362
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης | ΤΟΣΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ/INTIMENEWS

Η προσφορά των DIEP, Terminal Link και Ομίλου Σαββίδη «κέρδισε» τον ΟΛΘ

Protagon Team Protagon Team 24 Απριλίου 2017, 19:40
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
|ΤΟΣΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ/INTIMENEWS

Η προσφορά των DIEP, Terminal Link και Ομίλου Σαββίδη «κέρδισε» τον ΟΛΘ

Protagon Team Protagon Team 24 Απριλίου 2017, 19:40

Ανακηρύχθηκε -νωρίτερα απ’ ότι προβλέπετο- ο γαλλικών, γερμανικών και ελληνικών συμφερόντων πλειοδότης για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΟΛΘ).

Πρόκειται για την κοινοπραξία της (γερμανικής) Deutsche Invest Equity Partners, με τη γαλλική εταιρεία διαχείρισης λιμένων Terminal Link και την εταιρεία συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη, όπως ανακοινώθηκε τη Δευτέρα μετά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ.

Το κοινοπρακτικό σχήμα υπέβαλε βελτιωμένη προσφορά ύψους 232 εκατ, ευρώ, η οποία ήταν και αρκετά υψηλότερη από τις προσφορές που κατέθεσαν οι υπόλοιποι δύο υποψήφιοι, δηλαδή η θυγατρική της Dubai Ports World, The Peninsular & Oriental Stream και η International Container Terminal Services Inc από τις Φιλιππίνες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δισ. και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων την προσφορά των 231.926.000 εκατ. ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των 170 εκατ. ευρώ.

Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπ’ όψιν τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2051.

Η αρχική σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΘ, υπογράφηκε το 2001 και προέβλεπε την παραχώρηση ποσοστού 2% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ στο κράτος.

Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την πώληση του 67% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αλλάζουν οι όροι της σύμβασης παραχώρησης. Ο ΟΛΘ πρέπει να παραχωρεί ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών στο Δημόσιο έως το 2051, οπότε και ολοκληρώνεται η περίοδος παραχώρησης.

Κατά το ΤΑΙΠΕΔ η ανάδειξη πλειοδότη σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας και της χώρας συνολικά.

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί τις προσεχείς εβδομάδες στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, ενώ η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί έπειτα από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Για την επίτευξη συμφωνίας η Morgan Stanley και η Τράπεζα Πειραιώς ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, οι Freshfields Bruckhaus Deringer LLP και Αλεξίου – Κοσμόπουλος Εταιρεία Δικηγόρων ενήργησαν ως νομικοί σύμβουλοι, οι Hamburg Port Consulting (HPC) και Marnet ενήργησαν ως τεχνικοί σύμβουλοι, για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...