629
O πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Θεόδωρος Βενιάμης | Menelaos Myrillas / SOOC

«Θα ανοίξει το Κουτί της Πανδώρας αν συνεχιστεί η έρευνα στη Ναυτιλία»

Protagon Team Protagon Team 10 Ιουνίου 2016, 20:32
O πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Θεόδωρος Βενιάμης
|Menelaos Myrillas / SOOC

«Θα ανοίξει το Κουτί της Πανδώρας αν συνεχιστεί η έρευνα στη Ναυτιλία»

Protagon Team Protagon Team 10 Ιουνίου 2016, 20:32

Διάσταση απόψεων μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των ελλήνων εφοπλιστών καταγράφηκε κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου της ευρωπαίας επιτρόπου Μεταφορών Βιολέτα Μπουλτς και του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ)Θεόδωρου Βενιάμη.

Στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στο πλαίσιο των «Ποσειδωνίων», κυριάρχησε το θέμα της εξέτασης που διενεργεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη ναυτιλιακή δραστηριότητα στην Ελλάδα και ιδιαίτερα τη φορολόγησή της.

Αναφερόμενος στην έρευνα που άρχισε πριν από περίπου μια δεκαετία από τον επίτροπο Αλμούνια και συνεχίστηκε από την επίτροπο Βεστάγκερ, ο κ. Βενιάμης τη χαρακτήρισε λάθος και άστοχη ενέργεια. Υπενθύμισε, μάλιστα, όπως σημειώνει το euro2day.gr, πως οι έλληνες εφοπλιστές ήταν οι πρώτοι που καθιέρωσαν τη φορολόγηση με βάση τη χωρητικότητα των πλοίων (tax tonnage).

Λίγο νωρίτερα, η επίτροπος Μπουλτς είχε αναφέρει πως δεν είναι στις προθέσεις της Επιτροπής να προωθήσει αλλαγές που διέπουν τη δραστηριότητα της ναυτιλίας στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Σημείωσε ωστόσο, πως αποτελεί βασική της προτεραιότητα η διασφάλιση ισοτιμίας στο επιχειρείν στον χώρο της Ναυτιλίας σε όλη την επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Λίγο αργότερα ωστόσο, διευκρίνισε πως το επόμενο διάστημα, η έρευνα που διεξάγεται θα επικεντρωθεί στη χώρα (Ελλάδα) και θα συμπεριλάβει όλους όσοι εμπλέκονται στη ναυτιλιακή δραστηριότητα και όχι μόνο τις ναυτιλιακές εταιρίες.

Αμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου της ΕΕΕ, κ. Βενιάμη, ο οποίος ξεκαθάρισε πως οι έλληνες εφοπλιστές είναι πρόθυμοι, με καλή διάθεση, να συνεργαστούν με την Επιτροπή, προκειμένου να κλείσει με θετικό τρόπο η υπόθεση. «Εχουμε άλλωστε», όπως υποστήριξε, «ισχυρή νομική βάση και θεωρούμε θετική την απαντητική επιστολή της ελληνικής κυβέρνησης προς την Επιτροπή για το θέμα».

Ξεκαθάρισε, ωστόσο, πως οι έλληνες εφοπλιστές δεν θα δεχθούν να διευρυνθεί το πεδίο έρευνας της Επιτροπής. «Αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα ανοίξει το “κουτί της Πανδώρας”», σημείωσε χαρακτηριστικά. Για να διευκρινίσει αμέσως μετά: «Εμείς είπαμε, εξαρχής, πως δεν θα γίνουμε οι ρουφιάνοι της Ευρώπης, αλλά γνωρίζουμε πολύ καλά τι συμβαίνει».

Υπενθύμισε μάλιστα ότι ανάλογες υποθέσεις έκλεισαν γρήγορα για περιπτώσεις άλλων χωρών, όπως η Κύπρος, η οποία εισήλθε στην ΕΕ μετά την Ελλάδα, αλλά και για την Ολλανδία και τη Γερμανία.

Με αφορμή τις ενισχύσεις που διεκδικεί μέσω κοινοτικών προγραμμάτων η Ενωση Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, ο πρόεδρος της ΕΕΕ ξεκαθάρισε πως οι έλληνες εφοπλιστές παραδοσιακά και για διάφορους λόγους δεν μετέχουν σε ευρωπαϊκά επενδυτικά προγράμματα διεκδικώντας ενισχύσεις. Διευκρίνισε, ωστόσο, πως παρακολουθεί το θέμα και δεν θα δεχθεί να αλλοιωθούν οι κανόνες του ανταγωνισμού μέσω της εξασφάλισης κοινοτικών ενισχύσεων σε ναυτιλιακές εταιρίες.

Ο πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών προανήγγειλε τη δημιουργία σχήματος με την επωνυμία «Συνένωσις», μέσω της οποίας οι πλοιοκτήτες θα αναπτύσσουν δράσεις που συνδέονται με την εμπορική ναυτιλία ή θα προσφέρουν κοινωνικό έργο. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας υλοποιήθηκε η ανακαίνιση της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Μηχανιώνας, η οποία παρέμενε κλειστή επί χρόνια και επαναλειτούργησε πριν από έναν χρόνο με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας, Θεόδωρου Δρίτσα.

Η ΕΕ δεν θα μεταβάλει τις υφιστάμενες κατευθύνσεις της στο Φορολογικό

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν προτίθεται να μεταβάλει τις υφιστάμενες κατευθύνσεις της, αναφορικά με τη φορολόγηση των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων», υπογράμμισε η Επίτροπος Μεταφορών, Βιολέτα Μπουλτς, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου

Η κυρία Μπουλτς διευκρίνισε ότι η εν λόγω έρευνα είναι ανοικτή και στην παρούσα φάση της υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης από όλους τους ενδιαφερόμενους. Στην τοποθέτησή της, η επίτροπος αναφέρθηκε στις τρεις προτεραιότητες της Επιτροπής στον χώρο των μεταφορών. Προτεραιότητες οι οποίες αφορούν στη διασφάλιση του ισότιμου ανταγωνισμού, την ασφάλεια των επιβατών, αλλά και τις εκπομπές ρύπων. Προανήγγειλε, μάλιστα, πως στο διάστημα 21-22 Ιουνίου θα γίνουν σχετικές ανακοινώσεις για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας.

Ανέφερε, επιπλέον, πως πρόθεση της Κομισιόν είναι να ενισχύσει την ηγετική θέση της ΕΕ στη Ναυτιλία, αλλά και να ενθαρρύνει την εκ νέου εκβιομηχάνιση του τομέα, όπως ανέφερε, μέσω των δυνατοτήτων που προσφέρει το πακέτο Γιούνκερ.

Υπενθυμίζεται πως το πακέτο Γιούνκερ προβλέπει, μεταξύ άλλων, την παροχή εγγυήσεων για ναυπηγήσεις πλοίων σε ναυπηγεία στην ευρωπαϊκή επικράτεια από ευρωπαίους εργαζόμενους.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...