Πριν από μερικές εβδομάδες, σε γνωστό ξενοδοχειακό συγκρότημα στη Βουλιαγμένη έγινε η παρουσίαση του νέου Porsche Macan. Εν μέσω εντυπωσιακών φωτιστικών εφέ και ζωντανής μουσικής συνοδεία ευειδούς τραγουδίστριας, το νέο SUV ξεπρόβαλε στον χώρο ενώπιον των καλεσμένων.
Ηταν μια ευχάριστη βραδιά, δεν είχαν μπει ακόμη τα κρύα του Νοέμβρη και αρκούσε μια επιπλέον ματιά στα αυτοκίνητα των προσκεκλημένων στον χώρο στάθμευσης για να καταλάβεις πως όλη η «αφρόκρεμα» των εν δυνάμει αγοραστών ήταν εκεί. Φώλιασα σε μια γωνιά το ταπεινό μου Mazda και προχώρησα σφυρίζοντας.
Ομως πέραν της όποιας σημειολογίας, ξέρετε ποιο ήταν το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της εκδήλωσης; Οτι για πρώτη φορά το Macan είναι ηλεκτρικό. Περίεργο; Χμμ, μια πρώτη απάντηση είναι αρνητική. Οχι, δεν είναι περίεργο για όλο το ηλεκτρικό πάρε-δώσε στην παγκόσμια αγορά.
Ωστόσο το παράδοξο είναι ότι πρόκειται για το πιο ευπώλητο μοντέλο στην γκάμα της Porsche, ότι το τάιμινγκ της αγοράς των EV (Electric Vehicle) δεν είναι γενικώς ενθαρρυντικό και ότι η Porsche αποφάσισε το Macan να βγαίνει ηλεκτρικό – και μόνο. Τέλος ό,τι ξέραμε.
Η ίδια στρατηγική εξελίσσεται και με ξεκάθαρα σπορ μοντέλα της, τα 718 Boxster και Cayman. Η αρχική πρόθεσή της ήταν να γίνει πιο ομαλά η μετάβαση από τα θερμικά στα ηλεκτρικά. Αυτό θα σήμαινε να είναι διαθέσιμα τα συγκεκριμένα μοντέλα της και στις δύο εκδοχές: τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και με ηλεκτροκινητήρες.
Στο κάτω-κάτω, αν για κάποιες άλλες εταιρείες, πιο μαζικές και χωρίς σπορ χαρακτήρα, το επίδικο έχει μικρότερη επίδραση, εδώ μιλάμε για Porsche, βρε αδερφέ. Θες έναν «κανονικό» μοτέρ. Με ήχο, κλασική απόκριση και θερμικό στροφάρισμα. Ή μήπως όχι;
Ολα όσα διαβάσατε παραπάνω (και για το Macan και για τα 718 Boxster, Cayman) συνοψίζονται σε έναν όρο: Cybesecurity. Ελληνιστί «κυβερνοασφάλεια». Με δυο λόγια, είναι τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία των δικτύων, των εφαρμογών, των συστημάτων και των δεδομένων από κακόβουλες επιθέσεις και απειλές στον κυβερνοχώρο. Προσθέστε ότι πολλά νέα αυτοκίνητα είναι κινητές πλατφόρμες δεδομένων και έχετε την εικόνα της τυχόν ευαλωτότητάς τους.
Ε, εκεί είναι το πρόβλημα των κατασκευαστών, όχι μόνο της Porsche. Kάποια, όχι όλα, από τα αυτοκίνητά τους, όταν σχεδιάστηκαν δεν δειέθεταν όλη την υποδομή για τη νέα γενιά συνδεδεμένων δικτύων και μεταφοράς δεδομένων. Εν προκειμένω, λοιπόν, θα στοίχιζε εξωφρενικά ποσά για να γίνει μια «μετατροπή» τους, συμβατή με τις νέες ντιρεκτίβες. Αντί, λοιπόν, να τα διατηρήσουν, προτιμούν να τα καταργήσουν.
Ο πρόωρος αποχαιρετισμός στα Porsche 718 Boxster και 718 Cayman είχε έγκαιρα συσχετιστεί από κάποια Μέσα, όπως για παράδειγμα από το Forbes, που σχολίαζαν εύστοχα, ήδη από τον Μάιο, τον βασικό λόγο πίσω από την καρατόμηση. Μάλιστα, όπως διαβάζω αυτές τις μέρες από την επίσημη Porsche, «η εταιρεία στοχεύει να βελτιώσει περαιτέρω την ασφάλεια των προϊόντων και των ψηφιακών υπηρεσιών της μέσω της πρωτοβουλίας, σε συνεργασία με εξωτερικούς ερευνητές κυβερνοασφάλειας».
Συμπέρασμα: Αν επιμένετε στην πιο παραδοσιακή εκδοχή, ο καιρός είναι εγγύς.