Πάνε οι εποχές που έβλεπες εκείνο το κορίτσι να χορεύει στο μπαρ και το ζαχάρωνες.
Πάνε οι εποχές που έβλεπες εκείνο το αγόρι να πίνει στην μπάρα και χτυπούσε η καρδιά σου.
Τώρα βλέπεις μια εικόνα σε οθόνη υγρών κρυστάλλων αποτυπωμένη σε pixels και το φλερτ γίνεται στο inbox του facebook, στα dm του twitter ή αν είσαι νεότερος στο tinder και στο snapchat. Γενικώς, στα social media. Κι αν νομίζετε πως μόνο εσείς ξέρετε πότε ερωτεύεστε, κάνετε λάθος. Κάποιος γνωρίζει πριν από εσάς για τα συναισθήματά σας. Κι αυτός δεν είναι άλλος από το ίδιο το Μέσο, το ίδιο το… μηχανάκι που χρησιμοποιείτε για να επικοινωνήσετε με το άτομο με το οποίο φλερτάρετε.
Το facebook είναι σε θέση να γνωρίζει ακόμη κι ένα τρίμηνο πριν με ποιον/ποια θα βρεθείτε ερωτικά. Και δεν μιλάμε για ερωτική συνεύρεση μιας βραδιάς, δεν μιλάμε για one night stand. Μιλάμε για σχέση κανονική.
Οπως γράφει ο Κάρλος Ντιουκ σε post που ανέβηκε στο facebook, το ίδιο το Μέσο μπορεί να καταλάβει και να αναλύσει τις προοπτικές της… καψούρας καλύτερα από εσάς. Τα στατιστικά στοιχεία κρύβουν πληροφορίες που ο χρήστης δεν μπορεί να καταλάβει, ωστόσο οι αναλυτές μπορούν. Πώς λειτουργεί το σύστημα; Ακόμη και 100 ημέρες πριν από την έναρξη μίας σχέσης, τα δύο άτομα που την αποτελούν αρχίζουν και μπαίνουν σε μία διαδικασία αλληλεπίδρασης. Μία διαδικασία αλληλεπίδρασης που περιλαμβάνει ανταλλαγές μηνυμάτων και –το βασικότερο- αυξημένη συχνότητα postαρισμάτων. Ουσιαστικά, ο ένας postάρει πιο συχνά απ’ ότι κάνει συνήθως για να δει τα μηνύματα ο άλλος. Κι αυτό συνεχίζεται για όσο διάστημα διαρκεί το φλερτ. Και με το που το φλερτ γίνεται σχέση κι αυτή η σχέση «δημοσιοποιείται» στον μικρόκοσμο του facebook, τότε αρχίζει… η παντόφλα. Οι αναρτήσεις μειώνονται με σημαντικά γρήγορο ρυθμό. Δείτε παρακάτω το γράφημα και θα καταλάβετε:
Αυτό, όμως, που έχει τη σημασία του είναι το παρακάτω στοιχεία. Τα όσα διαβάσατε μέχρι στιγμής είναι η εύκολη εξήγηση. Είναι στατιστικό το θέμα, ποσοτική αποτύπωση. Το ζουμί είναι στην ποιοτική αποτύπωση. Οπως σημειώνουν οι αναλυτές του facebook, τα postαρίσματα είναι πιο χαρούμενα. Κι επειδή ένα ρομπότ δεν μπορεί να αναλύσει συναισθήματα –ή μήπως μπορει;- τον ρόλο έχουν οι άνθρωποι. Για να μην υπάρχουν παραπληροφορήσεις, οι αναλυτές του facebook ασχολήθηκαν μόνο με τα άτομα που έχουν επέτειο στο προφίλ τους και αναδημοσιεύουν τις σχετικές ειδοποιήσεις για τη συγκεκριμένη ημερομηνία. Δηλαδή, το περίφημο «in a relationship» δεν μετράει.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον Απρίλιο του 2010 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2013.
Εσείς; Πώς λειτουργείτε στο facebook, όσον αφορά τη σχέση σας; Γράψτε μας στα σχόλια.