Ερώτηση: Πώς ρίχνεις στα αζήτητα μία γνώση 100 και πλέον ετών; Αναφέρομαι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και, εν προκειμένω, στο «δαιμονοποιημένο» πετρέλαιο.
Εύκολη απάντηση: Δεν τη ρίχνεις. Εκτός αν ψάχνεις για πηχαίους τίτλους. Το ντίζελ έχει δρόμο ακόμα. Όχι μόνο γιατί τη στιγμή που γράφονται τούτες οι γραμμές είναι μία από τις πιο ενδεδειγμένες λύσεις για κάποιον που γράφει πολλά χιλιόμετρα ετησίως.
Αλλά και γιατί ένας σύγχρονος ντίζελ είναι τρελά οικονομικός, ανθεκτικός και εκπέμπει χαμηλά C02. Για αυτό άλλωστε πολλές εταιρείες τον διατηρούν – τους χαμηλώνει το μέσο όρο εκπομπών καυσασερίων στη γκάμα και έτσι μειώνονται τα πρόστιμα που κρέμονται σα δαμόκλεια σπάθη πάνω απ΄τα κεφάλια τής κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας. Πλέον, για τους κατασκευαστές, έχει αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία το πώς θα μειώνουν τα πρόστιμα που τυχόν δέχονται από τις ούλτρα αυστηρές ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες κι από το πόσα αυτοκίνητα θα πουλάνε. Και ίσως για αυτό, θα χρειαστεί ένα αυτόνομο άρθρο. Εις το επανιδείν.
Για την ώρα, κρατήστε, λοιπόν, ότι το ντίζελ έχει ζωή ακόμη. Η Renault, για παράδειγμα, διαβάζω αυτές τις μέρες πως επικοινωνεί τον υπέρ-σύγχρονο κινητήρα 1.5 Blue dCi των 85 ίππων. Οι Γάλλοι έχουν παράδοση στο αντικείμενο και με τη ροπή που σου προσφέρει ένα εξελιγμένο «πετρέλαιο», δύσκολα να μην είσαι ικανοποιημένος. Είπαμε, ειδικά αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα το χρόνο (λίγο-πολύ στα +/- 20,000 km) και ακόμα προτιμότερο αν τα κάνεις σε ανοιχτό δρόμο -έτσι ευνοείται η λειτουργία αυτοκαθαρισμού τέτοιων κινητήρων.
Φυσικά με χρήση της τεχνολογίας AdBlue για συμβατότητα με τις νέες αυστηρές νόρμες. Που γίνονται όλο και περισσότερο ασφυκτικές. Αλλά η τεχνολογία υπάρχει για να τους καλύπτει. Εκτός αν κατασκευαστικά ανεβαίνει αισθητά το κόστος – που είναι και το αποθαρρυντικό στοιχείο για τα λοτζίστικς των εταιρειών. Επίσης άλλο, μεγάλο κεφάλαιο.
Μ΄ αυτά και μ΄αυτά, ο κινητήρας του Renault Clio αποδίδει 85 ίππους και 220 Nm ροπής μόλις στις 1.750 σ.α.λ. Δηλαδή, πολύ χαμηλά. Σχεδόν ρελαντί. Πατάς-φεύγεις-δεν καις
Εκτιμώ ιδιαίτερα, επίσης, ότι στην έκδοση αυτή το Clio συνδυάζεται αποκλειστικά με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το 6άρι είναι must στην εποχή μας. Νόμος. Κάνει ακόμα πιο εύκολο το ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο και σε συνδυασμό με το ντίζελ έχεις μνημειώδη οικονομία.
Η επίσημη κατανάλωση που δίνει η Renault είναι 3,2 λτ./100 χλμ. κατανάλωση εκτός αστικού κύκλου, μόλις 3,6 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες κίνησης και εκπομπές ρύπων στα 95 γρ./χλμ. CO2. Αν οδηγείς με ελαφρύ δεξί πόδι και δεν είσαι βάρβαρος με το πεντάλ, οι τιμές αυτές δεν απέχουν από την πραγματική ζωή. Ο 1.5 Blue dCi σχεδόν δεν έχει αντίπαλο. Και σιγά μην τον στείλεις στο χρονοντούλαπο.
Εξοπλισμός και τιμές
Η νέα έκδοση Expression Plus, περιλαμβάνει, τον παρακάτω επιπρόσθετο εξοπλισμό αξίας περίπου 1.400€:
- Pack Navi 7” : Σύστημα πολυμέσων EASY LINK με οθόνη αφής 7” & σύστημα πλοήγησης, ελληνική χαρτογράφηση & Over Speed Prevention
- Pack Street : Κάμερα οπισθοπορείας και εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος
- Τροχούς αλουμινίου 16”
- Προβολείς ομίχλης
- Ηλεκτρικά παράθυρα πίσω συνεχούς λειτουργίας
Η συνολική τιμή των 17.120€ περιλαμβάνει επιπλέον
- δωρεάν μεταλλικό χρώμα,
- δωρεάν εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών
- δωρεάν 3 χρόνια οδικής βοήθειας
- δωρεάν ασφάλιση για 6 μήνες