Εχουμε συνηθίσει να συνδέουμε τα drones με εικόνες πολεμικών συρράξεων και επιχειρήσεις των υπηρεσιών ασφαλείας ή της αντιτρομοκρατικής.
Φαίνεται, όμως, πως η ανθρωπότητα δεν έχει ακόμα απόλυτη επίγνωση των δυνατοτήτων που ανοίγει εμπρός της το επαναστατικό αυτό μέσο.
«Τα drones μπορεί να αποδειχθούν για τις μεταφορές στην αφρικανική ήπειρο ό,τι υπήρξαν τα κινητά για τις τραπεζικές συναλλαγές» επισημαίνει στην Λώρα Σεκοράν Παλέτ και στο ozy.com ο διευθυντής του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Λωζάνης, Τζόναθαν Λένγκαρντ.
Πράγματι, σε περιοχές του πλανήτη όπως η Ανατολική Αφρική, τα ιπτάμενα αυτά οχήματα θα μπορούσαν να παίξουν σημαντικό ρόλο στις μεταφορές καθώς η έλλειψη υποδομών κρατάει πολλές από τις χώρες της υποσαχάριας Αφρικής δέσμιες της υπανάπτυξης.
Σύμφωνα με μία μελέτη του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ στην Αυστραλία, μόνο το 34% των αγροτών στην Αφρική ζει σε απόσταση μικρότερη των δύο χιλιομέτρων από ένα δρόμο παντός καιρού τη στιγμή που το ποσοστό αυτό στην Νοτιοανατολική Ασία ανέρχεται στο 65%.
Ακόμη και σε κράτη όπως η Νιγηρία και η Νότια Αφρική, όπου η οικονομία αυξάνεται με αλματώδεις ρυθμούς, η έλλειψη των αναγκαίων υποδομών εμποδίζει τόσο τους αγρότες όσο και τους εμπόρους να διαθέτουν τα προϊόντα τους δεχόμενοι παραγγελίες μέσω διαδικτύου.
Τα drones έχουν πάντως χρησιμοποιηθεί ήδη με επιτυχία από τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα για να καταπολεμήσουν τη φυματίωση σε απομονωμένες περιοχές της Παπούα-Νέα Γουινέα και έχουν σώσει χιλιάδες ζωές.
Πρόσφατα ο υπουργός υγείας της Ρουάντα υπέγραψε με την αμερικανική εταιρία Zipline, η οποία διαχειρίζεται drones, συμφωνία τροφοδοσίας με αίμα για μεταγγίσεις και αιμοκάθαρση ενός δικτύου 22 νοσοκομείων διασκορπισμένων σε κάθε γωνιά της χώρας.
Αν το πείραμα της Ρουάντα πετύχει και άλλες χώρες της περιοχής θα ακολουθήσουν. Και μπορεί στην Κένυα η κυβέρνηση να απαγόρευσε τη χρήση drones για πολλούς όμως η προοπτική είναι τόσο συναρπαστική ώστε δεν βλέπουν την ώρα να αναλάβουν την εμπορική εκμετάλλευσή τους
Αυτήν τη στιγμή ο Τζόναθαν Λένγκαρντ και οι συνεργάτες του σχεδιάζουν drones για εμπορική εκμετάλλευση και δοκιμάζουν μια μηχανή που θα χρησιμοποιεί ως μέσο πρόωσης μόνο ηλιακή ενέργεια. Συγχρόνως ο παγκοσμίου φήμης αρχιτέκτονας Νόρμαν Φόστερ βάζει τις τελευταίες πινελιές στο σχέδιό του να εγκαταστήσει το πρώτο στον κόσμο αεροδρόμιο για τις συσκευές αυτές πλάι σε μια ειδυλλιακή λίμνη στην ενδοχώρα της Ρουάντα.
Και ο Ερίκ Ρουταϊσίρ, επικεφαλής της CHARIS, της πρώτης εταιρίας στη χώρα που θα φτιάχνει όχι μόνο μέρη και ανταλλακτικά αλλά και ολόκληρα drones, ετοιμάζεται να θέσει σε λειτουργία την αλυσίδα παραγωγής τους.
Αν το πείραμα της Ρουάντα πετύχει και άλλες χώρες της περιοχής θα ακολουθήσουν. Και μπορεί στη γειτονική Κένυα η κυβέρνηση να απαγόρευσε τη χρήση drones επειδή φοβάται ένα τρομοκρατικό χτύπημα από τους ισλαμιστές της αιμοσταγούς Αλ Σαμπάπ, για πολλούς όμως η προοπτική αυτή είναι τόσο συναρπαστική ώστε δεν βλέπουν την ώρα να αναλάβουν το εγχείρημα εμπορικής εκμετάλλευσής τους.
Αλλωστε με την πάροδο του χρόνου τα drones τα οποία αυτήν τη στιγμή κοστίζουν χιλιάδες δολάρια ολοένα θα φτηναίνουν, έτσι που σε λίγο καιρό τα μη επανδρωμένα ιπτάμενα οχήματα να κατακτήσουν κυριολεκτικά τους αιθέρες.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News