Ηταν ένα πολυαναμενόμενο γεγονός για τη βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Tesla θα παρουσίαζε στις 21 Νοεμβρίου ένα νέο ηλεκτροκίνητο φορτηγάκι. Ο πολυπράγμων ιδιοκτήτης της Tesla Ελον Μασκ ανέλαβε την παρουσίαση εμφανίζοντας ένα όχημα βγαλμένο από κάποια ταινία τύπου Mad Max και Blade Runner…
Εκεί που ήθελε να επικεντρώσει την προσοχή του ο Μασκ ήταν στην ανθεκτικότητα του οχήματος. Ετσι ανέβασε στη σκηνή τον επικεφαλής της ομάδας σχεδιαστών της Tesla Φραντς φον Χολχάουζεν για να κάνει μια live δοκιμή. Ο σχεδιαστής άρχισε να ρίχνει μεταλλικά σφαιρίδια στα τζάμια του οχήματος για να αποδειχθεί ότι είναι άθραυστα. Ομως προς έκπληξη όλων τα τζάμια έσπασαν αμέσως, με τον Μασκ να προσπαθεί αμήχανα να δικαιολογήσει αυτό που συνέβαινε. Το σύνολο των ΜΜΕ έκανε λόγο για φιάσκο, αλλά όπως αποδείχτηκε το καταναλωτικό κοινό είχε άλλη γνώμη και παρά την αποτυχημένη παρουσίαση οι παραγγελίες δεν σταματούν.
Οποιος θέλει να αγοράσει ένα Cybertruck, όπως είναι το όνομα του φουτουριστικού οχήματος, μπορεί να το κάνει online καταβάλλοντας μια προκαταβολή μόλις 100 δολαρίων την οποία μπορεί να πάρει πίσω σε περίπτωση που τελικά δεν προχωρήσει στην αγορά. Ο Μασκ ανακοίνωσε ότι μέσα σε διάστημα πέντε ημερών έχουν γίνει περίπου 200 χιλιάδες παραγγελίες χωρίς μάλιστα εκτός από την παρουσίαση του οχήματος να έχει γίνει οποιαδήποτε διαφημιστική ή άλλη επικοινωνιακή καμπάνια για αυτό.
Οπως ανέφερε ο Μασκ το 17% των παραγγελιών αφορά το μοντέλο των 39.900 δολαρίων, με τον μονό κινητήρα που έχει αυτονομία περίπου 400 χλμ και αναπτύσσει ταχύτητα 0-100 χλμ./ώρα σε διάστημα 6,5 δευτερολέπτων. Το 42% των παραγγελιών έγιναν για το μοντέλο των δύο κινητήρων που κοστίζει 49.900 χιλιάδες δολάρια έχει αυτονομία περίπου 500 χλμ. και πιάνει τα 0-100 σε διάστημα 4,5 δευτερολέπτων. Το 41% των παραγγελιών αφορά το μοντέλο των 69.900 δολαρίων με τους τρεις κινητήρες, την αυτονομία περίπου 800 χλμ και την ανάπτυξη ταχύτητας 100 χλμ./ώρα σε περίπου τρία δευτερόλεπτα.
Ο Μασκ μάλιστα δημοσιοποίησε μέσω του λογαριασμού του στο Twitter ένα βίντεο στο οποίο φαίνεται κάποιο στέλεχος της Tesla να χτυπάει με σφυρί την πόρτα του οχήματος της παρουσίασης κατά τη διάρκεια των γενικών δοκιμών αντοχής του πριν από την παρουσίαση. Σύμφωνα με τον Μασκ, δεν είχαν υπολογίσει ότι αυτές οι δοκιμές μπορεί να αποσταθεροποιήσουν το πλαίσιο των τζαμιών μειώνοντας την ανθεκτικότητά τους.
Η αλήθεια είναι ότι στην πραγματικότητα τα τζάμια δεν έσπασαν αλλά ράγισαν και τα σφαιρίδια δεν μπήκαν μέσα στο όχημα κάτι που επεσήμανε αμέσως στην παρουσίαση και ο Μασκ. Παρ’ όλα αυτά ήταν μια απρόβλεπτη αστοχία και σίγουρα ένα επικοινωνιακό λάθος το οποίο όπως φαίνεται δεν κόστισε τελικά στην εταιρεία, αν και η τιμή της μετοχής αμέσως μετά την παρουσίαση έπεσε αλλά μετά το ενδιαφέρον των καταναλωτών για το όχημα η κατάσταση φαίνεται ότι εξομαλύνεται.
Γιατί είναι έτσι;
Η αλήθεια είναι ότι με βάση όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα από την Tesla και την αισθητική των οχημάτων της προκάλεσε αρνητική έκπληξη η όψη του Cybertruck. Στην ιστοσελίδα Inverse καταγράφονται όλες οι λεπτομέρειες για τα υλικά αλλά και το design του Cybertrunk. Σύμφωνα με τον Μασκ το επίπεδο του οχήματος οφείλεται στο γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκε ένα εξαιρετικά ισχυρό είδος ανοξείδωτου ατσαλιού το οποίο δεν έχει ελαστικότητα και δεν μπορεί να «διαπλαστεί» όπως θα ήθελε ένας σχεδιαστής.
Αυτό το είδος ατσαλιού, όπως λέει ο Μασκ, μπορεί να καταστρέψει μια πρέσα αν γίνει προσπάθεια να το διαμορφώσουν σε κάποιο μη συμβατό με τη φύση του σχήμα. Είναι το ίδιο είδος ατσαλιού που χρησιμοποιεί η διαστημική εταιρεία του Ελον Μασκ, η Space X, στον πύραυλο που θα μεταφέρει στο Διάστημα το σκάφος που κατασκευάζει η εταιρεία και με το οποίο θα πραγματοποιούνται επανδρωμένες αποστολές στο ηλιακό σύστημα, με πρώτο σταθμό τον Αρη.
Το ατσάλι αυτό είναι πολύ χαμηλότερου κόστους από εκείνο που αρχικά είχε αποφασιστεί να χρησιμοποιηθεί από τη Space X. Είχε αποφασιστεί να χρησιμοποιηθεί ένα υλικό από ανθρακονήματα το οποίο κοστίζει 250 χιλιάδες δολάρια ο τόνος, ενώ για το ατσάλι αυτό κοστίζει 2,5 χιλιάδες ο τόνος. Ο Μασκ αποκάλυψε ότι εκτός από το ατσάλι στην κατασκευή του Cybertrunk χρησιμοποιείται και τιτάνιο. Αυτό το κράμα ατσαλιού και τιτανίου αναπτύχθηκε στην Tesla στην προσπάθεια να δημιουργηθούν νέες μέθοδοι κατασκευής αμαξωμάτων όπως υποστηρίζει ο αμερικανός μεγιστάνας.
To Cybertrunk έχει μήκος 5,8 μέτρα, πλάτος 2,3 μέτρα και ύψος 2 μέτρα. Παρά τα όσα έγιναν στην παρουσίαση ο Μασκ υποστηρίζει ότι το Cybertrunk είναι 100% αλεξίσφαιρο.