Η εισαγωγική σκηνή στην πρώτη ταινία του Τζέιμς Μποντ, «Πράκτωρ 007 εναντίον δόκτορος Νο», με την Ούρσουλα Αντρες να βγαίνει από τη θάλασσα με το λευκό μπικίνι της και ένα καταδυτικό μαχαίρι κρεμασμένο από τη ζώνη, είναι μια εμβληματική στιγμή στην ιστορία του κινηματογράφου και της ενδυματολογίας, που μετέτρεψε τη σέξι ηθοποιό σε pin-up και δημιούργησε ένα πρότυπο για τις γυναίκες του Μποντ οι οποίες θα ακολουθούσαν τις επόμενες δεκαετίες.
Για αρκετά χρόνια, αυτό το πρότυπο ήταν μάλλον μονοδιάστατο: μια σέξι νεαρή, που βρισκόταν σε κίνδυνο, προκαλούσε το ερωτικό ενδιαφέρον του Μποντ. Μόλις το 1969 άρχισαν –στην κυριολεξία– να ακούγονται οι φωνές των ηθοποιών, καθώς σε πολλές από τις πρώτες ταινίες υπήρχε voice-over από κάποια άλλη ηθοποιό, που έδινε τον ίδιο παθιάρικο και γλυκό τόνο στη φωνή των γυναικείων χαρακτήρων.
Τα προκλητικά κοστούμια υπογράμμιζαν τον ρόλο των γυναικών στις ταινίες του Μποντ, ενώ οι αφίσες και τα τρέιλερ με μπικίνι έκαναν απολύτως κατανοητό τον ρόλο αυτόν.
Ωστόσο, καθώς ήρθε επιτέλους η ώρα της πρεμιέρας* του «No Time To Die», της 25ης και τελευταίας ταινίας του Μποντ, είναι προφανές πως οι καιροί έχουν αλλάξει και πως οι γυναίκες που κάποτε ήταν γνωστές ως «τα κορίτσια του Μποντ» εξελίχθηκαν για να γίνουν πλήρεις, αυτόνομοι (και επιπλέον ντυμένοι) γυναικείοι χαρακτήρες, παρατηρεί στη βρετανική Telegraph η Κάρολαϊν Λίπερ.
Ψευδώνυμα ηθοποιών όχι και τόσο «διακριτικά», όπως Kissy Suzuki, Pussy Galore και Holly Goodhead, δεν «παίζουν» πια. Η βραβευμένη σεναριογράφος Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ η οποία πρωταγωνιστεί επίσης στην κωμική σειρά του BBC «Fleabag», συγκαταλέγεται μεταξύ των σεναριογράφων της ταινίας και η Λασάνα Λιντς στον ρόλο της πράκτορος Νόμι –μία μόνο από τις νέες πρωταγωνίστριες- που αναζητά τον 007 για να τον επαναφέρει στην ενεργό δράση, φορά παντελόνια Loewe για να ταιριάζει με τα κοστούμια Tom Ford του Ντάνιελ Κρεγκ.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το «No Time To Die» εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο λαμπερά και σέξι σίκουελ του Μποντ και σίγουρα δεν είναι μια φεμινιστική ταινία, ωστόσο υπάρχει μια νέα ισορροπία, και τα ρούχα που φορούν τόσο ο Μποντ όσο και οι συμπρωτγωνίστριές του δεν περνούν απαρατήρητα, είναι κομψά και ακριβά, γράφει η Λίπερ. (Δείτε το επίσημο trailer της ταινίας με ελληνικούς υπότιτλους)
«Το πραγματικά ζουμερό και συναρπαστικό για μένα στην προοπτική του σχεδιασμού αυτής της ταινίας του Μποντ ήταν ότι όλοι οι γυναικείοι χαρακτήρες δεν ήταν αξεσουάρ», λέει στη Λίπερ η Σάτιρατ Λάρλαρμπ, η αμερικανίδα ενδυματολόγος που έκανε το ντεμπούτο της σε ταινία του Τζέιμς Μποντ. «Ζούμε στην εποχή του MeToo: ο ρόλος τους δεν είναι μόνο να παρουσιάσουν ρούχα της μόδας σε μια πολύ κομψή ταινία. Είναι όλες γυναίκες με τις δικές τους αποστολές, είτε πρόκειται για μια στρατιωτική αποστολή είτε για αποστολή κατασκοπίας ή για προσωπική αποστολή. Και η καθεμιά έχει μια συγκεκριμένη δύναμη, που έπρεπε να επικοινωνηθεί μέσω των ενδυματολογικών επιλογών», εξηγεί.
Η Αμερικανίδα πρόσθεσε ακόμη ότι κατ’ αρχάς μελέτησε το αρχειακό υλικό γιατί, όπως παραδέχεται, «δεν μπορείς να αγνοήσεις αυτό που προηγήθηκε», ειδικά όταν αντιμετωπίζεις χαρακτήρες που είναι ενσωματωμένοι στις αρχικές ιστορίες του Ιαν Φλέμινγκ.
*Η παγκόσμια πρεμιέρα του «No Time To Die» αναμένεται στις 28 Σεπτεμβρίου