755
Ο Γιώργος Σουφλιάς την εποχή που ήταν υπουργός Δημοσίων Εργων. Μίλησε για «τέσσερα χρόνια χαμένα και ένα εξάμηνο του 2015» |

Με αιχμές κατά ΣΥΡΙΖΑ Σουφλιάς και Χατζηδάκης για το έργο των Τεμπών

Protagon Team Protagon Team 6 Απριλίου 2017, 19:11
Ο Γιώργος Σουφλιάς την εποχή που ήταν υπουργός Δημοσίων Εργων. Μίλησε για «τέσσερα χρόνια χαμένα και ένα εξάμηνο του 2015»
|

Με αιχμές κατά ΣΥΡΙΖΑ Σουφλιάς και Χατζηδάκης για το έργο των Τεμπών

Protagon Team Protagon Team 6 Απριλίου 2017, 19:11

Σε ποιον ανήκει το έργο των Τεμπών. Φαινομενικά, όλοι συμφωνούν: «ανήκει στον ελληνικό λαό». Αλλά έπειτα αρχίζουν τα «αλλά»… Η φιέστα που οργάνωσε η κυβέρνηση και ο Αλέξης Τσίπρας στα Τέμπη στην τελετή εγκαινίων των σηράγγων αναγνώστηκε ως μια προσπάθεια οικειοποίησης από τον ΣΥΡΙΖΑ του έργου – «η κυβέρνησή μου κατάφερε να ξεμπλέξει ένα κουβάρι εμπλοκών και δυσκολιών, έναν γόρδιο δεσμό, μέσα από δύσκολη διαπραγμάτευση» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίπρας.

Το όλο σκηνικό προκάλεσε την αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας. Τόσο σε επίπεδο Πειραιώς όσο και σε πιο προσωπικό επίπεδο. Ενας από αυτούς που έσπευσαν να σχολιάσουν τα εγκαίνια του τμήματος του αυτοκινητόδρομου στα Τέμπη ήταν ο Γιώργος Σουφλιάς ο οποίος είχε διατελέσει υπουργός Δημοσίων Εργων την περίοδο 2004-2009. «Επιτέλους η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη αποκτά έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο», ανέφερε σε δήλωσή του, με την οποία προσπάθησε να βάλει κάποια πράγματα στη θέση τους.

«Χαίρομαι, όπως όλοι για την ολοκλήρωση του τμήματος Τεμπών και Πλαταμώνος. Επιτέλους η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη αποκτά έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Αυτό το έργο ανήκει στο πρόγραμμα (πέντε) 5 μεγάλων οδικών αξόνων που ξεκινήσαμε την περίοδο 2004-2009, με τίτλο “Δρόμοι Ανάπτυξης” Για την υλοποίησή τους, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος παραχώρησης (συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα). Τα έργα αυτά είχαν περιληφθεί από την ΕΕ στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο. Η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να κατασκευάσει αυτά τα έργα χωρίς την μέθοδο παραχώρησης, χωρίς συγχρηματοδότηση.

» Οι (πέντε) 5 αυτοί οδικοί άξονες μελετήθηκαν, δημοπρατήθηκαν και κυρώθηκαν οι συμβάσεις στη Βουλή το 2007 από μεγάλη πλειοψηφία. Το 2008 άρχισε η κατασκευή τους με ταχύ ρυθμό και σύμφωνα με την σύμβαση έγινε πλήθος απαλλοτριώσεων χρησιμοποιώντας και τη μέθοδο της επίταξης όπως προέβλεπε η σύμβαση.

» Τα έργα αυτά δεν σταμάτησαν ποτέ λόγω απαλλοτριώσεων. Τα έργα πάγωσαν το 2010 λόγω της κρίσης που σκληρά έπληξε τη χώρα μας. Οι κυβερνώντες τα πρώτα χρόνια επέδειξαν πρωτοφανή αδράνεια για τις αναγκαίες διαπραγματεύσεις όπως προβλεπόταν από την σύμβαση. Αποτέλεσμα, τα έργα να επανεκκινήσουν το 2013. Τέσσερα χρόνια χαμένα και ένα εξάμηνο του 2015.

