Κανένα άλλο μοντέλο δεν συγκινεί τόσο πολύ τους Αμερικάνους, όσο τα pick up. Μάλιστα, η σειρά F της Ford είναι μόνιμος καταληψίας της πρώτης θέσης στις ετήσιες πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, όπου παίζει εδώ και δεκαετίες (!) χωρίς αντίπαλο. Φαίνεται όμως ότι το μικρόβιο είναι κολλητικό και εξαπλώνεται και πέραν του Ατλαντικού σε όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της Ευρώπης, όπου τα μερίδια αγοράς για τα ημιφορτηγάκια δεν ξεπερνούν συνήθως το 1%.
Οι μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και τα γενναία περιθώρια κέρδους φέρνουν ωστόσο νέους παίκτες σε μία κατηγορία, που ξεκίνησε ως ένα σκληρό επαγγελματικό και αγροτικό εργαλείο και εξελίσσεται σταδιακά σε προϊόν lifestyle. Σε αυτό έχει συμβάλλει καθοριστικά και η μεταμόρφωση των μοντέλων 4Χ4 από σκληρά οχήματα εκτός δρόμου σε μοδάτα SUV και ευνουχισμένα Crossover. Παλιότερα κυκλοφορούσαν στην αγορά τετρακίνητα οχήματα, όπως το Jeep Cherokee, το Lada Niva, ακόμη και τα προηγούμενα Suzuki Vitara, που αποτελούσαν τη χαρά των ορθοπεδικών και σου έφευγαν τα σφραγίσματα των δοντιών με τις σκληρές αναρτήσεις τους, ακόμη και όταν τα οδηγούσες στην άσφαλτο.
Σήμερα ψάχνεις τέτοια μοντέλα με τον φακό, εκτός και αν στραφείς στα pick up, που ακροβατούν πλέον μεταξύ καθαρόαιμων οχημάτων εκτός δρόμου και ΙΧ Σε αυτή την κατηγορία θα μπει τα επόμενα χρόνια για πρώτη φορά η Mercedes, το 2016 θα λανσάρει η Renault τη δική της πρόταση με βάση το πρωτότυπο Alaskan, ενώ του χρόνου θα κυκλοφορήσει και η Fiat ένα ανάλογο μοντέλο.
Yπάρχουν μεγάλα περιθώρια κέρδους, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες αγορές της Ασίας, της Νότιας Αμερικής και της Αφρικής. Μάλιστα, τα νέα μοντέλα αποτελούν όλα προϊόν συνεργασίας για οικονομία κλίμακος
Δύο είναι οι βασικοί λόγοι, που προσελκύουν συνεχώς περισσότερους κατασκευαστές σε μία νέα γιαυτούς κατηγορία. Κατά πρώτον μιλάμε για απλές, ανθεκτικές και φτηνές κατασκευές με σκαλωτό πλαίσιο, τετρακίνηση και ελαστικούς ντιζελοκινητήρες. Kαι κατά δεύτερον, υπάρχουν μεγάλα περιθώρια κέρδους, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες αγορές της Ασίας, της Νότιας Αμερικής και της Αφρικής. Μάλιστα, τα νέα μοντέλα αποτελούν όλα προϊόν συνεργασίας για οικονομία κλίμακος και για να μη χρειαστεί να ξεκινήσουν οι «πρωτάρηδες» κατασκευαστές από λευκή σελίδα τους σχεδιασμούς τους. Το pick up της Fiat θα πρόκειται ουσιαστικά για ένα Mitsubishi L200 με διαφορετικό ντιζάιν, ενώ τα αντίστοιχα μοντέλα των Mercedes και Renault θα υιοθετούν την τεχνολογία του δημοφιλούς Nissan Navara.
Ο ανταγωνισμός υποχρεώνει τους μέχρι σήμερα κυρίαρχους της κατηγορίας των ημιφορτηγών να αναβαθμιστούν, ώστε να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τους καινούριους εισβολείς του χώρου. Η Toyota θα λανσάρει στις αρχές του 2016 το HiLuxόγδοης γενιάς, μάλιστα για πρώτη φορά δεν θα προβλέπεται έκδοση Single Cab με μόνον μία σειρά καθισμάτων για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Το ιαπωνικό pick up προσαρμόζεται και αυτό στις επιταγές των καιρών και έτσι στο μέλλον θα κυκλοφορούν στην κατηγορία των ημιφορτηγών αποκλειστικά εκδόσεις με δύο σειρές καθισμάτων (Double Cab και Club Cab), αφού τα συγκεκριμένα μοντέλα χρησιμοποιούνται πλέον εκτεταμένα και ως Ι.Χ.
Η Ford ετοιμάζει για το Ranger ένα facelift, η VW σχεδιάζει μία συνολική αναβάθμιση του Amarok, ενώ πρόσφατα παρουσιάστηκαν το Nissan Navara και το Mitsubishi L200 νέας γενιάς. Μόνον το Isuzu D-Max δείχνει να μην εντυπωσιάζεται από τους καινούριους ανταγωνιστές και παραμένει ίδιο και απαράλλαχτο, βασιζόμενο ίσως στην μέχρι τώρα επιτυχημένη πορεία του, η οποία το έχει φέρει στην τρίτη θέση των παγκόσμιων πωλήσεων στην κατηγορία του.
Υγιής αυτοπεποίθηση ή άγνοια κινδύνου; Θα δείξει!
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News