Το WWCOTY είναι ο μόνος διαγωνισμός που διενεργείται αποκλειστικά από γυναίκες δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου | WWCOTY
Θέματα

Τι θέλουν οι γυναίκες; (Εκτός από τα γνωστά-άγνωστα)

Μια διεθνής έρευνα που ολοκληρώθηκε πριν μερικές ημέρες με «αντικείμενο» 14.000 γυναίκες-οδηγούς από όλο τον κόσμο αποκάλυψε ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουν αυτοκίνητο
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Η Φραν Μουνιός εκπροσωπεί την Αργεντινή και είναι ένα από τα μέλη της επιτροπής του WWCOTY. Το αρκτικόλεξο που μόλις διαβάσατε σημαίνει Women’s World Car Of The Year – ας μη μεταφράζουμε τα αυτονόητα. Η κυρία τάδε λοιπόν είπε ότι «αντίθετα με ό,τι πιστεύεται, οι περισσότερες γυναίκες, όταν επιλέγουν αυτοκίνητο αποφασίζουν λιγότερο με συναισθηματικά κριτήρια και περισσότερο με λογικά. Είναι αυξανόμενα ενημερωμένες και θέλουν να συγκεντρώνουν όσο γίνεται περισσότερες πληροφορίες για το αυτοκίνητο που σκέφτονται να αγοράσουν».

Μια άλλη, η Ελάνα Σερ, εκπροσωπώντας τις ΗΠΑ, που είναι και τεράστια αγορά, δήλωσε: «Γνωρίζω πολλές γυναίκες που θέτουν ως πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια. Μετά, την οικονομία. Και πιο πίσω, την εμφάνιση και το εσωτερικό του αυτοκινήτου». Ενώ μια τρίτη, η Κουρζ Μαγιαροζάγκ, από την Ουγγαρία αυτή τη φορά, είπε πως «η οδική συμπεριφορά και η αξιοπιστία είναι καθοριστικής σημασίας για τις γυναίκες».

Θα μπορούσα να σας γεμίσω με όλες τις δηλώσεις των μελών της επιτροπής, αλλά μάλλον θα βαρεθείτε. Ουσιαστικά, αν τις πάρεις μία-μία, δεν αφήνουν και κανέναν παράγοντα απ’ έξω. Μία (από τη Σαουδική Αραβία) κλίκαρε πρώτο-πρώτο το κουτάκι με τις επιδόσεις, μια άλλη την οικονομία καυσίμου (για την οποία δεν νοιάζονται και πολύ στη Σαουδική Αραβία), μια τρίτη την κάμερα οπισθοπορείας και κάποια άλλη τις θήκες μέσα στο εσωτερικό για να αποθηκεύονται μικροαντικείμενα. Ξέρετε, όλα εκείνα, από κραγιόν και μπουκαλάκια με σπρέι νερού για ενυδάτωση, μέχρι κρυφά συρταρωτά για τις γόβες-στιλέτο.

Μου θύμισε εκείνο το ογκώδες, πολυσέλιδο βιβλίο που ήταν κάποτε φάτσα-κάρτα σε μεγάλα βιβλιοπωλεία τύπου Ελευθερουδάκη στην Πανεπιστημίου. Απ’ έξω είχε τον ιντριγκαδόρικο τίτλο «Ολα Οσα Ξέρουμε για τις Γυναίκες». Επιανες, λοιπόν, το «τούβλο» στα χέρια σου (θα είχε πάνω από 300 σελίδες), το άνοιγες και καθώς ξεκινούσες να το ξεφυλλίσεις έβλεπες πως όλες οι σελίδες ήταν λευκές. Ούτε μία λέξη, ούτε ένα γράμμα. Τίποτα. Γιοκ. Νιέντε. Ηταν η δική του απάντηση στον ιντριγκαδόρικο τίτλο. Δεν ξέρουμε τίποτα για τις γυναίκες. Τίποτα απολύτως.

Πέρα από την πλάκα, ή για να μη μου την πέσει σύσσωμο το φεμινιστικό ή woke κίνημα, η επιτροπή WWCOTY ξέρει τι λέει. Εκφράζει τη διαφορετικότητα, τις προτιμήσεις και την εξατομικευμένη θεώρηση ενός καταναλωτικού αγαθού που έχει μπει στη ζωή μας και στο οποίο, χωρίς καμία πλάκα αλλά με μεγάλες δόσεις οικονομικής σοβαρότητας, απευθύνεται και, κυρίως, επιλέγεται από το 50% της αγοράς, δηλαδή τις γυναίκες. Κάποιες που μετακινούνται καθημερινά για κάμποσα χιλιόμετρα θέλουν άνεση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Μαμάδες τσεκάρουν πόσο εύκολο είναι το μπες-βγες σε καροτσάκια και συμπαραμαρτούντα. Και άλλες, που θέλουν απλοποίηση χωρίς πολλά-πολλά, ζητούν ένα ηλεκτρικό, εύκολο, αυτόματο, αθόρυβο… και τέλος.

Πλέον, το «ασθενές» φύλο έχει όχι μόνο άποψη για το automotive στοιχείο, αλλά, για να το πάω ακόμα παραπέρα, καθορίζει σε σημαντικό βαθμό και το αυτοκίνητο που αγοράζει ο άνδρας της οικογένειας. Σιγά μη δεν το έχετε ξανακούσει. Ή ζήσει. Η γυναίκα έχει τον τρόπο της, επηρεάζει, κατευθύνει και, πολύ συχνά, αποφασίζει με έναν πιο παράπλευρο τρόπο. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, από τη συνολική έρευνα βασικά ξεχώρισε ότι το πρώτο στοιχείο είναι η ασφάλεια. Αμέσως μετά ήρθαν, στη δεύτερη θέση η πρακτικότητα, οι επιδόσεις (να τα μας και τα γρήγορα κορίτσια…) και οι άνετοι χώροι.

Περισσότερα για το ποια αυτοκίνητα ήταν στις επιλογές τους και ποιο ψήφισαν ως τον τελικό νικητή, στο επίσημο βίντεο: