| CreativeProtagon
Θέματα

Τι έχει αλλάξει στη βιομηχανία του πορνό;

Εργαζόμενοι στον χώρο των «ακατάλληλων δι' ανηλίκους» θεαμάτων αναφέρουν πως αυτός όχι μόνο δεν βρίσκεται σε κρίση, αλλά αντιθέτως, εξελίσσεται μάλλον προς το καλύτερο. Αυτό τουλάχιστον συνάγεται από ένα ρεπορτάζ στη φετινή AVN Adult Entertainment Expo, τη μεγαλύτερη εμπορική έκθεση της παγκόσμιας βιομηχανίας του πορνό, στο Λας Βέγκας
Protagon Team

«Κάθε φορά που γίνεται λόγος για το πορνό, βάση αποτελούν οι γνωστές προκαταλήψεις, και κάθε φορά εγώ πρέπει να λέω πως εδώ μέσα τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται απ’ έξω» είπε η 41χρονη Μπρι Μιλς, σκηνοθέτρια και παραγωγός ταινιών πορνό και διευθύντρια δημιουργικού της Adult Times, ενός είδους Netflix… αυστηρώς ακατάλληλου για ανηλίκους.

Ομως, σε ποιο «εδώ μέσα, όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται από έξω» αναφέρεται; Στην AVN Adult Entertainment Expo, τη μεγαλύτερη εμπορική έκθεση της παγκόσμιας βιομηχανίας του πορνό που διοργανώνεται κάθε Ιανουάριο στο Λας Βέγκας. Εφέτος φιλοξενήθηκε στο ολοκαίνουργιο Resort Worlds Hotel, ενώ το παρών έδωσαν, όπως κάθε φορά, εκατοντάδες διάσημες πορνοστάρ και χιλιάδες θαυμαστές, αλλά και λάτρεις της πορνογραφίας γενικότερα.

Συνομιλώντας με τον Μάρκο Κόνσολι της ιταλικής La Repubblica, ο οποίος μετέβη στην «ακόλαστη» μητρόπολη της Νεβάδα για να καλύψει την έκθεση, η Μπρι Μιλς αποπειράθηκε να διαψεύσει όλα όσα λέγονται περί μιας βιομηχανίας (του πορνό) που βρίσκεται σε κρίση. Καταρχάς, λόγω των πολλών κατηγοριών περί εκμετάλλευσης γυναικών, ακόμη και ανηλίκων, αλλά και περί σεξουαλικής κακοποίησής τους, ακόμη και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

Το ότι μεταξύ των κατηγορουμένων συγκαταλέγονται εμβληματικές φιγούρες του αμερικανικού πορνό, όπως ο βετεράνος Ρον Τζέρεμι (κατηγορείται για πολλαπλούς βιασμούς και απόπειρες βιασμού, αλλά μάλλον δεν θα δικαστεί λόγω άνοιας) και ο πολύ νεότερος Τζέιμς Ντιν, ο «Μπιλ Κόσμπι του πορνό», όπως έχει χαρακτηριστεί, σίγουρα αποτελεί πλήγμα για τη βιομηχανία.

Αυτό, όμως, δεν αναιρεί το γεγονός πως η πορνογραφία εξελίσσεται, αλλάζει, μάλλον προς το καλύτερο. «Πολλοί πιστεύουν ότι στη βιομηχανία κυριαρχούν οι άνδρες, αλλά αυτό δεν ισχύει πια. Πλέον, υπάρχουν πολλές γυναίκες που ασχολούνται με την παραγωγή και τη σκηνοθεσία», ανέφερε ενδεικτικά η Μπρι Μιλς, η οποία ξεκίνησε την καριέρα της στην πορνογραφία το 2009. Ποια είναι, όμως, η γνώμη των γυναικών που πρωταγωνιστούν στις ταινίες της;

«Στα 19 μου κατατάχθηκα στον στρατό για να ακολουθήσω την καριέρα των γονιών μου. Αλλά ήμουν ανέκαθεν απελευθερωμένη σεξουαλικά, οπότε επέλεξα το πορνό. Ημουν λοχίας, εκπαιδευμένη στη χρήση πυροβόλου, και κάπως έτσι προέκυψε το καλλιτεχνικό ψευδώνυμό μου» είπε στον ιταλό δημοσιογράφο η 25χρονη Κέλι Γκάνερ (από το “gun”, όπλο στα αγγλικά). «Με ρωτάτε αν είμαι ικανοποιημένη με την επιλογή μου; Κερδίζω αρκετά και έχω τον απόλυτο έλεγχο της καριέρας μου, οπότε θα έλεγα πως ναι, είμαι», προσέθεσε η ανερχόμενη πορνοστάρ.

