Δεν σπάει, δεν χαλάει, δεν το προσέχεις στον δρόμο. Κάπως έτσι θα μπορούσαμε να περιγράψουμε συνοπτικά το Mitsubishi Space Star, που ήταν ένα από τα πιο αδιάφορα μίνι της αγοράς, όσον αφορά στον εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό του. Τα πράγματα αλλάζουν πλέον με το ανανεωμένο Space Star, που αφίχθη μέσα στο κατακαλόκαιρο στη χώρα μας και επουλώνει τη μεγάλη αδυναμία του απερχόμενου. Οι Ιάπωνες έκαναν πολλές μικροχειρουργικές επεμβάσεις, οι οποίες αποδείχθηκαν συνολικά επιτυχημένες και το ασχημόπαπο έγινε ένα μοντελάκι, που αρέσει αισθητικά, μέσα και έξω.
Ο άνεμος της αλλαγής φύσηξε κυρίως στη μάσκα και στο πίσω μέρος του πεντάθυρου αμαξώματος με μήκος σχεδόν 3,80 μ. Στο μπροστινό μέρος προβλέπονται ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, μεγαλύτερες γρίλιες με πλαίσιο από χρώμιο και πίσω υπάρχει μία νέα ποδιά και φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED.
Παρά το περιορισμένο μήκος του, το Space Star αποδεικνύεται όνομα και πράγμα, δηλαδή ένα «αστέρι ευρυχωρίας» με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις του. Ταυτόχρονα προσφέρει ένα αξιοπρεπές πορτ-μπαγκάζ με 235 λίτρα όγκο, που μπορεί να φτάσουν τα 912 με αναδιπλωμένα τα –στάνταρ- διαιρούμενα πίσω καθίσματα. Επίσης, κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ, υπάρχει ένας πρόσθετος, κρυφός αποθηκευτικός χώρος για να βολεύονται και άλλα αντικείμενα.
Ευτυχώς η Mitsubishi δεν περιορίστηκε μόνον στην εξωτερική ανανέωση του αμαξώματος, αλλά φρόντισε να καλλωπίσει και το –επιεικώς ουδέτερο- εσωτερικό του Space Star. Ακολούθησε μάλιστα την ίδια λογική των πολλών μικρών αλλαγών, που αποδείχθηκε και εδώ σωστή. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο αντικαταστάθηκαν οι επενδύσεις των καθισμάτων από μοντέρνες δίχρωμες ταπετσαρίες, ενώ προβλέπονται διακοσμητικά φιλέτα χρωμίου και μαύρη λάκα σε διάφορα σημεία του κόκπιτ. Αν προσθέσουμε και το τιμόνι με τα πολυχειριστήρια και τον ανανεωμένο πίνακα οργάνων, δημιουργείται η εικόνα ενός σύγχρονου μίνι με προσεγμένο φινίρισμα, αλλά και υπερβολικά σκληρά πλαστικά.
Η πρώτη οδηγική επαφή με το αναβαθμισμένο μοντέλο της Mitsubishi έγινε στους δρόμους της Αίγινας, όπου οι πολυάριθμες στροφές και οι λακκούβες αποτελούν σίγουρα ένα ιδανικό πεδίο δοκιμών. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων και 80 ίππους και με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Να σημειώσουμε ότι το Space Star εισάγεται στη χώρα μας μόνον με το συγκεκριμένο μοτέρ, ενώ μπορείς να το παραγγείλεις και με αυτόματο κιβώτιο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.
Η αίσθηση οδήγησης έχει γίνει σαφώς πιο ευχάριστη και πιο κοντά στα ευρωπαϊκά γούστα, χάρη κυρίως στη σφιχτότερη ρύθμιση των αναρτήσεων, τη βελτιωμένη ακαμψία του αμαξώματος και το ακριβέστερο τιμόνι. Το αυτοκίνητο παίρνει πλέον μικρότερες κλίσεις στις στροφές, αποσβένει αποτελεσματικά τους κραδασμούς, εντυπωσιάζει με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό του και η συνεργασία του τρικύλινδρου μοτέρ με το «πεντάρι» σαζμάν είναι υποδειγματική. Σε εξαιρετικά επίπεδα κυμαίνεται και η μέση κατανάλωση του ιαπωνικού μίνι, η οποία διαμορφώνεται σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις στα 4,0 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Ανάλογα χαμηλές είναι και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, που περιορίζονται στα 100 γρ. ανά χιλιόμετρο (99 γρ. οι εκδόσεις με αυτόματο σαζμάν).
Ακούγοντας την τιμή, που ξεκινά από 12.990 ευρώ, κρίνεις το αυτοκίνητο ως ακριβό. Μία δεύτερη ματιά αποδεικνύει, ωστόσο, ότι πρόκειται για μία δίκαιη τιμολόγηση, καθώς το ανανεωμένο Mitsubishi Space Star δεν περιορίζεται μόνον για την πόλη, αλλά κάνει θαυμάσια τη δουλειά ενός μικρού και οικονομικού αυτοκινήτου για νέα ζευγάρια. Ουσιαστικά μπορεί να παίξει τον ρόλο ενός αξιόπιστου «πρώτου» αυτοκινήτου, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τη χώρα μας εξαιτίας της χρόνιας οικονομικής κρίσης.
Επίσης προσφέρεται με πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και δωρεάν οδική βοήθεια και ο εξοπλισμός του εντυπωσιάζει. Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά, ότι η βασική έκδοση περιλαμβάνει προβολείς αερίου Ξένον, cruise control, κλιματισμό, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, σύστημα ευστάθειας με Hill Holder ώστε να μην κυλά πίσω το αυτοκίνητο στις εκκινήσεις σε ανηφόρες, ηχοσύστημα με ψηφιακή αναμετάδοση ήχου, τιμόνι με χειριστήρια, αισθητήρες φώτων και βροχής, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, έξι αερόσακους, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, κλπ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News