Καμία άλλη διεθνής έκθεση αυτοκινήτου στον κόσμο δεν διαθέτει τη λάμψη του Σαλονιού της Γενεύης. Ο ουδέτερος χαρακτήρας της Ελβετίας λειτουργεί υπέρ της συμμετοχής όλων των σημαντικών αυτοκινητοκατασκευαστών.
Η προβολή τους, βλέπετε, γίνεται στην ελβετική πόλη με όρους απόλυτης ισότητας και δεν υπερισχύει η εντοπιότητα, όπως π.χ. στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας και στην πρωτεύουσα της Γαλλίας, το Παρίσι.
Επίσης, το Σαλόνι Αυτοκινήτου κοντά στις όχθες της λίμνης Λε Μαν παραμένει το πιο κοσμοπολίτικο του είδους του και διακρίνεται για τη λειτουργική διάταξη των περιπτέρων, διευκολύνοντας έτσι τους επισκέπτες.
Εφέτος ανοίγει τις πύλες του για το κοινό στις 3 Μαρτίου και ολοκληρώνεται στις 13 του ίδιου μήνα, ενώ στους εκθεσιακούς χώρους της Palexpo θα λάμψουν δεκάδες νέα μοντέλα, προερχόμενα από τις διαφορετικότερες κατηγορίες.
Την τιμητική τους θα έχουν και πάλι τα SUV, όπως το Seat Ateca, η Maserati Levante, το Audi Q2, αλλά και το ανανεωμένο Ford Kuga.
Εκτός από το Q2, η Audi θα παρουσιάσει και το SQ7 – οι Γερμανοί θα αποκαλύψουν στο κοινό την πανίσχυρη ντιζελοκίνητη έκδοση του νέου Q7. Θεωρείται πολύ πιθανόν ότι θα εφοδιάζεται με έναν V8 πετρελαιοκινητήρα.
Θα δούμε επίσης τη φανταστική Bugatti Chiron, την «οικογενειακή» τετραθέσια Ferrari GTC4 Lusso , την αναβίωση της θρυλικής Renault Alpine, την εκτυφλωτική Aston Martin DB11, το κροατικό hypercar της Rimac με 1.088 ίππους, κλπ.
Ωστόσο η ραχοκοκαλιά κάθε διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου – και εδώ δεν αποτελεί εξαίρεση η Γενεύη – εξακολουθεί να απαρτίζεται από τα μοντέλα μαζικής παραγωγής, που ενδιαφέρουν βεβαίως και για πρακτικούς λόγους τους καταναλωτές. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν οι ανανεωμένες Citroen DS3.
Τα δύο μοντέλα DS3 και DS3 Cabrio της θυγατρικής μάρκας της Citroen θα αποκτήσουν μεταξύ άλλων σπορ εκδόσεις άνω των 200 ίππων και έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 130 αλόγων.
Πάντα διακριτή παρουσία και για τις δουλειές της Kia: Στη Γενεύη παρουσιάζεται το Κia Niro με συμβατική και υβριδική τεχνολογία – σύντομα δε θα πρέπει να περιμένουμε και το αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο μοντέλο.
Στην ελβετική μεγαλούπολη αναμένονται με ανυπομονησία το φρεσκαρισμένο Opel Mokka X αλλά και το νέο Peugeot 2008 – οι Γάλλοι προχώρησαν σε λίφτινγκ του 2008 πέντε χρόνια μετά το λανσάρισμά του στην αγορά.
Το ενδιαφέρον της αγοράς έχει κινήσει και το Renault Scenic της επόμενης γενιάς, για το οποίο λίγες πληροφορίες έχουν δοθεί στη δημοσιότητα. Ενα άλλο όχημα που ήδη συζητείται είναι το εντυπωσιακό στέισον βάγκον Volvo V90. Οι Σουηδοί έχουν τεράστια παράδοση σε αυτή την κατηγορία και το V90 φιλοδοξεί να τη συνεχίσει με επιτυχία.
Στις ξεχωριστές παρουσίες της Γενεύης συγκαταλέγονται το VW Up με διαφοροποιημένη εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση. Επίσης το νέο μικρό της VW θα εφοδιαστεί με έναν τούρμπο κινητήρα βενζίνης 90 ίππων.
Δεν λείπουν βεβαίως τα εντυπωσιακά πρωτότυπα, με κάποια από αυτά να παραμένουν για πάντα πειραματικά και ορισμένα άλλα να αποτελούν τη βάση μετεξέλιξης σε μοντέλα παραγωγής
Το Opel GT Concept αναμένεται να κλέψει την παράσταση στη Γενεύη: Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό πειραματικό μοντέλο, που δεν πρόκειται να περάσει ωστόσο άμεσα σε φάση παραγωγής. Ζυγίζει έναν τόνο και θα παρουσιαστεί στη Γενεύη με τρικύλινδρο κινητήρα 145 ίππων.
Παράλληλα το Skoda Vision S μάς ανοίγει το παράθυρο στο μελλοντικό μεγάλο SUV της τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας. Το όνομα του μεγαλύτερου αδελφού του Yeti είναι πάντως ακόμη προσωρινό.
Tην ίδια ώρα το SsangYong SIV-2 αποκαλύπτει σε σημαντικό βαθμό πώς θα είναι το επόμενο μεγαλομεσαίο Crossover των Κορεατών.
Στις μεγάλες και εντυπωσιακές εκπλήξεις του Σαλονιού της Γενεύης προεξοφλείται ότι θα είναι βεβαίως και το πειραματικό μικρό SUV της Volkswagen, το οποίο αναμένεται να περάσει στην παραγωγή το 2017. Πρόκειται για ένα μικρό SUV πόλης με βάση το Polo. Μία πρώτη ιδέα θα μας δώσει το –προς το παρόν ανώνυμο- πρωτότυπο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News