Οίκος τελετών της Θεσσαλονίκης που ονομάζεται «Μπαμπούλας» ετοιμάζει 100 φέρετρα που θα χρειαστεί η χήρα του Τζον Λένον,Γιόκο Όνο, στη Θεσσαλονίκη. Και όχι, δεν είναι ΜούφαΝετ του Νίκου Ζαχαριάδη. Εδώ μιλάμε σοβαρά, και οι Θεσσαλονικείς θα καταλάβουν αμέσως περί τίνος πρόκειται.
Πριν από λίγες ημέρες, ανακοινώθηκε ότι η στη Θεσσαλονίκη θα φιλοξενηθεί, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του δήμου, «Δημήτρια», εγκατάσταση της Γιόκο Όνο, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Για την ακρίβεια, οι περισσότεροι τίτλοι έλεγαν «Η Γιόκο Όνο στη Θεσσαλονίκη», αλλά μεταξύ μας και σύμφωνα με άκρως αξιόπιστες πληροφορίες, οι πιθανότητες να έρθει είναι πολύ λιγότερες από εκείνες να μην έρθει.
Έρθει δεν έρθει, πάντως, η εγκατάσταση θα γίνει. Εκτός από κάποια βίντεο κι ένα αφιέρωμα στην (πολυτάραχη) ζωή της και το (όποιο) έργο της, η εγκατάσταση θα περιλαμβάνει 100 φέρετρα από τα οποία θα βγαίνουν 100 ελιές. Άρα, άμεσα χρειάζονται 100 φέρετρα τα οποία θα βρεθούν από χορηγία του κ. Μπαμπούλα.
Αυτό που οι εκτός Θεσσαλονίκης δεν γνωρίζετε είναι ότι η πόλη μας είναι πολύ μπροστά στο ζήτημα της διαφήμισης των υπηρεσιών του πιο μακάβριου επαγγέλματος: του νεκροθάφτη. Μπορείτε να βρείτε οίκο τελετών να διαφημίζεται με το μότο «YOLO!» («You only live once», «ζεις μονάχα μια φορά»);. Ή να βλέπεις μπλουζάκι «Happy end» με το logo οίκου τελετών; Ακόμη και καταχώριση όπου στο σκίτσο εμφανίζονται ανθρωπάκια να αναχωρούν για τον άλλο κόσμο με skate κι αεροπλάνα, κάπως σαν διαφήμιση γραφείου ταξιδιών; Όλα αυτά όμως γίνονται με μεγάλο σεβασμό στη ζωή και στο θάνατο, στους τεθλιμμένους συγγενείς, στους ζωντανές και στον νεκρό.
Ο άνθρωπος ο οποίος πήγε τη διαφήμιση τόσο μπροστά είναι τόσο προχωρημένος ώστε το 1998 να αρχίσει τη προβολή της επιχείρησης του μέσω του ίντερνετ βάζοντας στο site του μουσική και όμορφες εικόνες. Ονομάζεται Φάνης Μπαμπούλας και είναι ένας από τους πιο χαμογελαστούς κι ευχάριστους ανθρώπους που μπορεί να τύχει να συναντήσετε στη ζωή σας. Τελείως έξω καρδιά, από παιδί σκανδαλιάρης και άτακτος. Στα επτά του χρόνια, για παράδειγμα, ανέβηκε σε ένα πυροσβεστικό όχημα κι όταν τον ανακάλυψαν οι πυροσβέστες τον πήγαν σε ένα ίδρυμα για ορφανά παιδιά όπου έμεινε επί έξι ημέρες, ενώ οι δικοί του τον έψαχναν σε γη και ουρανό. Στα 14 του, κάθισε για λίγο σε γραφείο τελετών προκειμένου να πεταχτεί κάπου ο ιδιοκτήτης που ήταν γνωστός του, κι αυτό ήταν, έμεινε στο χώρο. Το επώνυμό του είναι πέρα για πέρα αληθινό (πρόσφατα ο κ. Μπαμπούλας έμαθε ότι πιθανόν η προέλευση να είναι από τον Άγιο Βαβύλα), και τόσο μα τόσο ταιριαστό με το επάγγελμα το οποίο ασκεί εδώ και τρεις δεκαετίες.
Αυτές τις μέρες, ο Φάνης Μπαμπούλας ετοιμάζει τα 100 πανομοιότυπα φέρετρα από πολύ ανοιχτόχρωμο ξύλο, σε συγκεκριμένο σχέδιο, με άνοιγμα στο επάνω μέρος, προκειμένου να βγαίνουν από εκεί οι ελιές της Γιόκο Όνο. Την 1η Οκτωβρίου η εγκατάσταση θα ανοίξει για το κοινό στο χώρο του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.
Με τη χορηγία των φερέτρων, ο δήμος Θεσσαλονίκης απαλλάσσεται από το μεγάλο έξοδο της διοργάνωσης. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, όλες οι υπόλοιπες δαπάνες δεν πρόκειται να ξεπεράσουν τα 10.000 ευρώ, και αφορούν κυρίως τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής για έναν (μόνο;) συνεργάτη της Γιόκο Όνο ο οποίος θα έρθει στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να στήσει την έκθεση και κάποια άλλα χρήματα για την εγκατάσταση. Η Γιόκο Όνο –πάντα σύμφωνα με το ρεπορτάζ- δεν πρόκειται να λάβει αμοιβή.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News