544
Ο πρόεδρος της ΝΔ σε συνάντηση με φοιτητές στο Ελληνοαμερικανικό Ινστιτούτο | ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ/INTIMENEWS

Μητσοτάκης: «Η κυβέρνηση θέλει να καταργήσει την αξιολόγηση στην ανώτατη εκπαίδευση»

Protagon Team Protagon Team 9 Ιουλίου 2017, 12:04
Ο πρόεδρος της ΝΔ σε συνάντηση με φοιτητές στο Ελληνοαμερικανικό Ινστιτούτο
|ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ/INTIMENEWS

Μητσοτάκης: «Η κυβέρνηση θέλει να καταργήσει την αξιολόγηση στην ανώτατη εκπαίδευση»

Protagon Team Protagon Team 9 Ιουλίου 2017, 12:04

Κλιμακώνει την κριτική του κατά της κυβέρνησης και συγκεκριμένα κατά του νόμου που προωθεί η κυβέρνηση για τα ΑΕΙ (Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα), ο πρόεδρος της ΝΔ, με άρθρο του στην «Καθημερινή της Κυριακής».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπενθυμίζει ότι η κυβέρνηση μέσα σε δυόμισι χρόνια έχει αλλάξει τρεις υπουργοί Παιδείας τονίζοντας ότι ο καθένας με τα δικά του σχέδια που ακύρωνε αυτά των προηγούμενων, «όλοι όμως με την ίδια διχαστική λογική και με έναν στείρο κομματισμό ως σημαία». Και καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση «γυρίζει τα πανεπιστήμια πίσω, σε ιδεοληπτικές αγκυλώσεις που τις έχει ξεπεράσει και η πολιτική και η κοινωνία και, τελικά, η ίδια η ζωή».

Αναλύοντας το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης για την ανώτατη εκπαίδευση, ο κ. Μητσοτάκης υπογραμμίζει ότι τραυματίζει το αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων, ενισχύει το συγκεντρωτισμό και τη γραφειοκρατία και καταργεί θεσμούς που συνέβαλαν στη λογοδοσία και τη διαφάνεια, όπως τα Συμβούλια Ιδρυμάτων, «που είχαν την αποδοχή της πανεπιστημιακής κοινότητας».

Και ακόμη χειρότερα, όπως τονίζει ο ίδιος, «η πρόταση της κυβέρνησης καταργεί την αξιολόγηση, υποβαθμίζοντας το ρόλο της ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας, κόντρα σε όσα συμβαίνουν διεθνώς». Επιπλέον, ο νόμος που φέρνει η κυβέρνηση υποβαθμίζει τα μεταπτυχιακά προγράμματα, «τα οποία αντιμετωπίζει ισοπεδωτικά, με στρεβλές προτεραιότητες και με διατάξεις που λειτουργούν ως αντικίνητρα στην ανάπτυξη υψηλής στάθμης σπουδών».

Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΝΔ, η κυβέρνηση επιδιώκει να ενισχύσει την κομματικοποίηση στα πανεπιστήμια επαναφέροντας τη συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα διοίκησης, με εκπροσώπους που θα υποδεικνύονται από τις φοιτητικές παρατάξεις. «Την ίδια ώρα, “κατοχυρώνεται” και προστατεύεται η ανομία στους πανεπιστημιακούς χώρους, καθώς επιστρέφει μια απολύτως παρωχημένη αντίληψη για το ακαδημαϊκό άσυλο», τονίζει ο ίδιος, προσθέτοντας ότι απουσιάζει κάθε προσπάθεια για να ενισχυθεί η εξωστρέφεια των ιδρυμάτων μας πριμοδοτώντας την έρευνα, αναζητώντας ιδιωτικές δωρεές, ή διευκολύνοντας την προσέλκυση ξένων φοιτητών.

«Τα τείχη που κάποιοι επείγονται να χτίσουν, εμείς θα τα γκρεμίσουμε για να δώσουμε πίσω τα πανεπιστήμια στους φοιτητές και τους καθηγητές. Οχι στους φοιτητοπατέρες και στις συντεχνίες που τα νέμονται εδώ και δεκαετίες», τονίζει ο ίδιος.

Παραθέτει τα τρία «οφθαλμοφανή προβλήματα» της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα: «Πρόβλημα πρώτο, η περιορισμένη χρηματοδότηση, κάτι που δεν συναρτάται μόνο με την κρατική επιχορήγηση, αλλά και με τη δυνατότητα των πανεπιστημίων να βρίσκουν οικονομικούς πόρους. Πρόβλημα δεύτερο, η κακή κατάσταση των υποδομών αλλά και των συνθηκών λειτουργίας των κτιριακών συγκροτημάτων των ελληνικών πανεπιστημίων. Πρόβλημα τρίτο, το ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας των Α.Ε.Ι. που συχνά φτάνει μέχρι το σημείο ουσιαστικής της κατάργησης της αυτονομίας και αυτοτέλειάς τους».

Η λύση στο πρώτο πρόβλημα είναι, σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, η αναζήτηση πόρων στην αγορά, αλλά και μέσω της αξιοποίησης της περιουσίας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. «Είναι σημαντικό να συνδεθούν τα Α.Ε.Ι. με την παραγωγή, κάτι που θα βοηθήσει και τους φοιτητές να έρθουν σε επαφή με την πραγματική οικονομία», τονίζει.

Επίσης υπογραμμίζει την αναγκαιότητα προγραμμάτων που να φέρουν φοιτητές και έσοδα από το εξωτερικό, όπως, για παράδειγμα τα ξενόγλωσσα εκπαιδευτικά προγράμματα και τα καλοκαιρινά τμήμα σπουδών.

Οσο για την κακή κατάσταση των υποδομών  τονίζει ότι «με περισσότερη τάξη, καθαριότητα, και φυσικά μεγαλύτερη ασφάλεια για όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, με εσωτερικούς κανονισμούς που θα γίνονται σεβαστοί και με σεβασμό στο πανεπιστημιακό άσυλο ως θεσμό κατοχύρωσης της ελεύθερης έκφρασης και όχι ως εργαλείο συγκάλυψης έκνομων συμπεριφορών, «μπορούμε άμεσα να κάνουμε τις υπάρχουσες να λειτουργούν καλύτερα».

Τέλος, επισημαίνει ότι «μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο λειτουργίας των πανεπιστημίων, αποβάλλοντας τον κρατισμό και τις ιδεοληψίες του χθες». 

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...