Οι κυψέλες καυσίμου μπορούν να χαρακτηριστούν σαν κέντρα ενός συστήματος το οποίο χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο.
Η πρώτη κυψέλη καυσίμου δημιουργήθηκε το 1839 από τον ουαλό δικαστή σερ Ουίλιαμ Γκρόουβ που ασχολούνταν παράλληλα και με τις φυσικές επιστήμες. Ωστόσο η συστηματική έρευνα πάνω σε αυτές άρχισε μόλις τη δεκαετία του 1960, όταν η NASA χρησιμοποίησε κυψέλες καυσίμου στα διαστημικά σκάφη των προγραμμάτων Gemini και Apollo ως φθηνότερη λύση από την ηλιακή ενέργεια.
Στον χώρο του αυτοκινήτου το πρώτο όχημα υδρογόνου παρουσίασε το 2008 η Honda και στην συνέχεια το 2014 η Hyundai για να ακολουθήσει το 2015 η Toyota. Τα αυτοκίνητα αυτά δεν κατάφεραν να κερδίσουν την προσοχή του κοινού αφού το βασικό τους πρόβλημα όπως και των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η αυτονομία τους και η έλλειψη σταθμών ανεφοδιασμού.
Δείτε ένα βίντεο που δίνει απαντήσεις για όλα όσα αφορούν τα οχήματα υδρογόνου:
Η Hyundai όμως φαίνεται ότι βλέπει πως μπορεί να υπάρξει ενδιαφέρον για αυτά τα οχήματα και έτσι επενδύει σε αυτά.
Η νοτιοκορεατική εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να ρίξει στην αγορά στις αρχές του 2018 ένα νέο μοντέλο, ένα αυτοκίνητο υδρογόνου δεύτερης γενιάς. Το αυτοκίνητο αυτό σύμφωνα με τα στελέχη της Hyundai θα έχει αυτονομία 800 χλμ! Αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να πραγματοποιεί ακόμη και μεγάλα ταξίδια χωρίς να φοβάται ο οδηγός ότι μπορεί να ξεμείνει από καύσιμα.
Επιπλέον τα οχήματα υδρογόνου έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Ανεφοδιάζονται σε ελάχιστα λεπτά όταν ένα ηλεκτρικό όχημα χρειάζεται πολλές ώρες για να γεμίσουν οι μπαταρίες του.
Ομως η βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναπτύσσεται ταχύτατα και δημιουργούνται σε πολλές χώρες σιγά σιγά μεγάλα δίκτυα ανεφοδιασμού τους κάτι που δεν συμβαίνει με τα οχήματα υδρογόνου. Η Νότια Κορέα που διαθέτει 16 σταθμούς ανεφοδιασμού οχημάτων με υδρογόνο σχεδιάζει να τους έχει κάνει 100 μέχρι το 2020 αφού υπολογίζεται ότι σε τρία χρόνια θα κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας περί τα δέκα χιλιάδες αυτοκίνητα υδρογόνου.