Τελευταία, το γνωστό ξενοδοχειακό συγκρότημα επί του Λαιμού Βουλιαγμένης τείνει να γίνει η φυσική έδρα πολλών παρουσιάσεων. Εντάξει, τα νότια προάστια βαστάνε λίγο ακόμη, λίγο δηλαδή πριν πιάσει για τα καλά το καταχείμωνο και ο θαλάσσιος κόλπος των νοτίων θυμίσει Ανταρκτική. Εδώ, λοιπόν, στο γήπεδο αυτό, η επίσημη εισαγωγική παρουσίασε την Πέμπτη, σε έναν από τους κλειστούς χώρους του συγκροτήματος, τα νέα, πληθωρικά πρίμιουμ μοντέλα της.
Συγκεκριμένα, το νέο ηλεκτρικό SUV Audi Q6 e-tron, το νέο Audi A5 (έτσι λέγεται πλέον η διάδοχη κατάσταση του Α4) και το βαρύ «χαρτί» της γκάμας, το Audi Q5, δηλαδή το SUV που κουβαλάει στις πλάτες του τις περισσότερες προτιμήσεις από τη δεξαμενή πελατών της εταιρείας στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Μάλιστα, όσον αφορά το προαναφερθέν, σοφά αποφασίστηκε να διαθέτει, σε αυτό που λέμε «βασική», της Παναγιάς τα μάτια σε εξοπλισμό και, κυρίως, τετρακίνηση – βλέπε quattro. Το λες και όλοι εκτιμούν. Ετσι, λοιπόν, όχι τσιπιές, ούτε να πρέπει να σκαρφαλώσεις στον «θεό» της προαιρετικής (και ακριβής) λίστας εξοπλισμού για να έχεις κάτι που να συμβαδίζει με το ονόρε. Με αυτά και με εκείνα, το νέο Audi Q5 στην τετρακίνητη έκδοση TFSI Hybrid Quattro S-Tronic, με απόδοση 204 ίππων, ξεκινά από τα 69.908 ευρώ. Ούτε καν 70…
Το επόμενο στη σειρά ήταν το νέο, και προσφάτως μετονομασθέν, Audi A5. Για να μην μπερδεύεστε, στο εξής και για το υπόλοιπο του βίου σας έχουμε βαφτίσια: πλέον οι ζυγοί αριθμοί των μοντέλων της Audi αντιπροσωπεύουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα και οι μονοί αριθμοί τα αυτοκίνητά της με κινητήρες εσωτερικής καύσης – έστω κι αν είναι εξηλεκτρισμένα, mild hybrid ή plug-in. Κομπρέντε;
Κάποια, λοιπόν, 30 χρόνια μετά το οικογενειακό τοτέμ και επί σειρά ετών μπεστ-σέλερ, αυτό που όλοι ξέραμε ως Α4, έχουμε το ντεμπούτο της νέας σειράς. Και ναι, σωστά καταλάβατε, ονομάζεται Audi A5. Διατίθεται σε τέσσερις νέες εκδόσεις αμαξώματος: A5 Sedan, S5 Sedan, A5 Avant και S5 Avant. Αν θέλετε να κάνετε τους έξυπνους στους φίλους σας, να ξέρετε ότι αυτές οι εκδόσεις είναι τα πρώτα μοντέλα που κυκλοφορούν βασισμένα στην Premium Platform Combustion (PPC), τη νέα πλατφόρμα για μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Α, ναι, πέραν του προσθιοκίνητου βενζινοκίνητου Α5 TFSI με τους 204 ίππους, τη νέα τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το Α5, που λέτε, είναι διαθέσιμο και ως ντίζελ. Θυμάστε που πρόσφατα γράφαμε ότι το πετρέλαιο δεν «πέθανε» ακόμη; Ε, αυτό.
Πότε θα «πεθάνουν»; Χμμμ… εύκολα απαντιέται και δύσκολα εφαρμόζεται. Πάντως ευπειθώς αναφέρω ότι, διά επισήμων χειλέων των επικεφαλής της εταιρείας, στο τέλος του 2026 θα λανσαριστεί το τελευταίο Audi με θερμικό κινητήρα.
Χα! Προσέξτε τώρα: άλλο το «θα λανσαριστεί» και άλλο το «θα παραχθεί». Το δεύτερο σημαίνει πως σε έναν κύκλο ζωής ενός μοντέλου (ας πούμε επτά ετών) το τελευταίο ή τα τελευταία θερμικά Audi, είτε είναι plug-in είτε όχι, θα συνεχίσουν να παράγονται έως το 2033. Το τελευταίο λανσάρισμα, όμως, θα έχει ολοκληρωθεί τέλος 2026.
Είναι αυτό το εύστοχο που ακούστηκε με την κέτσαπ. «Ξέρετε, είναι όπως αυτό που συμβαίνει όταν χτυπάς το μπουκάλι της κέτσαπ για να βγει, η σάλτσα δεν βγαίνει, και μετά βγαίνει όλη μαζί». Καλό. Οπως διευκρίνισε το στέλεχος της εταιρείας, κάτι τέτοιο θα συμβεί με τα ηλεκτρικά: δυσκολεύονται τώρα, θα βγουν μονοκοπανιά μετά. Γεωμετρική πρόοδος που αργεί η εκτίναξή με το παχύρευστο (σ.σ. το σχόλιο δεν είναι σεξιστικό).
Για την ώρα, πάντως, το νέο Audi Q6 e-tron δεν φαίνεται να περιμένει τη σπλατεριά. Είναι εδώ, μεγάλο, επιβλητικό, φουλ στις οθόνες, με φωτισμούς από άλλο πλανήτη, τεχνολογικά συβαριτικό και αποκλειστικά πριζάτο. Στρώνει τον δρόμο για ό,τι έρχεται; Σε έναν κόσμο που αλλάζει και δεν ξέρεις τι ξημερώνει, κανείς δεν μπορεί να ορκιστεί. Στην Audi, πάντως, δείχνουν σίγουροι για το σχήμα των πραγμάτων που ξημερώνει. Μάλλον γι’ αυτό, όπως ανακοινώθηκε, επενδύουν κάποια 12 δισ. ευρώ στην ηλεκτρική στρατηγική. Είναι πολλά τα λεφτά, πολλά κιλά το πρίμιουμ, η γερμανική τελειοθηρία και τα συστήματα στα σωθικά των νέων Audi. Περισσότερα όταν οδηγήσουμε. Τώρα τέλος, πάμε μπουφέ με θέα το μπλε. Η θάλασσα δεν θυμίζει ακόμη Ανταρκτική.