375
| REUTERS/Beck Diefenbach/Files

Παρκάρει μόνο του, αλλά και… τρακάρει μόνο του!

Παρκάρει μόνο του, αλλά και… τρακάρει μόνο του!

Η Tesla είναι από τις πρωτοπόρες εταιρείες στην ανάπτυξη συστημάτων ημι-αυτόνομης οδήγησης και στην τελευταία αναβάθμιση του λογισμικού των μοντέλων της S και X, στις αρχές του 2016, προσέφερε την εφαρμογήSummon. Αυτή, μέσω του συστήματος αυτόματης πλοήγησης του αυτοκινήτου, επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παρκάρει μόνο του στο χώρο που επιλέγει ο οδηγός, χωρίς την παρουσία του. Επίσης, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να καλέσει το αυτοκίνητο στο σημείο που βρίσκεται και αυτό εντελώς αυτόματα να βγει από το χώρο στάθμευσης και να τον συναντήσει.

Ο κ. Όβερτον, ιδιοκτήτης ενός Tesla S στην πολιτεία της Γιούτα στην Αμερική, είχε όμως μια εντελώς διαφορετική εμπειρία από τη λειτουργία αυτής της εφαρμογής,  που θα μπορούσε κανείς να την χαρακτηρίσει και υπερβατική: Το αυτοκίνητό του κινήθηκε μόνο του και κατέληξε κάτω από την πλατφόρμα ενός φορτηγού, αφού το είχε παρκάρει μερικά λεπτά πριν αρκετά μακριά από το σημείο της πρόσκρουσης και είχε φύγει.

Το θέμα πήρε διαστάσεις στις ΗΠΑ και η Tesla απάντησε μεν για το γεγονός ότι το αυτοκίνητο κινήθηκε μόνο του –υποστηρίζοντας ότι ο οδηγός είχε ενεργοποιήσει κατά λάθος της λειτουργία Summon- όχι όμως και για το λόγο που τράκαρε μόνο του.

Η αλήθεια είναι ότι όπως παραδέχονται και οι ίδιοι οι κατασκευαστές, κανένα αυτοκίνητο σήμερα δεν έχει τη δυνατότητα να σταθμίσει όλους τους παράγοντες κινδύνου ειδικά σε ένα αστικό περιβάλλον και ταυτόχρονα να τους αποφύγει.

Μεγάλες ομάδες μηχανολόγων, ειδικών πληροφορικής, αναλυτών συστημάτων και πολλών ακόμα επιστημόνων προσπαθούν να δημιουργήσουν επαρκή υπολογιστικά μοντέλα για κάτι τέτοιο, ωστόσο ούτε το hardware ούτε το software που απαιτούνται για τόσο τεράστιου όγκου υπολογιστικές διεργασίες -και μάλιστα σε πραγματικό χρόνο- είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμα.

Γνωρίζοντας τους περιορισμούς των δυνατοτήτων της αυτόνομης ή ημι-αυτόνομης κίνησης των αυτοκινήτων τους σήμερα, οι κατασκευαστές προτιμούν να ονομάζουν τις σχετικές λειτουργίες «συστήματα υποβοήθησης οδήγησης». Και αυτό ακριβώς είναι, καθώς έχουν στόχο να διευκολύνουν τον οδηγό σε δύσκολες καταστάσεις ή να αποσοβήσουν ένα λάθος του και όχι να τον υποκαταστήσουν.

Ίσως, αν ο κ. Όβερτον είχε διαβάσει σωστά τις οδηγίες της Tesla για την εγκατάσταση και λειτουργία της εφαρμογής Summon στο αυτοκίνητό του, πιθανώς να  είχε αποφύγει το ατύχημα. Τι λένε αυτές; «Καθώς η λειτουργίαSummon βρίσκεται σε φάση Beta (σ.σ. δοκιμαστική), συστήνουμε στους πελάτες μας να εξοικειωθούν μαζί της και να την χρησιμοποιούν μόνο εντός των ιδιοκτησιών τους».

Καλή λοιπόν η ψηφιακή τεχνολογία, οι online αναβαθμίσεις και η δυνατότητα επικοινωνίας ανθρώπων και μηχανών, λίγο παραδοσιακό διάβασμα όμως είναι  πάντα απαραίτητο για να μάθουμε πως λειτουργούν.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...