812
Ερευνες στο σημείο του δυστυχήματος | Alexandros Michailidis / SOOC

«Είδα ξαφνικά μια λάντζα στα αριστερά μου»: Ο 77χρονος περιγράφει την τραγωδία στην Αίγινα

Protagon Team Protagon Team 18 Αυγούστου 2016, 11:59
Ερευνες στο σημείο του δυστυχήματος
|Alexandros Michailidis / SOOC

«Είδα ξαφνικά μια λάντζα στα αριστερά μου»: Ο 77χρονος περιγράφει την τραγωδία στην Αίγινα

Protagon Team Protagon Team 18 Αυγούστου 2016, 11:59

Το σκάφος δεν υπάκουε στις εντολές μου, αν και το ήθελα, αναφέρει στην κατάθεσή του ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου που κατηγορείται για τον θάνατο τεσσάρων ανθρώπων την Τρίτη στην Αίγινα. Τις αναφορές του ωστόσο αμφισβητεί ο αδελφός του νεκρού καπετάνιου της λάντζας ο οποίος υποστήριξε ότι άλλος ήταν χειριστής και ότι άλλος ήταν οδηγός. Την Παρασκευή το μεσημέρι ο 77χρονος αναμένεται να βρεθεί ενώπιον του ανακριτή.

Στην αρχική κατάθεσή του ο 77χρονος, σύμφωνα με όσα αναφέρει «Το Βήμα», είπε ότι είδε αιφνιδιαστικά τη λάντζα και ότι δεν υπήρχαν περιθώρια αντιδράσεων.

«Είδα μία λάντζα από αριστερά μου… Καθώς όμως πλησίαζα από δεξιά στην ακτή με βράχια δεν κοιτούσα καθόλου αριστερά, διότι από δεξιά έβγαιναν πολλές λάντζες και είχα το νου μου! Ξαφνικά ενώ ήμουνα επικεντρωμένος στη δεξιά πλευρά και ενώ το σκάφος μου ήταν κοντά στην παράλληλη για τη σπηλιά της Φώκιας αιφνιδιάστηκα από την απροσδόκητη, ακριβώς λίγα μέτρα από το σκάφος μου Ντουάντε, παρουσία του άλλου σκάφους που διασταύρωνε την πορεία του από αριστερά προς τα δεξιά.

» Ενεργώντας ενστικτωδώς τράβηξα το χειρόφρενο της μηχανής στη θέση κράτει αλλά αυτό δεν ήταν δυνατόν να ανακόψει αποτελεσματικά την προχωρητικότητα του σκάφους μου. Το σκάφος δεν ακινητοποιήθηκε. Μολονότι ήθελα με όλη τη δύναμη της ψυχής μου δεν υπάκουε στις εντολές μου…

» Στο εσωτερικό του σκάφους μου έμπαιναν νερά και άρχισε να βουλιάζει… Νόμιζα ότι δεν υπήρχε τραυματίας και σε κατάσταση σοκ και πανικού πήρα τηλέφωνο στην Πέρδικα και φώναξα βοήθεια. Είμαι συντετριμμένος και συγκλονισμένος για την απώλεια τόσων αθώων ανθρώπων…»

Οι άλλοι τρεις, τα στοιχεία των οποίων δόθηκαν στη δημοσιότητα από τις αρχές, είπαν ότι άκουσαν το χτύπημα από την πρόσκρουση με τη λάντζα αλλά δεν κατάλαβαν κάτι άλλο.

Ο 77χρονος αναφέρει ακόμη ότι το φουσκωτό τον άφησε στην περιοχή Φάρου και στη συνέχεια εμφανίστηκε αυτοβούλως στο Λιμεναρχείο.

Το Βήμα αναφέρει τέλος ότι ο χειριστής πήρε εξιτήριο από νοσοκομείο όπου αντιμετώπιζε καρδιοαναπνευστικά προβλήματα μόλις πέντε ημέρες πριν από το δυστύχημα. Ακόμα και σήμερα, όπως λένε οι οικείοι του «χρειάζεται μηχανική υποστήριξη».

Αμφισβητούν την εικόνα συγγενείς των θυμάτων

Παρότι στις καταθέσεις τους οι συνεπιβάτες του 77χρονου ισχυρίστηκαν ότι αυτός βρισκόταν στο τιμόνι την ώρα της σύγκρουσης, ο αδελφός του καπετάνιου της λάντζας, ο οποίος είναι ένας από τους τέσσερις που σκοτώθηκαν, υποστήριξε άλλη εκδοχή και δήλωσε την Τετάρτη στον ΣΚΑΪ ότι ο 77χρονος δεν ήταν στην πραγματικότητα ο χειριστής του ταχύπλοου.

