Πριν από μια δεκαετία, η 11η Νοεμβρίου ήταν μια πολιτιστική γιορτή -συνδυάζεται πάντα με εκπτώσεις- των μη δεσμευμένων, στην Κίνα. Το 2009, η εταιρεία-κολοσσός τού ηλεκτρονικού εμπορίου, η Alibaba, μετέτρεψε αυτή την ημέρα στην αντίστοιχη έκδοση της Black Friday, για την Κίνα. Οκτώ χρόνια αργότερα από τότε, οι πωλήσεις σχεδόν διπλασιάστηκαν από εκείνες της Black Friday και της Cyber Monday των ΗΠΑ μαζί!
Ετσι, λοιπόν, για ένατη συνεχή χρονιά γιορτάστηκε στην Κίνα η Γιορτή των Εργένηδων – ένα είδος Αγίου Βαλεντίνου για τους Κινέζους, λεγόμενη και «11.11».
140.000 μάρκες συμμετείχαν εφέτος σε αυτό το φεστιβάλ του shopping, έναντι 98.000 πέρυσι.
Εφέτος, οι Κινέζοι εφόρμησαν στις πλατφόρμες του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου οι περισσότερες είχαν μεγάλες εκπτώσεις, σε πολλά εκατομμύρια προϊόντα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ύψος των αγορών στο σάιτ του γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba έφτασε τα 7,3 δισ. ευρώ, σε μία ώρα!
Ετσι κι αλλιώς, η επιτυχία της φετινής ημέρας ήταν πρωτοφανής. Μόλις άνοιξαν οι πωλήσεις, τα μεσάνυχτα της περασμένης Παρασκευής, τα ταμεία… τρελάθηκαν. Το νούμερο δύο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, JD.com, το οποίο είδε τις πωλήσεις σε φρέσκα τρόφιμα να μεγαλώνουν κατά 350% σε έναν χρόνο, (ξε)πούλησε προϊόντα ύψους 5 δισ. δολαρίων κατά την πρώτη ώρα της Γιορτής των Εργένηδων.
Οσο για τον Alibaba; Ο τζίρος έφτασε τα 8,6 δισ. δολάρια, ήτοι 7,3 δισ. ευρώ, μέσα σε μια ώρα. Συνολικά, το ταμείο έγραψε ότι οι Κινέζοι ξόδεψαν τουλάχιστον 25,4 δισ. δολάρια στο σάιτ του «γίγαντα» Alibaba. Πρόκειται για ένα άλμα 40 τοις εκατό σε σχέση με τα στοιχεία του περασμένου έτους, ενώ δεν ελήφθησαν υπόψη οι πωλήσεις που ξεκίνησαν μια εβδομάδα νωρίτερα, προς τιμήν της εκδήλωσης. Είναι ένα νούμερο εξωφρενικό, αν σκεφθεί κάποιος ότι αντιστοιχεί στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν μιας χώρας.
Ολα αυτά, στην Κίνα.
Αντίστοιχα, οι Αμερικανοί ξόδεψαν 1,9 δισ. δολάρια το 2016 στο ίντερνετ για να ψωνίσουν την ημέρα «Black Friday» – εφέτος θα γίνει την επομένη των Ευχαριστιών.
Ωστόσο, η επιτυχία της Black Friday έφτασε και στην Ευρώπη, αν και οι πωλήσεις είναι πολύ μικρότερες, όπως και ο τζίρος. Το 2015, για παράδειγμα, οι Γάλλοι ξόδεψαν 140 εκατομμύρια ευρώ εκείνη την ημέρα. Σύμφωνα με έρευνα της Yougo, για το σάιτ Poulpeo, το 36% των καταναλωτών σχεδιάζουν εφέτος να ψωνίσουν οπωσδήποτε ανήμερα της Black Friday 2017 και να ξοδέψουν, κατά μέσο όρο, 260 ευρώ.
Oπως όλα δείχνουν, ο θεσµός υπερ-προσφορών της Black Friday -που είδαµε να κορυφώνεται πέρυσι και στην Ελλάδα, παραδόξως από µια αμιγώς ελληνική εταιρεία, τα Public, που έβαλαν το µεγαλύτερο τµήµα της αγοράς στον χορό- θα επαναληφθεί. Μάλιστα, εφέτος, σε ακόµη µεγαλύτερη κλίµακα.
Η τεράστια επιτυχία της περυσινής διοργάνωσης στα Public, απέδειξε ότι οι λάτρεις της τεχνολογίας αναζητούν τις έξυπνες προσφορές και περιμένουν τη Μαύρη Παρασκευή.
Μην κανονίσετε, λοιπόν, τίποτα άλλο για την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου, για να επισκεφθείτε τα Public όλης της Ελλάδας και να ανακαλύψετε προϊόντα τεχνολογίας που δεν θα βρείτε πουθενά αλλού. Ολα αυτά, σε τιμές που δεν θα πετύχετε καμιά άλλη ημέρα του χρόνου, με απίστευτες προσφορές.