Οταν κυκλοφόρησε το «Sex» η Μαντόνα ήταν 34 χρόνων και στο απόγειο της δόξας της, οπότε δεν προκαλεί εντύπωση ότι πούλησε περισσότερα από 1,5 εκατ. αντίτυπα σε όλον τον κόσμο μέσα σε λίγες ημέρες | CreativeProtagon
Θέματα

Στο Παρίσι οι «σκανδαλώδεις» φωτογραφίες της Μαντόνα

Πάνω από 30 χρόνια μετά την κυκλοφορία του διαβόητου λευκώματος «Sex», με τις αισθησιακές, στα όρια της πορνογραφίας φωτογραφίες της «βασίλισσας της ποπ» μέσα από τον φακό του Στίβεν Μάιζελ, μια επιλεγμένη σειρά από αυτές παρουσιάζεται στο παράρτημα του βρετανικού οίκου Christie's στο Παρίσι. Στη συνέχεια, θα δημοπρατηθούν στη Νέα Υόρκη
Protagon Team

Πόσος δρόμος απομένει ακόμα στην πορεία προς την απελευθέρωση της γυναικείας σεξουαλικότητας και την υπέρβαση των επίμονων ταμπού που συνδέονται με αυτήν; Πολύς, απαντά η Αλεσάντρα ντ’ Ακούντο της La Repubblica. Προσθέτει, όμως, ότι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι σημαντικό κομμάτι του διανύθηκε από τη Μαντόνα, η οποία, από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 μέχρι σήμερα, δεν σταμάτησε ποτέ να προκαλεί τα χρηστά ήθη και να σκανδαλίζει.

Σταθμό στη δημιουργική της εναντίωση προς το κοινό αίσθημα περί ηθικής αποτέλεσε το «Sex», το «σκανδαλώδες», όπως είχε χαρακτηριστεί, λεύκωμα του διάσημου αμερικανού φωτογράφου μόδας Στίβεν Μάιζελ με πρωταγωνίστρια μια άκρως αισθησιακή Μαντόνα. Κυκλοφόρησε την 21η Οκτωβρίου του 1992, μία ημέρα μετά την κυκλοφορία του «Erotica», του επίσης σεξουαλικά φορτισμένου πέμπτου άλμπουμ της, ενώ τα κείμενα που συνοδεύουν τις φωτογραφίες –ποιήματα, ιστορίες, άρθρα– φέρουν την υπογραφή της «Μίστρες Ντίτα», άλτερ έγκο της Μαντόνα το οποίο εμπνεύσθηκε ως φόρο τιμής στη γερμανίδα ηθοποιό της δεκαετίας του 1930 Ντίτα Πάρλο.

Η βασίλισσα της ποπ ήταν τότε μόλις 34 χρόνων και στο απόγειο της δόξας της, οπότε δεν προκαλεί εντύπωση ότι το «Sex» πούλησε περισσότερα από 150.000 αντίτυπα στις ΗΠΑ μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο και περισσότερα από 1,5 εκατ. αντίτυπα σε όλον τον κόσμο μέσα σε λίγες ημέρες.

Οσον αφορά το περιεχόμενο του πιο ευπώλητου λευκώματος (ή coffee table book) που έχει κυκλοφορήσει ποτέ, είναι απόλυτα ερωτικό και ελευθεριάζον, σεξουαλικό στα όρια της πορνογραφιάς σύμφωνα με αρκετούς, καθώς εμπεριέχει γυμνές και ερωτικές σκηνές, ετεροφυλοφιλικές και ομοφυλοφιλικές, και κυριαρχεί μια σαδομαζοχιστική αισθητική, με τη Μαντόνα να εμφανίζεται είτε γυμνή είτε ημίγυμνη.

Το 2022, στην τριακοστή επέτειο από την πρώτη έκδοση του «Sex», η βασίλισσα της ποπ επιμελήθηκε, σε συνεργασία με τον Αντονι Βακαρέλο του οίκου Saint Laurent, μια συλλεκτική επανέκδοση 800 αντιτύπων, αλλά και μια έκθεση (ακατάλληλη για ανηλίκους) στην περίφημη Art Basel του Μαϊάμι.

Στη συνέχεια, μια επιλεγμένη σειρά φωτογραφιών με πρωταγωνίστρια τη Μαντόνα και τον Στίβεν Μάιζελ πίσω από τον φακό εκτέθηκαν στον οίκο Christie’s στο Λονδίνο, και τώρα παρουσιάζονται (έως την 6η Ιουλίου) στο παράρτημα του περίφημου βρετανικού οίκου στο Παρίσι. Μετά θα επιστρέψουν στις ΗΠΑ για μια τελευταία έκθεση στον οίκο Christie’s της Νέας Υόρκης, πριν δημοπρατηθούν, τελικά, στις 6 Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους.

Τα έσοδα από τη δημοπρασία, όπως και από τις εκθέσεις, πρόκειται να διατεθούν στη φιλανθρωπική οργάνωση Raising Malawi, την οποία ίδρυσε η Μαντόνα το 2006 για τη στήριξη των ορφανών και ευάλωτων παιδιών της πάμφτωχης αφρικανικής χώρας. Σημειώνεται ότι από το Μαλάουι κατάγονται και τέσσερα παιδιά που υιοθέτησε η Μαντόνα, αφού απέκτησε τη Λούρδη Μαρία Τσικόνε Λεόν, το 1996, από τη σχέση της με τον προσωπικό της γυμναστή Κάρλος Λεόν, και τον Ρόκο Τζον Ρίτσι, το 2000, στο πλαίσιο του γάμου της με τον σκηνοθέτη Γκάι Ρίτσι, δεύτερο σύζυγό της, μετά τον Σον Πεν.

Σήμερα, περισσότερα από 30 χρόνια μετά την έκδοση του «Sex», η Μαντόνα εξακολουθεί στα 65 της (τα κλείνει στις 16 Αυγούστου) να προκαλεί, αν και για διαφορετικούς λόγους. Τον περασμένο Φεβρουάριο, κατά την εμφάνισή της στην 65η τελετή απονομής των βραβείων
Γκράμι, έπεσε θύμα body shaming λόγω της προσωρινής παραμόρφωσης που υπέστη το πρόσωπό της έπειτα από διάφορες πλαστικές επεμβάσεις.

Απαντώντας σε όσους έσπευσαν να την επικρίνουν, ακόμη και να τη χλευάσουν, αφού έκανε λόγο για «ηλικιακό ρατσισμό και μισογυνισμό», θύμισε ότι «ποτέ δεν ζήτησα συγγνώμη για καμία από τις δημιουργικές επιλογές μου, ούτε για τον τρόπο που φαίνομαι ή ντύνομαι, και δεν πρόκειται να αρχίσω να το κάνω. Υποβαθμίζομαι από τα μέσα ενημέρωσης από την αρχή της καριέρας μου, αλλά καταλαβαίνω ότι όλο αυτό είναι μια δοκιμασία και χαίρομαι που πρωτοπορώ εγώ, ώστε όλες οι γυναίκες πίσω μου να μη δυσκολεύονται τόσο τα επόμενα χρόνια. Ανυπομονώ για πολλά ακόμη χρόνια ανατρεπτικής συμπεριφοράς – να ξεπερνώ τα όρια, να αντιστέκομαι στην πατριαρχία και κυρίως, να απολαμβάνω τη ζωή μου». Μακάρι να αναρρώσει γρήγορα.