Θέματα

Το απόλυτο debate: ποιο απολαμβάνεις περισσότερο, το ηλεκτρικό ή το βενζινοκίνητο;

Αυτό ήταν το ερώτημα που τέθηκε σε τέσσερα από τα μεγαλύτερα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας από το βρετανικό Top Gear, σε ένα βίντεο που αξίζει να δεις ή ακούσεις ολόκληρο. Από την αρχή μέχρι το τέλος. Πού πάει η αυτοκίνηση; Μπορεί ένας βενζινοαίματος να ερωτευθεί ένα ηλεκτρικό; Και γιατί ζούμε σε μια περίοδο-τομή της ιστορίας; Όπως θα έλεγε και η Όπρα Γουίνφρει, watch this!
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Στο πάνελ του βίντεο βρίσκονται τέσσερις εκπρόσωποι της σημερινής αυτοκινητοβιομηχανίας. Όχι κάποιοι που είναι στο μισθολόγιο, ούτε κάποιοι που πληρώνονται για να εκφράσουν δημόσια μια ήδη ειλημμένη θέση από τους προϊσταμένους τους. Εκ δεξιών, ο Τζον Χένεσι, ο CEO της ομώνυμης αμερικανικής εταιρείας κατασκευής αυτοκινήτων επιδόσεων. Η Hennessey Special Vehicles ιδρύθηκε το 2017 με στόχο να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Ήδη από το 1991, ο Χένεσι είχε αρχίσει να εξελίσσει διάφορες κατασκευές, όπως, για παράδειγμα, βελτιώνοντας τα Dodge Viper με διπλά τούρμπο και κάποιους 1.000 ίππους – κίνηση που άρχισε να του προσφέρει αναγωρισιμότητα στην ανάλογη αμερικανική σκηνή.

Δίπλα του ο νεότερος CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο 34χρονος Ματ Ρίματς, ο ιδρυτής της Rimac, που ειδικεύεται σε ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα και, πλέον, μετά την εξαγορά της από τη Bugatti, πρόεδρος της Bugatti Rimac.

Εκ δεξιών του, το πιο δυνατό μυαλό του τελευταίου μισού αιώνα. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, ο πιο ευφυής, ξεκάθαρος και ολιστικά εμπλεκόμενος στο μεγάλο ιστορικό κεφάλαιο που λέγεται «σπορ και αγωνιστικό αυτοκίνητο», ο Γκόρντον Μάρει. Ο 76χρονος, πλέον, που ήταν κάποτε πίσω από μονοθέσια της Brabham και της McLaren στη Φόρμουλα 1, ο άνθρωπος που σχεδίασε κάποτε το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον πλανήτη, την τριθέσια McLaren F1, και, μεταξύ άλλων, αυτός που προσφάτως κατασκεύασε το Τ.50, το πιο ανόθευτο, αμιγώς βενζινοκίνητο, χειροκίνητο σπορ αυτοκίνητο στον πλανήτη.

Και τέλος, last but not least, ο Κρίστιαν Κένιγκσεγκ, ο φιλόδοξος Σουηδός πίσω από την ομώνυμη εταιρεία κατασκευής υπεραυτοκινήτων. Ο τύπος αυτός που με όνειρα, πολλή δουλειά και τόλμη κατάφερε το αδιανόητο, να φτιάξει από το μηδέν ένα supercar που να μπορεί να σταθεί δίπλα στις Ferrari, τις Lamborghini και τη λοιπή αφρόκρεμα.

Όπως αντιλαμβάνεστε, το πάνελ είναι πολύ δυνατό, ξεκάθαρα οδηγοκεντρικό και χωρίς ηλεκτρικές, ντε και σώνει, υπαγορεύσεις, αν εξαιρέσω τον Ρίματς που, όπως είναι αυτονόητο, εκφράζει αναμενόμενα περισσότερο τη λογική της πρίζας αφού, στο κάτω-κάτω, το δημιούργημά του νεαρού Κροάτη, εκπροσωπεί αυτήν την τάση. Ο ίδιος, άλλωστε, είχε δει από νωρίς το πού πάνε οι εξελίξεις και ήδη, από τα δεκαεννιά του χρόνια, είχε αρχίσει να μετατρέπει μια BMW Σειρά 3 σε ηλεκτρική, δουλεύοντας μέσα στο γκαράζ του.

Η ιδέα είνει έξοχη, οι ερωτήσεις καίριες, οι απαντήσεις προφανώς μη στημένες και ο Μάρει τα λέει ακριβώς ως έχουν, έχοντας επιπλέον την ωριμότητα και τη γνώση όλου του «κύκλου» της αυτοκίνησης, από τη σχεδίαση μέχρι την πώληση, από τα ρεκόρ μέχρι τους περιβόητους επαναστατικούς ανεμιστήρες της Brabham και από τη δημιουργία αυτοκινήτων πόλης μέχρι και πανάκριβης εξότικα. Άκρως ενδιαφέροντα όλα, το βάρος των μπαταριών, ο δρόμος που έχει ακόμη να διανυθεί, ο ήχος, ο μη-ήχος, οι επιδόσεις, το υλικό για σκέψη. Μη γράφω πολλά αυτή τη φορά, οι εκλεκτοί προσκεκλημένοι τα λένε καλύτερα.

 ΛΕΖΑΝΤΑ

Πάνελ με σημασία. Τέσερις από τους σημαντικότερους ανθρώπους στη βιομηχανία των αυτοκινήτων επιδόσεων μιλούν, χωρίς κλισέ και μισθολόγια, για το επίμαχο θέμα των καιρών