Άλλο ένα βήμα προς αυτοκίνητα που θα κινούνται αυτόνομα σε όλων των ειδών τις συνθήκες έκανε η αμερικανική Tesla μετά την τελευταία αναβάθμιση του λογισμικού των μοντέλων S και X. Με τις νέες δυνατότητες η παρέμβαση του οδηγού ελαχιστοποιείται, πάντα όμως πρέπει να έχει την ευθύνη για το όχημα.
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του νέου λογισμικού είναι η λειτουργία Autopilot που επιτρέπει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας να στρίβουν, να αλλάζουν λωρίδες αυτόματα, ακόμα και να παρκάρουν. Αυτό γίνεται με μια σειρά από αισθητήρες (ραντάρ, κάμερα και υπέρηχοι) που εντοπίζουν άλλα οχήματα και διατηρούν σταθερή πορεία και ταχύτητα.
«Ελπίζουμε ότι δεν θα χτυπήσει πεζούς», είπε ο ιδρυτής της εταιρείας Έλον Μασκ και πρόσθεσε ότι ο οδηγός δεν μπορεί να αποποιηθεί τις ευθύνες του, λόγω της αυτόνομης οδήγησης. «Αυτό θα γίνει στο μέλλον». Περίπλοκες για το λογισμικό καταστάσεις όπως τα έργα, οι ποδηλάτες, τα αδέσποτα και τα φανάρια θα χρειάζονται την επέμβαση του οδηγού, λέει το Wired.
Το νέο σύστημα, αναφέρει το Quartz, λειτουργεί περισσότερο σε ανοιχτούς δρόμους, με καλή σήμανση και χωρίς απότομες στροφές, όπως οι αυτοκινητόδρομοι. Χρειάζεται το αυτοκίνητο να έχει ήδη μια ελάχιστη ταχύτητα γύρω στα 30χλμ./ώρα και σταματά να λειτουργεί σε ταχύτητες πάνω από τα 144 χιλιόμετρα την ώρα (90 μίλια/ώρα). Επιπλέον η απόδοσή του ποικίλλει σε περίπτωση που υπάρχει βροχή, χιόνι ή ομίχλη.
Πέρα από την αυτόνομη λειτουργία, το νέο λογισμικό επιτρέπει καλύτερο έλεγχο στα πλάγια του αυτοκινήτου (χρήσιμο και για την αποφυγή συγκρούσεων) και δυνατότητα παρκαρίσματος, αλλά και τα δύο έχουν κάποιους περιορισμούς.
Η λειτουργία δεν είναι πλήρως αυτόνομη ακόμη για νομικούς και άλλους λόγους.
Η εταιρεία συστήνει τους οδηγούς να ακουμπούν συχνά τα χέρια τους στο τιμόνι, έστω και με το μικρό δαχτυλάκι. Αν δεν το κάνει, γιατί για παράδειγμα κοιμήθηκε, το σύστημα τον ειδοποιεί με όλο και πιο δυνατούς ήχους, επιβραδύνει το αυτοκίνητο και ανάβει τα αλάρμ. Ωστόσο, με την παραμικρή κίνηση στο τιμόνι από τον οδηγό, το σύστημα απενεργοποιείται και ο οδηγός έχει ξανά τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου.
Το λογισμικό προορίζεται για τα περίπου 60.000 αυτοκίνητα των μοντέλων S και X που έχουν κυκλοφορήσει από πέρυσι και έχουν τους κατάλληλους αισθητήρες για τη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης.
Αν και βρίσκεται ακόμα ακόμα σε δοκιμαστική λειτουργία (beta), οι λειτουργίες του λογισμικού δείχνουν την πρόθεση της Tesla να φτάσει σε όσο το δυνατόν πιο αυτόνομα αυτοκίνητα. «Θέλουμε το σύστημα να γίνεται όλο και πιο προηγμένο και τελικά να πηγαίνει μόνο του στο γκαράζ ‘για ύπνο’», πρόσθεσε ο Έλον Μασκ κατά τη συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση του λογισμικού.
Η Tesla ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση από την Google, η οποία επίσης δοκιμάζει το ηλεκτρικό, αυτοματοποιημένο αυτοκίνητό της στους δρόμους της Καλιφόρνιας. Αντί να αναπτύσσει χωρίς εμπορική χρήση ένα σύστημα με την προσδοκία να γίνει όλο και πιο προηγμένο, όπως κάνει η Google, η Tesla προτιμά τις μικρές αλλαγές και τις συνεχείς διορθώσεις.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News