Δεν έχει συμπληρωθεί μία εβδομάδα από τότε που ο ΣΚΑΙ προσκάλεσε τους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν αιτήσεις για τη συμμετοχή τους στο «Survivor» της επόμενης τηλεοπτικής περιόδου. Μάλιστα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το ριάλιτι αναμένεται να ξεκινήσει νωρίς, στα μέσα Οκτωβρίου, προκειμένου το κανάλι να οικοδομήσει ισχυρό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του.
Τις πρώτες ημέρες, λοιπόν, το κανάλι έλαβε περί τις 40.000 αιτήσεις ενδιαφερομένων. Μάλιστα ο όγκος των αιτήσεων υποχρέωσε τους υπεύθυνους της παραγωγής να αναθεωρήσουν τη μέθοδο επεξεργασίας των δεδομένων που λαμβάνουν. Στην αίτηση συμμετοχής στο πρώτο «Survivor» που μόλις τελείωσε, ο υποψήφιος έπρεπε να πει, περίπου, την ιστορία της ζωής του. Τώρα του ζητείται η υποβολή των στοιχείων ταυτότητας καθώς και ένα βίντεο, μέσα από το οποίο θα προσπαθήσει να «πουλήσει» την υποψηφιότητά του στο κανάλι.
Η διαλογή δεν είναι εύκολη υπόθεση. Στέλεχος της παραγωγής γνωστού talent show εξηγεί ότι ακόμα και ένα βίντεο που φαίνεται, εξ αρχής, αδιάφορο, μπορεί να υποστηρίζει μία υποψηφιότητα που θα φέρει τη διαφορά στο παιχνίδι. Τώρα, μου λέει, η αρχική διαλογή θα γίνει στο πόδι, δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός για να εξετάσει διεξοδικά 40.000 αιτήσεις. «Video στο fast forward και το βλέπεις σιγά μόνο αν δεις δύο-τρία πράγματα που σου κινούν την περιέργεια ή το ενδιαφέρον». Αλλωστε η μεγάλη πρόκληση βρίσκεται στο κάστινγκ των «Διασήμων».
Ρώτησα αν εφέτος θα είναι πιο εύκολο. «Εξαρτάται σε ποιους στοχεύεις. Κάποιοι μπορεί να ενθουσιάστηκαν από την προβολή και κάποιοι μπορεί να τρόμαξαν». Τα πράγματα γίνονται εμφανώς πιο δύσκολα αν αναλογιστεί κανείς το κάστινγκ και ότι ο Antenna ετοιμάζει το -τύπου «Survivor»- παιχνίδι που θα παρουσιάσει ο Γρηγόρης Αρναούτογλου. Τα γυρίσματα θα γίνουν στη Μαλαισία και στόχος είναι η κατά μέτωπο σύγκρουση με το «Survivor».
Γενικώς την επόμενη περίοδο η τηλεόραση θα έχει στο κέντρο της (κάτω από το σεμεδάκι, αν είναι παλιά), ριάλιτι, σόου ταλέντων και τηλεπαιχνίδια με σαφή στόχευση και προς τους άνδρες που επέστρεψαν, λόγω «Survivor», στην τηλεθέαση. Βλέπουμε, δηλαδή, τα κανάλια να αυξάνουν τους προϋπολογισμούς, κάνοντας όσο το δυνατόν πιο ασφαλείς επιλογές. Αν υπάρχει και κάτι νέο που μάθαμε από το «Survivor», είναι ότι η αγορά διατίθεται πλέον να πληρώσει τιμές προ κρίσης αν της προσφερθεί κάτι με υψηλή θεαματικότητα. Γενικώς στα στελέχη των καναλιών υπάρχει αισιοδοξία, ασχέτως αν το Surivivor απειλεί τις θέσεις τους. Σημασία έχει που η τηλεόραση επέστρεψε ως θέμα συζήτησης στις παρέες.
Βέβαια η επιτυχία του «Survivor» έχει, όπως και αν το δεις, ένα ενδιαφέρον κοινωνικό αποτύπωμα. Για να λάβεις μέρος στο «Survivor» δεν χρειάζεσαι καλή φωνή, αλλά γυμνασμένο κορμί και μία σχετικά καλή εμφάνιση. Πρόκειται για χαρακτηριστικά που τα βρίσκεις σε δεκάδες χιλιάδες νέους ανθρώπους, για αυτό και ο υψηλός αριθμός των αιτήσεων. Δεν αποκλείεται δε, στην επόμενη εκδοχή του «Survivor» να βλέπουμε όμορφα αγόρια να μιλάνε μέσα από το στόμα τους και να σταυροκοπιούνται αδιαλείπτως, προκειμένου να εφαρμόσουν τη συνταγή της επιτυχίας. Και αυτός ο υψηλός αριθμός τα λέει όλα: απελπισία, ανεργία, ονειροπόληση και, κυρίως, αρκετό ψώνιο.
Δεν είναι παράλογα όλα αυτά, είναι ανθρώπινα. Για αυτό και κάνουν νούμερα τηλεθέασης. Πάντα τα νούμερα δεν ήταν το ζητούμενο;
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News