είναι η πώληση 100.000 ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο.
BMW ηλεκτρικό-υβριδικό παρόν και μέλλον
Η γκάμα των ηλεκτρικών και plug in μοντέλων της BMW είναι μεγάλη, καλύπτοντας κάθε ανάγκη. Ξεκινάει από τη μικρότερη 225xe έως την 330e, συνεχίζει με την 530e –το νέο καμάρι του «BMW Electric Now Tour»- και συνεχίζει με τα X5xDrive40e, 740e, καθώς και τα αμιγώς ηλεκτρικά i3 και i8.
Τα 330e και 530e έχουν ισχύ 252 ίππων και 420 Nm ροπής, ενώ η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται –θεωρητικά- στα 2 λτ/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων μεταξύ 44 και 49 γρ./χλμ. Και τα δύο μπορούν να κινηθούν αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 40 περίπου χλμ. και έχουν αυτονομία 600 χλμ. Οι μπαταρίες τους φορτίζονται σε κάτι περισσότερο από 3 ώρες από οικιακό δίκτυο και σε 2 ώρες και 15 λεπτά από i Wallbox.
Η (θηριώδης) xDrive40e έχει ιπποδύναμη η οποία ανέρχεται συνδυαστικά στα 313 άλογα, ενώ η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται στα… 3,3 λτ./100 χλμ.!
Κατά μέσο όρο, σε όλον τον στόλο, τα οχήματα diesel του BMW Group εκπέμπουν 40% λιγότερα οξείδια του αζώτου NOX από τον γερμανικό μέσο όρο, σύμφωνα με έκθεση του γερμανικού υπουργείου Περιβάλλοντος, τον Απρίλιο του 2017. Αυτές οι εξαιρετικές τιμές ισχύουν τόσο για τα οχήματα Euro 5 όσο και για τα Euro 6. Επιπλέον, η εμπειρία που έχει αποκτηθεί από την οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες -από το 2010 έως το 2015- σημαίνει ότι το BMW Group μπορεί να προσφέρει ένα βελτιστοποιημένο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων για τα 225.000 μοντέλα Euro 5 που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους γερμανικούς δρόμους – προφανώς χωρίς κόστος για τον πελάτη.
Μέχρι το 2025, το Group υπολογίζει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν μία αναλογία 15-25% επί των πωλήσεων. Με ένα υψηλό επίπεδο ευελιξίας, το σύστημα παραγωγής του BMW Group μπορεί να ανταποκρίνεται γρήγορα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς, και θα έχει τη δυνατότητα να ενσωματώνει διαφορετικά συστήματα κίνησης στην τρέχουσα παραγωγή, ανάλογα με τις απαιτήσεις.
Συνολικά, η BMW σχεδιάζει να προσφέρει τουλάχιστον 12 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροκίνητων εκδοχών σε βασικά μοντέλα όπως το X3 SUV καθώς και το φουτουριστικό iNext, χωρίς οδηγό! Η νέα τεχνολογία διευκολύνει την ανανέωση της σειράς «i», από την οποία δεν έχει κυκλοφορήσει νέο αυτοκίνητο μετά το i8 που βγήκε στους δρόμους, το 2014. Η BMW προβλέπει ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα της επόμενης γενιάς θα κάνουν δυνατή την αυτόματη οδήγηση σε απόσταση έως και 700 χιλιομέτρων.
Η BMW σε… ανανεώνει
Το BMW Group ορίζει τα πρότυπα της μελλοντικής βιώσιμης μετακίνησης και προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη γκάμα ηλεκτρικών και Plug-In υβριδικών αυτοκινήτων, με τις πλέον καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες.
Επιπροσθέτως, οι υπερσύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες τεχνολογίας Euro 6 της BMW, καθιστούν εφικτή την επίτευξη της μέγιστης απόδοσης σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
Με αυτόν τον γνώμονα, η ΒΜW αναλαμβάνει μία πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία, με θετική επίδραση στους πόρους, το κλίμα και το περιβάλλον γενικότερα, ανεξάρτητα και πριν αυτό να επιβληθεί από τις κυβερνήσεις με τις επερχόμενες νομοθετικές διατάξεις.
Τώρα, επιλέγοντας ένα νέο αυτοκίνητο BMW με εκπομπές ρύπων έως 130gr CO2, ο αγοραστής μπορεί να επωφεληθεί από το προνομιακό επιτόκιο 3,9% από την BMW Financial Services, το οποίο ισχύει για τα προγράμματα BMW ALL INCLUSIVE, 3asyDRIVE Select και eSelect.
Ενδεικτικά, μπορεί να αποκτήσει την BMW Σειρά 1 από 169€/μήνα, την BMW Σειρά 2 Active Tourer από 209€/μήνα και την BMW X1 από 239€/μήνα.
Επιπλέον, εφόσον είναι κάτοχος αυτοκινήτου diesel με κινητήρα τεχνολογίας Euro 4 ή παλαιότερης, η BMW Hellas του προσφέρει επιδότηση ανταλλαγής «Future Bonus» έως και €2.000 για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου BMW με εκπομπές ρύπων έως 130gr CO2. Φυσικά, συμπεριλαμβάνεται όλη η γκάμα ηλεκτρικών και Plug-In υβριδικών αυτοκινήτων BMW για μία μοναδική και βιώσιμη εμπειρία οδήγησης, όπως υπόσχεται ο κατασκευαστής.
Τέλος, όλα τα νέα αυτοκίνητα BMW διατίθενται με πέντε χρόνια δωρεάν service με το πρόγραμμα BMW Service Inclusive (εξαιρούνται τα μοντέλα BMW 114d και BMW i3).
H ενέργεια ισχύει για ταξινομήσεις αυτοκινήτων έως 31.12.2017.
Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία, μπορείτε να καλέσετε στο Κέντρο Επικοινωνίας Πελατών της BMW Hellas στο τηλέφωνο 210 9118000 ή να επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας στο www.bmw.gr/FutureBonus
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News