H Honda μόλις επιβεβαίωσε τις φήμες ότι η εξομοίωση ενός χειροκίνητου κιβωτίου θα τοποθετηθεί στο υβριδικό Prelude. Οι παλαιότεροι μάλλον θα θυμούνται πως αποτέλεσε ένα από τα εμβληματικά μοντέλα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, προσφέροντας σπορ επιδόσεις και καινοτομία στην κατηγορία των κουπέ.
Είχε κάνει το ντεμπούτο του το 1978 και παρέμεινε στην παραγωγή για πέντε γενιές, μέχρι το 2001. Η σειρά Prelude έγινε γνωστή για τον δυναμικό σχεδιασμό της, τις σπορ επιδόσεις και τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών, όπως το σύστημα διεύθυνσης στους τέσσερις τροχούς (4WS), που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1980.
Μερικές δεκαετίες αργότερα, ο διάδοχος ουσιαστικά είναι ένα αυτοκίνητο προβολής –αυτό που λέμε «hallo car»– για τη νέα προσέγγιση της εταιρείας στα υβριδικά. Κοντολογίς, ένας συνδυασμός φιλικότητας κινητήρα και διασκεδαστικής οδήγησης. Γράφεται ότι το αναμενόμενο Prelude θα έχει δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα με δύο ηλεκτροκινητήρες. Μην περιμένετε ακραίες επιδόσεις, όπως συνηθίζεται με τα ηλεκτρικά, αλλά πιο «γήινες»: κάποια 0-100 χλμ./ώ. σε 7,9 δ/λ., συνδυαστικά με προσπάθειες συγκράτησης του βάρους σε χαμηλά επίπεδα.
Παράλληλα, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του φαίνεται να είναι η εξομοίωση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, πιθανότατα ως εξέλιξη του eCVT, που ήδη υπάρχει στο τρέχον, επίσης υβριδικό Civic. Πρόκειται για μια εφαρμογή που η Honda έχει επινοήσει για να διατηρήσει την οδηγική απόλαυση ενός χειροκίνητου αυτοκινήτου, ακόμα και σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν υβριδικά ή ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης. Βέβαια, μια ιδέα της εξομοίωσης έχουμε ήδη δει στο αμιγώς ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5 N, που «κρατάει» τις σχέσεις στον κόφτη, ενώ μπορείς να αλλάζεις «ταχύτητες» και από τα paddles πίσω από το τιμόνι.
Η Honda γνωρίζει καλά ότι το χειροκίνητο αποτελεί βασικό στοιχείο της σπορ εμπειρίας οδήγησης. Ωστόσο οι τάσεις και η «στροφή» της αγοράς προς τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μειώσει τη διαθεσιμότητα των παραδοσιακών χειροκίνητων κιβωτίων. Η εξομοίωση του χειροκίνητου κιβωτίου δεν είναι απλώς ένα τέχνασμα. Αντίθετα, απευθύνεται σε ενθουσιώδεις οδηγούς, που εκτιμούν την αίσθηση του ελέγχου και της αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο. Ειδικά σε ένα περιβάλλον όπου οι ηλεκτροκινητήρες τείνουν να προσφέρουν αδιάκοπη επιτάχυνση χωρίς αλλαγές σχέσεων, αυτή η τεχνολογία φέρνει πίσω ένα στοιχείο νοσταλγίας και οδηγικής διασκέδασης.
Ετσι, λοιπόν, το εξομοιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο, που λειτουργεί μέσω λογισμικού και ηλεκτρονικών συστημάτων, αναμένεται να προσφέρει στους οδηγούς την αίσθηση και τον έλεγχο ενός πραγματικού χειροκίνητου κιβωτίου, χωρίς να απαιτείται μηχανικός συμπλέκτης.