Με την πολύ γνωστή από το κανιβαλικό θρίλερ «Η σιωπή των αμνών» αμερικανίδα ηθοποιό Τζόντι Φόστερ συνομίλησε η Corriere della Sera, με αφορμή την πρωταγωνιστική συμμετοχή της στην τέταρτη σεζόν της αστυνομικής σειράς «True Detective» του συνδρομητικού δικτύου ΗΒΟ. «Εφθασε στα 61 της, και πίσω της έχει καριέρα 58 χρόνων» ξεκίνησε με παραδοξολογία το μιλανέζικο μέσο. Και αυτό επειδή η Φόστερ «έπαιξε κάποιους ρόλους μικρή, ξεκινώντας από ηλικίας τριών ετών». Τι άλλο; «Πολύ προσεκτική στην ιδιωτική ζωή της, ανυπόμονη για την καταξίωση, σοβαρή, αυστηρή» – σαν να λέμε, διαμόρφωσε χαρακτήρα παίζοντας σε θρίλερ επιπέδου και ως συνάδελφος κολοσσών της υποκριτικής (Αντονι Χόπκινς)… Η Corriere σημείωσε εισαγωγικά ότι έπειτα από τόσα χρόνιας δουλειάς η Φόστερ κατέληξε σε ένα απλό μα φιλοσοφημένο συμπέρασμα: στις μπίζνες του σινεμά «πρέπει να περνάς καλά…»
Αλλα στοιχεία που επιβεβαιώνουν τη σωφροσύνη της Φόστερ; Οτι στο «True Detective» τής πρότειναν να παίξει ρόλο νεαρής γυναίκας, ωστόσο τον αρνήθηκε: «Μα πώς θα μπορούσα να τον ερμηνεύσω;…» Τελικά υποδύθηκε την πιο ώριμη ντετέκτιβ της ιστορίας (ονόματι Λιζ Ντάνβερς), η οποία ψάχνει στην παγωμένη Αλάσκα το πώς και το γιατί εξαφανίστηκαν οκτώ άτομα από κάποιον ερευνητικό σταθμό. «Στη σειρά εμφανίζεται με έντονες ρυτίδες στο πρόσωπο, χωρίς μακιγιάζ, υπηρετώντας έναν χαρακτήρα που σημαδεύεται από φόβο και πόνο». Η ίδια η καλλιτέχνις είπε στους Ιταλούς ότι όταν διάβασε το σενάριο της σειράς επείσθη να συμμετάσχει, ενώ συγχρόνως έπλεξε και το εγκώμιο της μεξικανής σκηνοθέτριας Ισα Λόπεζ. Το νόημα σειρά, κατά την ηθοποιό, εντυπώνεται στο μυαλό του θεατή μετά το τελευταίο επεισόδιο: «Ολοι πρέπει να αντιμετωπίζουμε τις ευθύνες μας».
Η Corriere τη ρώτησε γιατί προτιμά τα θρίλερ, και η Φόστερ βρήκε την ευκαιρία να δηλώσει ότι «Η σιωπή των αμνών» ήταν από τις ευτυχέστερες στιγμές της καριέρας της. Μάλιστα βρήκε αναλογίες στα δύο προϊόντα, τα οποία από καλλιτεχνικής απόψεως δεν είναι συγκρίσιμα διότι άλλο πράγμα είναι το φιλμ και άλλο η σειρά: «Βρίσκω σύνδεση μεταξύ αυτών των έργων. Και τα δύο έχουν ένα στοιχείο τρόμου και εμβαθύνουν στα συναισθήματα και στην ψυχολογία των χαρακτήρων. Αν ξέρεις πώς να το κάνεις αυτό, κάτι δυνατό προκύπτει». Φυσικά, στο σημείο αυτό οι Ιταλοί τη ρώτησαν αν πιστεύει στις υπερφυσικές δυνάμεις (οι οποίες καρυκεύουν τα θρίλερ όπως το τζατζίκι τον ελληνικό γύρο). Απάντησε ως εξής: «Είμαι λογική, πιστεύω στην επιστήμη, όμως μεγαλώνοντας διαπιστώνεις ότι συμβαίνουν δυσεξήγητα πράγματα στη ζωή σου. Χάνεις τους ανθρώπους που αγαπάς, αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι το μυστήριο αυτού που δεν βλέπεις αλλά το αισθάνεσαι…»
Μέσα σε 58 χρόνια, ο ρόλος της γυναίκας στον κινηματογράφο έχει αλλάξει πολύ, σχολίασε η Corriere. Η Φόστερ συμφώνησε και θυμήθηκε ότι τη δεκαετία του ’70 οι γυναίκες σπάνιζαν στα πλατό και ότι η ίδια εκπαιδεύτηκε από άνδρες: «Από πολλούς πατεράδες και από πολλούς αδελφούς, οι οποίοι με αντιμετώπιζαν σαν την κόρη τους ή σαν την αδερφή τους. Τα πράγματα έχουν αλλάξει, όμως χρειάστηκε πολύς καιρός, ακόμη και για να σκηνοθετήσουν οι γυναίκες. Η Λόπεζ είναι η καλύτερη σκηνοθέτρια απ’ όσους συνεργάστηκα». Οταν ρωτήθηκε για τη «δυνατή γυναίκα» που ερμηνεύει στη σειρά, η Φόστερ είπε τα εξής: «Οι δυνατές γυναίκες είναι οι μόνες που ξέρω, αυτές που με μεγάλωσαν, αυτές που βλέπω κάθε μέρα. Το γεγονός ότι σε αυτή τη σειρά εμφανίζονται δύο γυναίκες πρωταγωνίστριες, και οι οποίες σκηνοθετούνται από γυναίκα, βοηθά το κοινό να καταλάβει». Το μεγαλύτερο επίτευγμα της καριέρας της η Φόστερ το εντόπισε στην ικανότητα της χαλάρωσης στα πλατό: «Το άγχος και οι ανησυχίες δεν σε βοηθούν ποτέ στη δουλειά. Αν χαλαρώσεις, τότε όλα πάνε καλύτερα. Απλώς πρέπει να αφεθείς. Μου πήρε 58 χρόνια να το μάθω…»
Δείτε το τρέιλερ της σειράς