Στην τελευταία σκηνή του «Μπόνι και Κλάιντ», η γεμάτη αυτοπεποίθηση και συναίσθημα ματιά της Φέι Ντάναγουεϊ διασταυρώνεται με ρυθμούς πολυβόλου με το αθώο βλέμμα του Γουόρεν Μπίτι. Επειτα ακούγεται η ριπή των πραγματικών πολυβόλων. Αρθουρ Πεν στα καλύτερά του. Μισό αιώνα μετά, δεν πρόλαβαν καν να κοιταχτούν. Τους σάρωσαν οι ριπές μιας τηλεοπτικής γκάφας σε παγκόσμια μετάδοση.
Είναι τόσο κρίμα. Δεν τους άξιζε αυτό το τέλος που τους επιφύλαξε το Χόλιγουντ.
Οι δύο θρύλοι ανέβηκαν στη σκηνή του Dolby Theater για να απονείμουν το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας στο μεγάλο φινάλε της 89ης τελετής της Ακαδημίας. Ως εκείνη τη στιγμή ήταν ένα hommage του Χόλιγουντ προς την Φέι Ντάναγουεϊ και τον Γουόρεν Μπίτι, προς ένα από τα πιο άρτια κινηματογραφικά ζευγάρια που υπήρξαν ποτέ – και που ο κόσμος γνώρισε πριν από ακριβώς μισό αιώνα, το 1967, μέσα από το αριστουργηματικό φιλμ του Πεν.
Ο Γουόρεν Μπίτι πήρε τον φάκελο, διάβασε και ξαναδιάβασε τι έγραφε, έψαξε αν υπάρχει κάτι άλλο μέσα, άρχισε να ψελλίζει, το πάσαρε και στην Ντάναγουεϊ. Εκείνη, χωρίς προφανώς να γνωρίζει το πρόβλημα που είχε μόλις αρχίσει να αντιλαμβάνεται ο συνοδός της, έπαιξε τον ρόλο που δεν της ταίριαζε και ανέγνωσε φωναχτά ό,τι κατάφερε να δει στην κάρτα: «La La Land». Μέχρι εκεί όλοι γελούσαν, άλλωστε το φιλμ του Σαζέλ ήταν το φαβορί. Αλλά πολύ γρήγορα ήρθε η πραγματικότητα να πυροβολήσει τη σκηνή, που είχε επάνω μόνο τους δύο τους. Είχαν διαβάσει λάθος φάκελο. Το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας το είχε πάρει το «Μoonlight».
https://www.youtube.com/watch?v=yXJMvKW8k1g
Δεν έχει σημασία ποιος φταίει. Προφανώς ευθύνεται η εταιρεία που ετοιμάζει τους φακέλους και είναι υπεύθυνη για τη διανομή τους κατά τη διάρκεια της τελετής. Αυτή φαίνεται πως έκανε το κρίσιμο λάθος, δίνοντας στον Μπίτι τον φάκελο με το Οσκαρ α’ γυναικείου ρόλου που μόλις είχε απονεμηθεί στην Εμα Στόουν του «La La Land». Με τη βία του τηλεοπτικού προγράμματος και την ανασφάλεια της ηλικίας, ο Μπίτι και η Ντάναγουεϊ είπαν τις ατάκες που είδαν γραμμένες, χωρίς να επιμείνουν να ελέγξουν αν είναι σωστές.
Είναι κρίμα. Είναι πάρα πολύ κρίμα που ίσως η τελευταία ανάμνηση που θα έχουμε από αυτούς τους δύο κολοσσούς της Εβδομης Τέχνης θα είναι ένα φιάσκο παγκόσμιας εμβέλειας. Ο Μπίτι είναι 80 ετών και δεν πολυπαίζει πια, γύρισε το «Rules Don’t Apply» αλλά δεν υπήρξε ποτέ και εργασιομανής για να υπόσχεται κάτι άλλο. Η Νταναγουεϊ είναι 76 και συνεχίζει να παίζει την ίδια καρικατούρα της κατεστραμμένης από το αλκοόλ γυναίκας μιας κάποιας ηλικίας.
Είναι πάνω κάτω η ζωή της. Μια διαρκής υποχώρηση από αυτό που κάποτε υπήρξε. Ενδεικτικό του ότι αμέσως μόλις έγινε αντιληπτό το πρόβλημα εξαφανίστηκε από τη σκηνή. Σε όλο αυτό το φιάσκο, με την ομάδα του «La La Land» να ψάχνεται αν πρέπει να πανηγυρίσει ή να επιστρέψει στις θέσεις της, η Ντάναγουεϊ δεν υπήρχε πουθενά. Εμεινε ο κακομοίρης ο Μπίτι, σε μαρτυρικά δευτερόλεπτα τηλεοπτικού χρόνου, να προσπαθεί να βρει πώς θα χειριστεί το πρόβλημα ανάμεσα σε άλλους αμήχανους και απρόθυμους να αναλάβουν την ευθύνη να πουν στο παγκόσμιο κοινό που τους παρακολουθούσε ότι έγινε λάθος. Ακόμα και ο Τζίμι Κιμέλ, ο παρουσιαστής της βραδιάς, απέφευγε να πλησιάσει το μικρόφωνο και την κατάσταση έσπευσε να σώσει με απίστευτο θάρρος και σθένος ο παραγωγός του «La La Land», o Tζόρνταν Χόροβιτζ, ο οποίος με το Οσκαρ στο χέρι κάλεσε τους συντελεστές του «Moonlight» να ανέβουν στη σκηνή. Σε αυτόν τον τύπο οφείλει κανείς να βγάλει το καπέλο.
Τελικά ο Μπίτι είπε δυο λόγια. «Πήρα τον φάκελο και διάβασα ότι ήταν για την Εμα Στόουν, για αυτό έκανα τόση ώρα, μετά κοίταξα την Φέι… Δεν ήθελα να κάνω κάτι αστείο». Δεν ήταν τα λόγια ενός αστέρα. Ηταν τα λόγια ενός γεράκου. Που εκείνη τη στιγμή μπορεί να προτιμούσε να είχε το τέλος του Κλάιντ Μπάροου. Πόσο κρίμα…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News