Με σώμα σμιλευμένο και βλέμμα ανεπαίσθητα ειρωνικό και σοβαρό συγχρόνως, ο 53άχρονος Βενσάν Κασέλ κρίθηκε ως ο καταλληλότερος για να υποδυθεί τον Λουσιάν, τον επικεφαλής ενός ερευνητικού σταθμού που βρίσκεται στην Τάφρο των Μαριανών στο δυτικό Ειρηνικό Ωκεανό, χιλιάδες μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, ο οποίος καλείται να σώσει τη ζωή τη δική του και των συντρόφων του μετά από έναν ισχυρότατο σεισμό που σημειώνεται στην περιοχή.
Ο αστέρας του σύγχρονου γαλλικού κινηματογράφου πρωταγωνιστεί μαζί με την Κρίστεν Στιούαρτ στο «Underwater», τη νέα ταινία του αμερικανού Γουίλιαμ Γιούμπανκ, ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας η πρεμιέρα του οποίου πραγματοποιήθηκε στις αρχές του προηγούμενου μήνα στο Λος Αντζελες.
«Ο Λουσιάν δίνει εξαιρετικές συμβουλές και είναι οξυδερκής. Είναι ένας στρατιώτης που γνωρίζει τη θάλασσα και είναι αποφασισμένος να τους σώσει όλους», εξήγησε ο ίδιος, μιλώντας άπταιστα ιταλικά (λόγω της Μπελούτσι, φυσικά, της πρώην συζύγου του και μητέρας δύο εκ των τριών θυγατέρων του) στην Αντονέλα Ματράνγκα της La Repubblica.
Ο γεννημένος στις 23 Νοεμβρίου του 1966 στο Παρίσι ηθοποιός, συνομιλώντας με την ιταλίδα δημοσιογράφο ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτικός. Δεν δίστασε, για παράδειγμα, να παραδεχτεί πως η σχέση του με το καλλίγραμμο και γεροδεμένο σώμα του δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια μπλόφα. «Πρέπει να είμαι γυμνασμένος για να μπορώ να υποδύομαι. Η δουλειά μου είναι να κάνω το κοινό να πιστεύει πως είμαι μοναδικός, γοητευτικός και ελκυστικός. Είναι η κινηματογραφική στολή αυτή», ανέφερε, προσθέτοντας, μάλιστα, «πως εάν δεν ήμουν ένας διάσημος ηθοποιός, κανένας δεν θα με έβρισκε όμορφο».
Ανταπαντώντας η συνομιλήτριά του πως ανεξάρτητα από ό,τι πιστεύει ο ίδιος, αποτελεί γεγονός πως θεωρείται ένας άνδρας άκρως ελκυστικός, εκείνος αποκάλυψε όχι μόνον πως διαφωνεί μαζί της αλλά και ότι δεν βλέπει ποτέ τις ταινίες του επειδή δεν αντέχει να αναγνωρίζει τον εαυτό του. «Η ηθοποιία έγκειται στην επιθυμία να είσαι κάποιος άλλος, στο να αξιοποιείς αυτό που θα ήθελες να γίνεις και αυτό που φοβάσαι να γίνεις», εξήγησε.
Παραδέχτηκε επίσης ότι πολλές από τις ταινίες στις οποίες που έχει παίξει δεν θα ήθελε να της δουν οι κόρες του, επειδή υποδύεται ρόλους σκληρούς και ενοχλητικούς. Πιστεύει, ωστόσο, ότι «όλοι οι ρόλοι που υποδύομαι μου αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της προσωπικότητάς μου και αυτό είναι κάτι που με εκπλήσσει».
Σχολιάζοντας το γεγονός πως τα τελευταία χρόνια συμμετείχε σε ταινίες κάθε είδους που γυρίστηκαν σε κάθε γωνιά της γης – στις ΗΠΑ, τη Nότια Κορέα, τη Βραζιλία, την Ιταλία και στη Γαλλία – ανάφερε πως αυτός είναι ο δικός του τρόπος για να αισθάνεται ελεύθερος. «Συνήθως η διεθνής καριέρα ενός ηθοποιού περιστρέφεται γύρω από το Χόλιγουντ. Αυτό σημαίνει, όμως, πως πρέπει να ζεις εκεί και να αποδέχεσαι τους κανόνες τους. Εγώ είναι Ευρωπαίος. Ακολουθώ διαφορετική πορεία. Γυρίζω τον κόσμο, ανακαλύπτω και γνωρίζω διαφορετικές κουλτούρες. Το να ταξιδεύω καθώς εργάζομαι είναι η μεγαλύτερη πολυτέλεια που μπορώ να προσφέρω στον εαυτό μου». Και δηλώνοντας πως αισθάνεται πλέον αρκετά ώριμος ώστε να αποπειραθεί να αναμετρηθεί με την τέχνη της σκηνοθεσίας, προσδιόρισε πως θα ήθελε να εργαστεί πάνω στον νεορεαλισμό, «η κάμερα στο χέρι και μπροστά η εξαιρετική και βαθιά ομορφιά της πραγματικότητας».
Φυσικά, ο Κασέλ δεν παρέλειψε να μιλήσει και για τις τρεις κόρες του, την Ντέβα και την Λεονί, ηλικίας 15 και 9 ετών, που απέκτησε από τον γάμο του με την Μόνικα Μπελούτσι, και την μόλις δέκα μηνών Αμαζονί, τον καρπό του έρωτά του με την Τίνα Κουνάκι, τη νέα του σύζυγό. «Κάνω πολλά λάθη ως πατέρας. Το ξέρω. Θέλω να είμαι εκεί, να κάνω τη διαφορά. Αλλά ξέρετε τι λένε; “τα παιδιά στην αρχή αγαπούν τους γονείς, στη συνέχεια τους επικρίνουν και σπάνια, αν όχι ποτέ, τους συγχωρούν”. Ελπίζω να έχω καλύτερη τύχη».
Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξη που παραχώρησε στην ιταλική εφημερίδα το «enfant terrible» του γαλλικού κινηματογράφου μίλησε για την ομορφιά. «Ομορφιά είναι η νεότητα, η φιλία, η φύση, οι γεύσεις, η αγάπη μου για τη γυναίκα μου και τις κόρες μου. Ενα φιλί. Μια λέξη. Ομορφιά είναι επίσης ένα έργο τέχνης, μια σκηνοθεσία, μια καλή ταινία».