Είναι γεγονός ότι η ζήτηση στην Κίνα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τεράστια τα τελευταία χρόνια.
Περίπου 510.000 οχήματα νέας μορφής ενέργειας πουλήθηκαν στη χώρα πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 53% σε ετήσια βάση, με τον αριθμό των πωλήσεων να αναμένεται να φθάσει τις 800.000 φέτος. Τα στοιχεία αυτά τα ανακοίνωσε επίσημα η Ενωση Κινεζικών Αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ενα μέλος αυτής της ένωσης, η Dongfeng, με επίσημη ανακοίνωση, γνωστοποίησε ότι ήδη έχει εκπονηθεί εξίσου επίσημο σχέδιο για τη συμπαραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την αρωγή και την τεχνογνωσία που διαθέτει η σύμπραξη των Renault και Nissan. Ανάμεσα στα πλάνα είναι, πρωταρχικά, η σύσταση μιας κοινής εταιρείας.
Η Dongfeng ανέφερε σε δήλωσή της ότι η νέα εταιρεία, η eGT New Energy Automotive Co., θα έχει την έδρα της στην πόλη Σιγιάν της επαρχίας Χουμπέι στην κεντρική Κίνα. Η Renault και η Nissan θα έχουν ποσοστό 25% η κάθε μία, ενώ η Dongfeng το υπόλοιπο. Η παραγωγή αναμένεται να αρχίσει το 2019, με μία ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 120.000 αυτοκινήτων.
Η κοινοπραξία, η οποία παρουσιάστηκε την Τρίτη, σχεδιάζει να παράγει ένα μικρό SUV στο εργοστάσιο της Dongfeng στην Κίνα, το 2019. Αυτό το όχημα θα βασίζεται σε μια πλατφόρμα ενός SUV που κατασκευάζεται από τις δύο εταιρείες.
Η Dongfeng Motor, η κρατική αυτοκινητοβιομηχανία, δεν μας είναι άγνωστη. Τη θυμόμαστε από τότε που επένδυσε 1,1 δισ. δολάρια (800 εκατ. ευρώ) στην Peugeot Citroen. Επίσης είναι αξιομνημόνευτο ότι από τη στιγμή που συνέβη αυτό, η γαλλική εταιρεία μπόρεσε να σταθεί ξανά στα πόδια της.
Πέραν του ορισμού της βιομηχανικής παγκοσμιοποίησης -συνδυασμός κινεζικής, γαλλικής και ιαπωνικής εταιρείας- το αποτέλεσμα με τις τέσσερις ρόδες που θα καίει ρεύμα αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ας σκεφτούμε όχι μόνο το μηχανολογικό αποτέλεσμα που θα προκύψει από αυτές τις διαφορετικές τεχνογνωσίες -οι οποίες θα συνυπάρξουν σε ένα αυτοκίνητο- αλλά και το γεγονός ότι θα αποτελεί ένα αμάλγαμα διαφορετικών αυτοκινητικών πολιτισμών και κουλτούρας σε ένα σασί.
Ετσι, αυτή η κοινή εταιρεία, θα κάνει χρήση των πιο σημαντικών πλεονεκτημάτων στον τομέα της έρευνας, της σχεδίασης, της κατασκευής και του δικτύου πωλήσεων των τριών εταιρειών. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια γκάμα προσιτών, τεχνολογικά προηγμένων και ψηφιακά συνδεδεμένων οχημάτων.
Το εξίσου βέβαιο είναι ότι οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες ψάχνουν τοπικούς συνεργάτες για την παραγωγή EV (ηλεκτρικών οχημάτων) στην Κίνα, της οποίας η κυβέρνηση σκοπεύει να απαιτήσει από τις εταιρείες αυτοκινήτου να αφιερώσουν ένα ορισμένο ποσοστό παραγωγής, σε οχήματα με μπαταρίες.
Η Dongfeng είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές επιβατικών και επαγγελματικών αυτοκινήτων στην Κίνα, με μερίδιο περίπου 11% στην εσωτερική αγορά. Από την πλευρά της, η συμμαχία των Renault-Nissan ηγείται στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, με τα Nissan Leaf και Renault Zoe, τα οποία έχουν παρουσιαστεί εδώ και αρκετά χρόνια στην αγορά.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News