» Εστω και έτσι, το ένα μετά το άλλο τα σπουδαία αυτά έργα με τη βοήθεια της Ε.Ε που αύξησε τη συμμετοχή της ειδικά για τα έργα αυτά σε 90% περίπου, ολοκληρώνονται και αλλάζουν την εικόνα της πατρίδας μας. Σε όλους αυτούς που συμμετείχαν σε αυτή την προσπάθεια, τους αξίζει η αναγνώριση της προσφοράς τους.

» Επισημαίνω ότι το φαινόμενο ο κάθε υπεύθυνος να προσπαθεί να αποδομήσει το έργο του προηγούμενου με αβάσιμα επιχειρήματα – όπως έγινε με τα έργα αυτά από το 2008 μέχρι σήμερα – είναι αντίθετο προς την πολιτική που απαιτεί η Δημοκρατία.

» Επιτρέψτε μου τέλος να σημειώσω ότι είναι μεγάλη ικανοποίηση στη ζωή ενός ανθρώπου το να βλέπει να ολοκληρώνεται ένα έργο στο οποίο έχει βάλει τη σφραγίδα του».

Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης κατηγόρησε τον κ. Τσίπρα για δημαγωγία και μικροψυχία και υπενθύμισε τα κινήματα «Δεν πληρώνω».

«Στη Νέα Δημοκρατία χαιρόμαστε που σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα του δρόμου Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Χαιρόμαστε που ολοκληρώνονται οι 4 αυτοκινητόδρομοι, είναι θετικό για τη χώρα, θετικό για τους πολίτες. Τα έργα αυτά ανήκουν στον ελληνικό λαό.

» Ακόμα περισσότερο στη Νέα Δημοκρατία χαιρόμαστε, γιατί τα έργα αυτά ξεκίνησαν από την Κυβέρνηση Καραμανλή με Υπουργό τον Γιώργο Σουφλιά. Και στη συνέχεια, όταν σταμάτησαν, με την κρίση το 2011, τα έργα αυτά επανεκκίνησαν από την Κυβέρνηση Σαμαρά, μετά από πολύ δύσκολες διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους και 43 τράπεζες. Είχα την τιμή να είμαι ο αρμόδιος υπουργός, ενώ το θέμα χειρίστηκαν επίσης ο Σταύρος Καλογιάννης και ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

» Σήμερα, ο Πρωθυπουργός έδωσε δυστυχώς ένα ρεσιτάλ μικροψυχίας. Αμαύρωσε την τελετή με αυτά που είπε. Κατά τον κ. Τσίπρα, όλα όσα θετικά έχουν γίνει στη χώρα τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει.. από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

» Ολοι, όμως, ζούμε σε αυτήν τη χώρα και ξέρουμε πολύ καλά ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, ως Αντιπολίτευση, ήταν αντίθετος με αυτά τα έργα, καταψήφισε τις συμβάσεις και τα πολέμησε λυσσαλέα με το κίνημα “Δεν Πληρώνω”.

» Στη συνέχεια, όταν έγινε κυβέρνηση, τα έργα αυτά ουσιαστικά σταμάτησαν, εννέα μήνες με την περιβόητη διαπραγμάτευση Βαρουφάκη, την στάση πληρωμών του Δημοσίου και τα capital controls. Λόγω αυτών των εξελίξεων, οι εργολάβοι ζήτησαν πρόσθετες αποζημιώσεις και τελικά πήραν πανωπροίκι 500.000.000 ευρώ. Σήμερα, ο πρωθυπουργός προσπάθησε και αυτό να το διαστρεβλώσει πλήρως, λέγοντας ότι δήθεν το Δημόσιο εξοικονόμησε λεφτά.

» Ο Πρωθυπουργός και οι υπουργοί του πρέπει να θέτουν κάποια όρια σε αυτά που λένε. Διαφορετικά γίνεται σύγχυση ανάμεσα στην πραγματικότητα και το πολιτικό θέατρο.

» Τα πράγματα, λοιπόν, είναι καθαρά: Τα έργα αυτά έγιναν από αλλεπάλληλες κυβερνήσεις, ολοκληρώνονται σήμερα και ανήκουν στους Έλληνες πολίτες. Όλα τα υπόλοιπα είναι μικροψυχία και δημαγωγία».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...