Oυπς! Η νέα Alfa Romeo Giulia ίσως να μην είναι μόνο ηλεκτρική. Alfisti όλου του κόσμου, ενωθείτε | Alfa Romeo
Θέματα

Χαρείτε: η επόμενη Giulia μπορεί να μην είναι μόνο ηλεκτρική

Μέχρι σήμερα αυτό που έλεγε η ιταλική εταιρεία ήταν ότι από το 2027 θα πουλάει μόνο EV. Όμως φαίνεται ότι η Alfa Romeo αναβάλλει τα σχέδιά της για φουλ ηλεκτρικά
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Καθώς οι πωλήσεις των ηλεκτρικών παρουσιάζουν διακυμάνσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, με τα υβριδικά να είναι στα «πάνω τους», όλο και πιο συχνά διαβάζουμε για κατασκευαστές που μεταθέτουν τα σχέδιά τους και τις καταληκτικές ημερομηνίες για να έχουν αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα τους.

Τελευταίος «πελάτης» της νέας εμπορικής κατεύθυνσης είναι η Alfa Romeo, η οποία αρχικά είχε δεσμευτεί να παράγει αποκλειστικά πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2027 και εντεύθεν. Μέχρι λίαν προσφάτως, λοιπόν, η υβριδική έκδοση του νέου Junior σχεδιαζόταν να είναι το τελευταίο της νέο μοντέλο με οποιαδήποτε μορφή κινητήρα εσωτερικής καύσης, μαζί με τις τελευταίες εκδοχές των όποιων facelift των θερμικών Stelvio και Giulia. Να έφτανε το 2025, άντε και το ’26; Μέχρι εκεί. Από 2027 και μετά ανακοίνωνε πως θα ήταν μόνο «πρίζα».

Το γράφημα αποτυπώνει την τάση της ευρωπαϊκής αγοράς, με τη σχετική διείσδυση των υβριδικών εις βάρος των ηλεκτρικών για το 2024 (Illustration: Reuters)

Σόρι, no bonus, που λένε. Εδώ κοτζάμ Volvο, η εταιρεία, ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη (σ.σ. δε βάζω μέσα τις νεότευκτες) που έχει επενδύσει έγκαιρα, μελετημένα και με σωστά ηλεκτρικά προϊόντα, όπως το EX30, έβαλε νερό στο κρασί της. Τι να πρωτοπρολάβει να κουμαντάρει η Stellantis με τα σκαμπανεβάσματα της αγοράς και ήδη ανακοινωθείσες για διακοπές εργασιών στη FIAT; Κάτι σαν διαλειμματική νηστεία σε γραμμή παραγωγής, φανταστείτε το…

Θα υπάρξει και νέα έκδοση Quadrifoglio βασισμένη στην πλατφόρμα STLA Large της Stellantis; Χμμμ… αμφίβολο. Ο Ιμπαρατό είπε πως αν δεν γίνει όπως της αρμόζει, καλύτερα να μη γίνει (Photo: Alfa Romeo)

Λογικό επόμενο και για την Alfa Romeo, καθώς δεν έχει να διαχειριστεί μόνο την αλλαγή ρότας προς τους φανατικούς της alfisti (μακράν η πιο ένθερμοι υποστηρικτές αυτοκινητικής εταιρείας στο γνωστό σύμπαν) αλλά επίσης και το ευμετάβλητο της αγοράς – με όσα αυτά συνεπάγονται. Εννοείται πως οι εταιρείες να πουλήσουν θέλουν. Όχι να αυτοκτονήσουν. Απ’ την άλλη, οι Βρυξέλλες τις πιέζουν με πολύ σφιχτά χρονοδιαγράμματα που δεν βγαίνουν εύκολα στην πράξη. Κι αφού ο κόσμος, ειδικά στην Ευρώπη, δεν φαίνεται να στηρίζει τα EV (εκτός από κινεζικά που είναι φθηνότερα, αλλά και σ΄ αυτά μένει να φανεί πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα μετά τους πρόσφατους επιπλέον δασμούς), οι κατασκευαστές κάνουν τα κουμάντα τους.

Εξ ου και η δήλωση του CEO Ευρώπης, του Ζαν-Φιλίπ Ιμπαρατό, που εννοείται ήταν κι αυτός στο Παρίσι με αφορμή το Διεθνές Σαλόνι, και δήλωσε στο βρετανικό Auto Express πως «θα αξιολογήσουμε το πού βρισκόμαστε. Εάν το σημερινό παγκόσμιο σύστημα δεν αλλάξει, η νέα Giulia θα είναι 100% ηλεκτρική. Αν δούμε ότι οι συνθήκες μεταβάλλονται ή ότι δεν ταιριάζουν με αυτό που θέλουμε, δεν είναι πρόβλημα να προσαρμοστούμε με εναλλακτικούς κινητήρες». Όπερ «εναλλακτικούς», σημαίνει καύσιμο. Απλά.