Οι Beatles που παίζουν μαξιλαροπόλεμο, Κου Κλουξ Κλαν, η δολοφονία του Ρόμπερτ Κένεντι, η κηδεία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, ο Ουίνστον Τσόρτσιλ, το χτίσιμο και το γκρέμισμα του Τείχους του Βερολίνου, ο Μάικλ Τζάκσον, απομεινάρια κόκας στα ρουθούνια του Τζακ Νίκολσον… ο σκωτσέζος φωτογράφος Χάρι Μπένσον έχει δει τα πάντα και έχει φωτογραφίσει τις σημαντικότερες ιστορικές στιγμές και προσωπικότητες του περασμένου αιώνα.
Ο Μπένσον ξεκίνησε σαν φωτορεπόρτερ αλλά η καριέρα του εκτοξεύθηκε όταν τον διάλεξαν να καλύψει την παρθενική περιοδεία των Beatles στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 1964. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο λόγος που τον διάλεξαν ήταν επειδή ο άλλος φωτογράφος ήταν άσχημος και «έπρεπε να είσαι όμορφος για να κάνεις παρέα με τον Πολ, τον Τζον, τον Ρίνγκο και τον Τζορτζ». Ο Μπένσον απολάμβανε απεριόριστη πρόσβαση στα παρασκήνια και στις προσωπικές στιγμές των «Σκαθαριών», με αποτέλεσμα να τραβήξει μερικές από τις πιο ζωντανές και ειλικρινείς φωτογραφίες του θρυλικού συγκροτήματος.
Από τους πιο πολύπλευρους και ευέλικτους φωτογράφους, ο Μπένσον έχει συνεργαστεί με τα σημαντικότερα περιοδικά, Life, Time, Vanity Fair, W, Newsweek είναι κάποια από αυτά, και έχει δημιουργήσει τα πορτρέτα έντεκα αμερικανών προέδρων, από τον Αϊζενχάουερ μέχρι τον Ομπάμα. Το 2009 τιμήθηκε με τον τίτλο του Διοικητή του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας από τη βασιλίσσα Ελισσάβετ Β΄ για τις υπηρεσίες του στη Φωτογραφία.
Ο Μπένσον έχει ένα μοναδικό χάρισμα να έρχεται κοντά με τους ανθρώπους που ποζάρουν στο φακό του και να τους κάνει να νιώθουν άνετα. Πώς το καταφέρνει αυτό; Ο ίδιος εξομολογείται πως το μυστικό για μια καλή φωτογραφία είναι να «μην φέρνεις το δικό σου φαγητό στη δουλειά». Αυτό σου δίνει την ευκαιρία να περάσεις χρόνο με τον άνθρωπο που θα φωτογραφίσεις και να τον αφήσεις να χαλαρώσει, «αλλά προσοχή, με το που τελειώσει η φωτογράφηση πρέπει να φύγεις, αλλιώς ρισκάρεις να γίνετε φίλοι και να σου ζητήσει να μην χρησιμοποιήσεις κάποια φωτογραφία. Και προτιμώ να χάσω έναν φίλο παρά μια φωτογραφία» παραδέχεται ο Μπένσον.
Με αφορμή το ντοκιμαντέρ «Harry Benson: Shoot First» που μόλις κυκλοφόρησε, ο Μπένσον μοιράζεται ιστορίες και σκέψεις πίσω από τις εμβληματικές φωτογραφίες της εξηντάχρονης καριέρας του και συνειδητοποιεί πως μια καλή φωτογραφία αιχμαλωτίζει κάτι που δεν πρόκειται να ξανασυμβεί. «Το καταπληκτικό όμως με τη φωτογραφία είναι ότι κάθε μέρα είναι μια καινούργια ημέρα»
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News