Το εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών της Northvolt στη βόρεια Σουηδία | Northvolt/Reuters
Θέματα

Υπερ-εργοστάσιο μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στη Σουηδία

Ξεκίνησε τη λειτουργία του το πρώτο εργοστάσιο μαζικής παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη και ετοιμάζονται πολλά ακόμη για να απεξαρτηθεί η ευρωπαϊκή ήπειρος από την ασιατική βιομηχανία.
Protagon Team

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική και οι πωλήσεις τους στην Ευρώπη αυξάνονται συνεχώς. Ομως υπάρχει ένα κενό στη συγκεκριμένη βιομηχανία, που είναι η απουσία ευρωπαϊκής κατασκευής μπαταριών για αυτά τα οχήματα.

Η κατάσταση αυτή αλλάζει αφού ξεκίνησε η παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ευρωπαϊκό έδαφος. Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Guardian, η σουηδική νεοφυής εταιρεία Northvolt έφτιαξε τις πρώτες της μπαταρίες ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ένα νέο εργοστάσιο που βρίσκεται στα βόρεια της σκανδιναβικής χώρας. Το εργοστάσιο αυτό είναι το πρώτο από τα πολλά που έχουν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν στην Ευρώπη, με στόχο να υπάρξει μια σταδιακή απεξάρτηση από την Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, που κυριαρχούν στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το εργοστάσιο της Northvolt ανήκει στην κατηγορία των αποκαλούμενων «γίγα -εργοστασίων» που θα έχουν δυνατότητες πολύ μεγάλης παραγωγής.

Το εργοστάσιο αυτό αναμένεται να παράγει ετησίως αριθμό μπαταριών ικανών να αποθηκεύουν ενέργεια της τάξης των 15 γιγαβατώρων, με στόχο να φτάσει γρήγορα στις 60 γιγαβατώρες ετησίως, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες σε μπαταρίες για περίπου 1 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα στελέχη της Northvolt εκτιμούν ότι από τις αρχές του 2022 θα μπορούν να προμηθεύσουν την αγορά με μπαταρίες. Η εταιρεία έχει ήδη υπογράψει συμβόλαια ύψους 30 δισ. δολαρίων με μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW, η Volkswagen, η Volvo και η Scania.

Εχει ανακοινωθεί η κατασκευή άλλων 25 γίγα εργοστασίων κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2030 αλλά τα εννέα από αυτά θα ανήκουν σε ασιατικές εταιρείες  που σημαίνει ότι  αυτές θα συνεχίσουν να ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό τον τομέα  τα επόμενα χρόνια.