Το μέλλον του κινηματογράφου; Οι νέες τεχνολογίες και πλατφόρμες; Κλιματική αλλαγή; Προσφυγικό; Οχι. Αυτό που απασχολεί τον Κλιντ Ιστγουντ εδώ και πολλά χρόνια είναι η πολιτική ορθότητα, η εμμονή μας με την πολιτική ορθότητα. Σε αυτό το αγαπημένο του ζήτημα επανήλθε ο 86χρονος σκηνοθέτης όταν εμφανίστηκε για μία γεμάτη ώρα στο Φεστιβάλ των Καννών την Κυριακή.
Μιλώντας με τον κριτικό Κένεθ Τουράν σε μια κατάμεστη αίθουσα ο Ιστγουντ σχολίασε ότι σήμερα δεν θα μπορούσε να έχει γυριστεί μία από τις πιο ξακουστές ταινίες του κινηματογράφου, «Ο βρώμικος Χάρι» (1971), μία παραγωγή που μέχρι σήμερα αποτελεί σημείο αναφοράς για τις ταινίες αντιηρώων και η οποία συνεχίστηκε με τέσσερα σίκουελ. «Ηταν ενδιαφέρουσα και προκλητική. Μεγάλα όπλα. Το απόλυτο όνειρο των παιδιών», σχολίασε ο ηθοποιός. Αλλά πολλοί είχαν θεωρήσει τότε ότι η ταινία ήταν πολιτική μη ορθή.
«Ημαστε στην αρχή μίας εποχής, αυτής που διανύουμε τώρα, που όλοι κάνουν λόγο για την πολιτική ορθότητα. Αναλωνόμαστε σε αυτό. Εχουμε χάσει την αίσθηση του χιούμορ», επανέλαβε για ακόμη μία φορά ο ηθοποιός και σκηνοθέτης. Το 2016 είπε το ίδιο πράγμα με πιο σκληρά λόγια: «Είναι αυτή η γενιά του “γλειψίματος” την οποία αντιμετωπίζουμε αυτή τη στιγμή. Συναναστρεφόμαστε πραγματικά με μια δειλή γενιά. Φοβούνται μη σπάσουν τ’ αβγά».
Αυτή τη φορά επικεντρώθηκε στον καλλιτεχνικό κόσμο. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά απ’ όσο θέλουν να πιστεύουν κάποιοι σκηνοθέτες και κριτικοί κινηματογράφου. «Αν είσαι τυχερός με το ένστικτό σου, δεν έχεις παρά να το εμπιστευτείς. Είναι μία συναισθηματική μορφή τέχνης. Καθόλου πνευματική», τόνισε.
Η παρουσία του καλλιτέχνη στο γαλλικό θέρετρο τιμήθηκε από τους διοργανωτές του φεστιβάλ με την προβολή πολλών ταινιών του. Το Σάββατο προβλήθηκε μία αποκατεστημένη κόπια του θρυλικού «Ασυγχώρητοι», του γουέστερν που φέτος κλείνει 25 χρόνια «ζωής».
«Οταν διάβασα το σενάριο πριν από 25 χρόνια, ήξερα ότι ήταν ένα καλό γουέστερν που έπρεπε να κάνω. Και ήταν το τελευταίο γουέστερν γιατί δεν έχω διαβάσει ποτέ ξανά ένα σενάριο που λειτούργησε τόσο καλά από τότε», είπε για την ταινία που βραβεύτηκε με τέσσερα Οσκαρ, ανάμεσα στα οποία και Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας. «Ποτέ δεν ξέρεις, μπορεί κάτι να προκύψει στο μέλλον», είπε με νόημα.
Η τελευταία του εμφάνιση σε ταινία ήταν το 2012, στο «Trouble with the Curve». Στις Κάννες άφησε να εννοηθεί ότι θα επιστρέψει, ως ηθοποιός, στη μεγάλη οθόνη, «Υπάρχουν στιγμές που μου λείπει να είμαι ηθοποιός. Οχι πολύ συχνά αλλά συμβαίνει», είπε.
Προς το παρόν, η επόμενη ταινία που ετοιμάζει -ως σκηνοθέτης- είναι το «15:17 to Paris». Η υπόθεση αφορά τρεις αμερικανούς τουρίστες που κατάφεραν να εξουδετερώσουν έναν ισλαμιστή τρομοκράτη σε τρένο της Γαλλίας. Η ταινία «ταιριάζει με τους περίεργους καιρούς όπου ζούμε», σχολίασε ο ίδιος.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News