Ταιριάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε μια έκθεση επίπλων; Η απάντηση είναι ναι, αν μιλάμε για το «Salone del Mobile» του Μιλάνου, που έχει γίνει πλέον συνώνυμο με το ιδιαίτερο ντιζάιν για μια τεράστια γκάμα προϊόντων. Ευνόητο, λοιπόν, να συμμετέχουν σε αυτό και γνωστές μάρκες αυτοκινήτων, αν και συνήθως όχι με κάποια μοντέλα παραγωγής τους, αλλά με κατασκευές και αντικείμενα εντελώς διαφορετικής φύσης.
Χαρακτηριστικό είναι το φετινό έκθεμα της Toyota. Ονομάζεται Setsuna Concept και πρόκειται για ένα ξύλινο αυτοκίνητο, που φιλοδοξεί να ανεβάσει σε εντελώς διαφορετικό επίπεδο τη σχέση μεταξύ ανθρώπου και μηχανοκίνητου οχήματος. Το ιδιαίτερο ρόουντσερ χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα και απαρτίζεται από 86 χειροποίητα ξύλινα κομμάτια, ενώ μοιάζει σαν να φτιάχτηκε για την αιωνιότητα, αν και Setsuna σημαίνει στα ιαπωνικά «στιγμή».
Στο ταμπλό του υπάρχει μάλιστα ένας μετρητής, που καταγράφει μεταξύ άλλων και τα χρόνια που περνάς μέσα στο ξύλινο αυτοκίνητο, λειτουργώντας έτσι σαν ένα άτυπο ημερολόγιο, που μεταφέρεται από ιδιοκτήτη σε ιδιοκτήτη. Οσο για τις υπόλοιπες προδιαγραφές του, αντανακλούν απόλυτα τον χαλαρωτικό χαρακτήρα ενός ξύλινου αμαξώματος από κέδρο, αφού η ανώτατη ταχύτητα του Setsuna Concept δεν ξεπερνά τα 45 χλμ./ώρα και η αυτονομία του περιορίζεται σε μόλις 25 χιλιόμετρα.
Η Citroen έκλεψε στο Μιλάνο την παράσταση με μια πρωτοποριακή καρέκλα. Η «Cactus Chair» σχεδιάστηκε από τον ιταλό αρχιτέκτονα Μάριο Μπελίνι και έχει σήμα κατατεθέν τα μαξιλάρια με θαλάμους αέρα στα πρότυπα των αντίστοιχων Airbumps, με τα οποία είναι εξοπλισμένο το μοντέλο Citroen C4 Cactus.
Βέβαια στο αυτοκίνητο απορροφούν τα μικροχτυπήματα και βοηθούν να γλιτώνουμε από τις γρατσουνιές, όμως στην καρέκλα ίσως και να υπάρχει θέμα με την άνεσή τους.
Στο «Salone del Mobile» είχαμε και μια παγκόσμια πρεμιέρα της Aston Martin, που θα την βρήκε σίγουρα πολύ ενδιαφέρουσα ο Ντάνιελ Κρεγκ για τις μελλοντικές ταινίες του Τζέιμς Μποντ. Πρόκειται για ένα πολυτελές και γρήγορο σκάφος με εντυπωσιακό στυλ, που προσφέρεται για καταδιώξεις εγκληματιών στο νερό. Το ΑΜ37 είναι το πρώτο σκάφος στην υπερεκατοντάχρονη ιστορία της Aston Martin και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 52 κόμβων, δηλαδή 96 χλμ./ώρα!
Το ταχύπλοο AM37 εξελίχθηκε από κοινού από την Aston Martin και την Quintessence Yachts και οι μελλοντικοί καπετάνιοι του μπορούν να επιλέξουν μεταξύ μιας έκδοσης με δύο πετρελαιοκινητήρες 370 ίππων και μιας δεύτερης με δίδυμους βενζινοκινητήρες 430 ίππων. Εννοείται ότι το σκάφος προσφέρει τη γνωστή πολυτέλεια όλων των Aston Martin, είτε διαθέτουν τροχούς είτε όχι.
Ομως και η Lexus πιστεύει, ότι η συγκεκριμένη έκθεση του Μιλάνου αποτελεί την ιδανική πασαρέλα για ό,τι έχει σχέση με τον ξεχωριστό σχεδιασμό. Ετσι απονέμει εκεί τα βραβεία «Lexus Design Award» στο πλαίσιο ενός διαγωνισμού ντιζάιν, που διοργανώνουν οι Ιάπωνες για τέταρτη φορά. Εφέτος νίκησε η ομάδα των Ιαπώνων σχεδιαστών «Amam», η οποία προκάλεσε αίσθηση με το project «Agar Plasticity». Οι «Amam» δείχνουν με το συγκεκριμένο εγχείρημα, πώς θα μπορούμε να φτιάχνουμε στο μέλλον οικολογικές συσκευασίες από φύκια και άλλα παρόμοια φυσικά υλικά.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News