«Ημουν χορεύτρια σε νυχτερινά κέντρα και μια φίλη μού πρότεινε να αρχίσω να πειραματίζομαι με webcam», ανέφερε η 28χρονη Sweet Mango. «Εχοντας τρομάξει από τον ανταγωνισμό, αρχικά εστίαζα στο σεξ. Στη συνέχεια στράφηκα προς τις μεταμφιέσεις και το στριπτίζ, γιατί κατάλαβα πως, στην τελική, πολλοί θέλουν κυρίως να επικοινωνούν μαζί μου, όχι μόνο να ερεθίζονται. Εργάζομαι πέντε ώρες, δύο φορές την εβδομάδα και κερδίζω 45.000 δολάρια τον χρόνο. Θα έλεγα πως δεν μπορώ να έχω παράπονο», πρoσέθεσε.

Είναι αλήθεια πως οι webcam και το streaming συνέβαλαν σημαντικά στο να αλλάξει προς το καλύτερο η κατάσταση στον κόσμο της πορνογραφίας. Πραγματική επανάσταση, όμως, προκάλεσαν μέσα κοινωνικής δικτύωσης τύπου OnlyFans – ο τζίρος του οποίου το 2021 ξεπέρασε τα 4,5 δισ. δολάρια. Πρόκειται για μια hardcore εκδοχή του Instagram, με τους συνδρομητές να είναι σε θέση να βλέπουν από φωτογραφίες μέχρι βίντεο, συμπεριλαμβανομένων ζωντανών μεταδόσεων των αγαπημένων τους ηθοποιών, επαγγελματιών αλλά και ερασιτεχνών.

«Η βασική ιδέα είναι το μεγαλύτερο μέρος των κερδών να καταλήγει στις/στους δημιουργούς, το οποίο δεν συμβαίνει με τις ταινίες», εξήγησε ο Ντόμινικ Φορντ, δημιουργός του JustFor.Fans, ενός παρόμοιου μέσου κοινωνικής δικτύωσης. «Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έρθουν σε επαφή με αυτόν τον κόσμο, από περιέργεια, και άτομα που δεν θα γύριζαν ποτέ μια πορνό ταινία. Εχουν τον απόλυτο έλεγχο όσον αφορά το τι γυρίζουν και τι μεταδίδουν, ενώ ανά πάσα στιγμή μπορούν να διαγράψουν τα πάντα, εάν το αποφασίσουν», συμπλήρωσε.

Το ότι κάτι αλλάζει στη βιομηχανία του πορνό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι καθίσταται ολοένα πιο συμπεριληπτική και περιεκτική. «Ισως επειδή είμαστε δακτυλοδειχτούμενοι έξω, καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια ισχυρή αίσθηση του “ανήκειν” στον κόσμο του πορνό. Εδώ υπάρχει πραγματικά χώρος για όλους. Επιδιώκουμε να ενθαρρύνουμε την αποδοχή του άλλου και μέσω των (πορνογραφικών) περιεχομένων. Για παράδειγμα […] προτείνουμε ταινίες στις οποίες παρουσιάζονται όλες οι έμφυλες ταυτότητες και όλες οι σεξουαλικές τάσεις», ανέφερε σχετικά η Μπρι Μιλς.

Οσον αφορά την άποψη ότι οι γυναίκες ηθοποιοί εξακολουθούν να πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης, «αυτό δεν συμβαίνει περισσότερο από ό,τι στο Χόλιγουντ: κάθε ηθοποιός που μπορεί να λάβει έως και 6.000 για μια ταινία, ανάλογα με τον αριθμό και το περιεχόμενο των σκηνών που θα γυρίσει, έχει τα δικά της κασέ και είναι ελεύθερη να επιλέξει αν και με ποιον θα γυρίσει την όποια σκηνή. Υπό αυτή την έννοια, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τύπου OnlyFans επιτάχυναν τη χειραφέτηση, ενώ λόγω του MeToo, το οποίο κλόνισε και τη δική μας βιομηχανία, δεν είναι πλέον δυνατές οι κακοποιητικές συμπεριφορές του παρελθόντος», σημείωσε η αμερικανίδα σκηνοθέτρια και παραγωγός.