Φανταστείτε τη σκηνή: η βελούδινη ταπετσαρία του καθίσματός σας λάμπει στην απαλή λάμψη των επιτραπέζιων φωτιστικών με τα μεταξωτά καπέλα και η ξύλινη καμπίνα σάς καλεί ψιθυριστά για έναν βαθύ βραδινό ύπνο, καθώς θα γλιστράτε πάνω στις σιδηροδρομικές ράγες μεταξύ Παρισιού και Βενετίας με το πιο διάσημο τρένο του κόσμου. Την ώρα που η εξοχή θολώνει και ο ορίζοντας βάφεται μελανός καθώς πέφτει το σούρουπο, δεν υπάρχει τίποτα να διακόψει την ονειροπόλησή σας… εκτός, φυσικά, από τους άλλους ενοχλητικούς επιβάτες.
Αλλά δεν αυτό δεν συμβαίνει απαραίτητα. Οσοι έχουν έναν ικανοποιητικά μεγάλο τραπεζικό λογαριασμό μπορούν να νοικιάσουν ιδιωτικά ολόκληρο το τρένο, διασφαλίζοντας ότι δεν θα υπάρχουν άλλοι ταξιδιώτες (αποτρέποντας, επίσης, τυχόν καταστροφές τύπου Αγκαθα Κρίστι…), γράφει στην Telegraph η Αμάντα Χάιντ.
Αν θέλετε να απολαύσετε το κλασικό δρομολόγιο Παρίσι-Βενετία με αυτόν τον τρόπο, θα σας κοστίσει 3.450 ευρώ το άτομο σε δίκλινη καμπίνα (και 9.800 ευρώ το άτομο στην Grand Suite)· θα αφήσετε πίσω σας τη γαλλική πρωτεύουσα αργά το απόγευμα και θα φτάσετε στη Γαληνοτάτη την επόμενη ημέρα, νιώθοντας πραγματικά πολύ γαλήνια.
Περαιτέρω «τυποποιημένες» ιδιωτικές επιλογές περιλαμβάνουν το πενθήμερο ταξίδι Παρίσι-Κωνσταντινούπολη, όπου οι επιβάτες μπορούν να κατεβούν από το τρένο και με τη βοήθεια ξεναγού να εξερευνήσουν τη Βουδαπέστη και το μαγευτικό κάστρο Πέλες στη Σινάια της Ρουμανίας, που κάποτε –πριν γίνει μουσείο– ήταν η θερινή κατοικία της βασιλικής οικογένειας. Το κάστρο αυτό επισκέφθηκαν και οι επιβάτες του Orient Express στο πρώτο ταξίδι του, το 1883, έπειτα από προσωπική πρόσκληση του βασιλιά.
Αλλά επειδή οι υπερπλούσιοι δεν αφήνουν κάτι τόσο ασήμαντο όπως τα δρομολόγια των τρένων να τους υπαγορεύουν πώς θα περάσουν το διάλειμμά τους, έχουν επίσης τη δυνατότητα να διαφοροποιήσουν τα ταξίδια τους, αποφεύγοντας τις standard διαδρομές προς όφελος ενός ονειρεμένου δρομολογίου. Οταν ένας πελάτης ήθελε να παρατείνει τις διακοπές του περνώντας χρόνο στους Δολομίτες, για παράδειγμα, ναύλωσε το Belmond Venice-Simplon-Orient-Express για να τον πάει στο κοντινό Μπολζάνο.
Η αλήθεια είναι ότι αυτές οι εξατομικευμένες διαδρομές είναι λογιστικοί πονοκέφαλοι, και μπορεί να χρειαστούν έως και δύο χρόνια προγραμματισμού, αλλά δεν προβληματίζουν τον Γκάρι Φράνκλιν, αντιπρόεδρο τρένων και κρουαζιέρων της Belmond: «Είμαστε υπερήφανοι που παρέχουμε μια απόλυτα εξατομικευμένη υπηρεσία, από την ψυχαγωγία μέχρι τα μενού», λέει στην Telegraph.
Από τη δημιουργία ενός spa μέσα στην αμαξοστοιχία μέχρι τη μετατροπή των τριών βαγκόν-ρεστοράν σε κλαμπ με πλήρη εξοπλισμό dj και επαγγελματικό ήχο, καμία δουλειά δεν είναι πολύ μεγάλη. Εκτός και αν είναι πραγματικά πολύ μεγάλη… «Τα μόνα αιτήματα στα οποία δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε, συνήθως, σχετίζονται με περιορισμούς χώρου και ύψους», εξηγεί ο Φράνκλιν.
Πολλοί πελάτες απαιτούν την παρουσία του Head Chef Ζαν Αμπέρ, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής της κουζίνας του «Plaza Athénée» στο Παρίσι και του «Cheval Blanc St Barths»· μάλιστα, οι πρόσφατες αναρτήσεις του στο Instagram περιλαμβάνουν μια χαλαρή φωτογραφία στην κουζίνα με την Beyoncé και τον Jay-Z. «Με χαρά προσπαθούμε και ικανοποιούμε αυτά τα αιτήματα, εφόσον είναι συμβατά με το πρόγραμμα του σεφ», λέει ο Φράνκλιν.
Εάν όχι, είναι δυνατό να φέρουν έναν άλλο guest σεφ για τη διαδρομή, αν και η κίνηση του τρένου μπορεί να προκαλέσει μια-δύο ταλαντώσεις. «Ενας μεγάλος όγκος προγραμματισμού αφορά αυτά τα αιτήματα, επειδή οι σεφ πρέπει να εξοικειωθούν με την κουζίνα του τρένου και την υπάρχουσα ομάδα πριν από το ταξίδι», παρατηρεί ο Φράνκλιν. «Δυστυχώς, ορισμένα φαγητά απλώς δεν λειτουργούν στο τρένο, όπως τα σουφλέ: είναι σχεδόν αδύνατο να παρασκευαστούν λόγω των απρόβλεπτων κινήσεων»…
Οποιαδήποτε απογοήτευση μπορεί να προκαλέσει κάτι τέτοιο, μπορεί ωστόσο να αντισταθμιστεί από το γεγονός ότι αυτό το ταξίδι μπορεί να έχει εντυπωσιακά καλή σχέση ποιότητας – τιμής. Οταν το τρένο είναι γεμάτο –με μέγιστη χωρητικότητα 120 επισκεπτών (όπως συμβαίνει μερικές φορές όταν οι πελάτες φιλοξενούν στο τρένο γιορτές γενεθλίων ή γάμου), η ναύλωση κατ΄άτομον για μια νύχτα από το Παρίσι στη Βενετία είναι ελαφρώς φθηνότερη.