«Σηκωθήκανε και φύγανε, πήγαν σπίτι τους συμβουλευτήκανε τι θα πούνε, και τώρα που θα πάει σε κανένα νοσοκομείο ποιος να τιμωρηθεί; Ο 80χρόνος; πλάκα κάνουμε;» ανέφερε χαρακτηριστικά εννοώντας ότι οι επιβαίνοντες στο ταχύπλοο μετά το δυστύχημα βγήκαν στην ξηρά σε κατοικία και σχεδίασαν τις επόμενες κινήσεις τους.

Η νεκροτομή στη σορό του κυβερνήτη του τουριστικού σκάφους έδειξε ότι ο άτυχος άνδρας έπεσε στη θάλασσα χωρίς να έχει τις αισθήσεις του και τραυματισμένος από την σύγκρουση των δύο πλοίων με αποτέλεσμα να πνιγεί. Σήμερα Πέμπτη θα γίνει νεκροτομή και στα άλλα τρία θύματα.

Αλλη μαρτυρία επίσης στον ΣΚΑΪ από επιβάτιδα της λάντζας κάνει λόγο για επικίνδυνους ελιγμούς του ταχύπλοου στο σημείο της τραγωδίας μία ημέρα νωρίτερα.

Πολιτική αντιπαράθεση

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας δήλωσε ότι ο χειριστής του ταχύπλοου «ήταν κατά τεκμήριο έμπειρος», πρόσθεσε ότι «εδώ και αρκετές δεκαετίες είχε άδεια, είχε δικό του σκάφος, ήταν γνωστός στο νησί, είχε γνώση του χώρου δεν ήταν Αιγινήτης, αλλά τακτικός επισκέπτης της Αίγινας».

Επισήμανε μάλιστα ότι το ταχύπλοο κινούνταν με 21 μίλια την ώρα. «Είναι αδιανόητο στο στενό ανάμεσα στην Πέρδικα και τη Μονή να τρέχει κανείς με ταχύτητα», είπε σχετικά.

Η παρέμβαση του υπουργού προκάλεσε και πολιτική αντιπαράθεση με το ΠΑΣΟΚ να διατυπώνει ερωτήματα για τη «θεσμικά ανεπίτρεπτη» στάση του. Ο υπουργός «σπεύδει παραβιάζοντας ευθέως την αρχή της διάκρισης των εξουσιών και παρεμβαίνοντας άκομψα στη Δικαιοσύνη ως συνήγορος του κατηγορουμένου. Γιατί άραγε;», επισημαίνει το ΠΑΣΟΚ.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης με ανάρτηση στο Facebook εστίασε στην έντονη φημολογία για την εμπλοκή πολιτικών προσώπων στο δυστύχημα και ζήτησε από τις εισαγγελικές Αρχές να διατάξουν άρση του τηλεφωνικού απορρήτου «όσων προσώπων δηλώνουν ότι ήταν πάνω στο σκάφος και βεβαίως του 77χρονου που δηλώνει ότι ήταν ο χειριστής».

Απολογείται ο χειριστής

Ο 77χρονος που κατηγορείται για το δυστύχημα παρουσιάστηκε την Τετάρτη στα δικαστήρια του Πειραιά όπου ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί. Θα παρουσιαστεί εκ νέου το πρωί της Παρασκευής στην Ε΄ τακτική ανακρίτρια με τις κατηγορίες της πρόκλησης ναυαγίου και της ανθρωποκτονίας από αμέλεια. Εξω από τα δικαστήρια δέχτηκε έντονη φραστική επίθεση από συγγενείς των θυμάτων.

Εν τω μεταξύ, ο ποινικολόγος Αλέξανδρος Λυκουρέζος σε ανακοίνωσή του δηλώνει ότι παραιτείται από συνήγορος του 77χρονου εξαδέλφου του που κατηγορείται για το τετραπλό φονικό στην Αίγινα.

Ο κ. Λυκουρέζος κάνει λόγο για «άγραφο κανόνα που υποδεικνύει στον δικηγόρο να μην αναλαμβάνει σοβαρές ποινικές υποθέσεις στενών συγγενών του» και εξηγεί ότι σε μια τέτοια περίπτωση «δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα, αλλά τείνει να προσέρχεται στη διαδικασία με ψυχολογία διαδίκου και όχι συνηγόρου, γεγονός που δεν συμβάλλει στην ορθή επιτέλεση του έργου του».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...