Μπορεί να μη φαίνεται ακόμη τίποτα στον ορίζοντα, όμως τα μελλοντικά μίνι θα προσεγγίζουν εντελώς διαφορετικά το θέμα της αυτοκίνησης, καθώς η συγκέντρωση του πληθυσμού στις πόλεις αλλάζει ριζικά τα δεδομένα στην κυκλοφορία. Εκτιμάται ότι το 2030 θα υπάρχουν σε όλον τον πλανήτη πάνω από 40 μεγαλουπόλεις με πληθυσμό άνω των 10.000.000 κατοίκων, ενώ είκοσι χρόνια αργότερα θα ζουν τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού σε αστικές περιοχές.
Ετσι θα προκύψει ένα σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, αφού τα οχήματα πόλης θα πρέπει να ανταποκρίνονται άριστα στις μελλοντικές προκλήσεις, δηλαδή να καταλαμβάνουν όσο το δυνατόν λιγότερο χώρο, να μην επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με ρύπους, να ξεκουράζουν τον οδηγό με ρομποτικά συστήματα αυτονομίας και να προσφέρουν υψηλή συνδεσιμότητα.
Τα σημερινά μίνι, όπως οι δύο τρίδυμες οικογένειες Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo και VW Up!, Seat Mii, Skoda Citigo, αποτελούν στην ουσία 100% συμβατικά μοντέλα, απλά με πολύ μικρές διαστάσεις και ανήκουν στη λεγόμενη κατηγορία των 10.000 ευρώ. Αναμφίβολα, το κοινό στρέφεται πλέον στα μίνι, ωστόσο τη μερίδα του λέοντος στις προτιμήσεις του την έχουν τα δημοφιλέστερα σούπερ μίνι, όπως το Seat Ibiza, το Renault Clio, το Smart ForFour ή το Toyota Yaris.
Μία κατηγορία από μόνο του αποτελεί το διθέσιο Smart ForTwo με μήκος 2,69 μ., που απέδειξε ότι υπάρχει ζήτηση και για μοντέλα τσέπης. Πρόκειται ωστόσο για ένα ακριβό αυτοκίνητο της σχολής lifestyle, το οποίο δεν κάνει τη διαφορά μόνον χάρη στις λιλιπούτειες διαστάσεις του, αλλά επίσης με τον σχεδιασμό και τη συνολικότερη συνταγή του.
Η επανάσταση στην αυτοκίνηση είναι πιο κοντά από ό,τι πιστεύουμε και θα ξεκινήσει με αθόρυβους πρωταγωνιστές απίστευτων δυνατοτήτων και με σχήματα που παραπέμπουν σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας
Τα μικρά μοντελάκια κυκλοφορούν σχεδόν αποκλειστικά σε πόλεις, γιαυτό και χαρακτηρίζονται από δύο ιδιαιτερότητες. Κατ’ αρχάς, δεν προβλέπονται για τα περισσότερα από αυτά ντιζελοκινητήρες, επειδή θα αυξανόταν σημαντικά το κόστος τους, χωρίς κάποιο σπουδαίο όφελος στην κατανάλωση, αφού εφοδιάζονται με οικονομικά μοτέρ βενζίνης. Κατά δεύτερον, είναι η κατηγορία στην οποία ευδοκιμούν τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως ισχύει για παράδειγμα με το VW e-Up!, το επερχόμενο electric Smart, αλλά την τριπλέτα που απαρτίζεται από τα Mitsubishi EV, Peugeot Ion και Citroen C-Zero.
Ωστόσο στις πόλεις του μέλλοντός μας θα κυκλοφορούν πιθανότατα μοντέλα με περισσότερες συγγένειες προς το ρηξικέλευθο διθέσιο (σε σειρά) Renault Twizy, το «διαστημικό» Chevrolet EN-V και το τρίτροχο υβρίδιο μοτοσικλέτας και αυτοκινήτου, Τοyota i-Road, παρά οι απόγονοι του Opel Karl και του Suzuki Celerio. Εννοείται ότι η εικόνα στις μητροπόλεις της γης θα αλλάξει ριζικά με τη σταδιακή κατάκτηση των δρόμων τους από στόλους αυτόνομων ταξί και μίνι λεωφορείων με ηλεκτροκινητήρες. Και τότε θα σημάνει η μεγάλη ώρα των λιλιπούτειων οχημάτων της νέας ψηφιακής εποχής στα πρότυπα του Google Car ή άλλων μοντέλων, που βρίσκονται ήδη στα σπάργανα και θα αρχίσουν να εμφανίζονται από το 2020 – 2025 και μετά.
Η επανάσταση στην αυτοκίνηση είναι πολύ πιο κοντά από ό,τι πιστεύουμε και θα ξεκινήσει μέσα από τις πόλεις με αθόρυβους πρωταγωνιστές απίστευτων δυνατοτήτων και με σχήματα που παραπέμπουν σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News