Μία νέα εκδοχή -για την ακρίβεια, ακόμη μία- για την τύχη της πτήσης MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών η οποία εξαφανίστηκε πριν από δυο χρόνια στον Ινδικό Ωκεανό φέρνει Καναδός ειδήμονας βασισμένος σε πτερύγιο του αεροσκάφους που ξεβράστηκε στη Μαδαγασκάρη.
Η διαμόρφωση του πτερυγίου (flaperon) ήταν τέτοια που θα μπορούσε να γίνει μόνο εάν το αεροσκάφος ήταν σε πτήση και μόνο μετά από ενέργεια των πιλότων. Αυτό τον οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η πτώση οφείλεται «σε αεροπειρατή πιλότο» που σκόπιμα το οδήγησε στην καταστροφή.
Μιλώντας στο αυστραλιανό τηλεοπτικό δίκτυο Nine Network, ο Καναδός Λάρι Βανς, που είναι ειδικός σε αεροπορικά δυστυχήματα, επισήμανε ότι το πτερύγιο που βρέθηκε πέρυσι ήταν σε θέση έκτασης. Ο Βανς επισήμανε ότι το άνοιγμα του πτερυγίου γίνεται όταν το αεροσκάφος προσπαθεί να προσγειωθεί και μόνο μέσω διακόπτη, κάτι που δεν είναι πιθανό να συμβεί όταν υπάρχει ένα έκτακτο μη προγραμματισμένο γεγονός. Πρόκειται «για οριστική ένδειξη» που ενισχύει αυτό το ενδεχόμενο, τονίζει ο Βανς.
Οπως συμπεραίνει, το άνοιγμα θα μπορούσε να γίνει από αεροπειρατή ή πιλότο που πήρε τον έλεγχο ώστε να ρίξει το αεροσκάφος στη θάλασσα.
Παρόμοια ανάλυση πρέπει να γίνει σε άλλο ένα κομμάτι που εντοπίστηκε στην Τανζανία. Και αυτό, αν ήταν ανοιγμένο, θα μπορούσε να ενισχύσει την θεωρία της σκόπιμης πτώσης.
Αυτή η αργή ελεγχόμενη κάθοδος εξηγεί, τέλος, κατά τον Βανς γιατί δεν έχουν βρεθεί πολλά κομμάτια από αεροσκάφος. Εδώ και δύο χρόνια έχουν εντοπιστεί ελάχιστα κομμάτια από τα φτερά, μέρος καθίσματος και του περιβλήματος μίας από τις μηχανές. Το φτερό στο οποίο αναφέρεται ο Βανς είναι στα χέρια των γαλλικών αρχών που δεν το έχουν παραδώσει στις μαλαισιανές.
Με τη θέση του Βανς για πιλότο που σκόπιμα οδήγησε στη συντριβή φαίνεται να συμφωνεί ο Πίτερ Φόλεϊ, ερευνητής του Αυστραλιανού Γραφείου Ασφάλειας των Μεταφορών, αναφέρει ο Guardian.
Οι εκτιμήσεις αυτές έρχονται λίγες ημέρες μετά την αποκάλυψη ότι ο πιλότος στον εξομοιωτή πτήσης στην κατοικία του είχε πειραματιστεί με πορεία μέσα στον ωκεανό. Ωστόσο αυτό το στοιχείο ακόμη δεν έχει αξιολογηθεί πλήρως από την ως τώρα έρευνα.
Το Boeing 777 της πτήσης MH370 εκτελούσε πτήση από τη Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας προς το Πεκίνο στις 8 Μαρτίου 2014 όταν, περίπου μία ώρα μετά από την απογείωση, χάθηκε από τα ραντάρ. Στην πτήση επέβαιναν 239 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα.
Στην τελευταία καταγραφή από στρατιωτικό ραντάρ φαίνεται να ήταν εκτός της κανονικής πορείας. Οπως αργότερα έγινε γνωστό, δορυφόρος κατέγραψε σήμα κινδύνου από το νότιο Ινδικό Ωκεανό σε ένα τόξο δυτικά των ακτών της Αυστραλίας, σε περιοχή χωρίς νησιά και, φυσικά, εκτός της προγραμματισμένης πορείας.
Εδώ και δύο χρόνια οι έρευνες στον ωκεανό στο σημείο που είναι πιο πιθανό να έγινε η πρόσκρουση (με βάση την απόσταση που θα μπορούσε να διανύσει έχει να τελειώσουν τα καύσιμα) δεν απέδωσαν τίποτα στην επιφάνεια ή τον βυθό. Η κύρια ζώνη έρευνας ήταν 120.000 τ.χλμ, μία περιοχή περίπου ίσης έκτασης με την Ελλάδα.
Αν δεν βρεθεί απολύτως τίποτα, οι έρευνες προγραμματίζεται να ολοκληρωθούν σε λίγες εβδομάδες.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News