H Σάρα Τζέσικα Πάρκερ ως Κάρι Μπράντσο του Sex and The City με την διάσημη saddle bag της Dior | Creative Protagon
Θέματα

Reselling: η υψηλή ραπτική ανακαλύπτει την ανακύκλωση

Η μεταπώληση παλαιότερων ενδυμάτων και αξεσουάρ όχι μόνο δίνει μια δεύτερη «ζωή» στα αντικείμενα αυτά διαμέσου της ανακύκλωσής τους, αλλά γεμίζει και τις τσέπες των οίκων μόδας. Αυτή η νέα τάση συνεχώς εξαπλώνεται
Protagon Team

Θυμάστε την θρυλική saddle bag της Dior;

Την τσάντα χειρός σε σχήμα σέλας που, πριν 20 ακριβώς χρόνια, αποτέλεσε σταθερό αξεσουάρ πολλών διάσημων γυναικών, από την Μπιγιονσέ μέχρι τη Τζένιφερ Λόπες και από την Σιένα Μίλερ μέχρι τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ ως Κάρι Μπράντσο στο Sex and the City;

Η saddle bag, η οποία πρωτοδημιουργήθηκε το 1999 από τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή της μάρκας, Τζον Γκαλιάνο, για την Κολεξιόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2000, υιοθετήθηκε από πολλές γνωστές γυναίκες ως το απόλυτο κομμάτι που συνόδευε την κάθε επίσημη και μη εμφάνισή τους.

Η ίδια αυτή τσάντα… επανεφευρίσκει τον εαυτό της, δυο δεκαετίες μετά και ζει μια δεύτερη «νεότητα» ένεκα της τελευταίας τάσης της παγκόσμιας μόδας: το reselling.

Την μεταπώληση παλαιότερων ενδυμάτων και αξεσουάρ, διαμέσου της… δημιουργικής ανακύκλωσής τους.

Και με ένα σμπάρο, δυο τρυγόνια για τους οίκους μόδας: και επανέρχονται στο προσκήνιο με κάποια αρχετυπικά κομμάτια και αντικείμενα μόδας, αλλά και γεμίζουν τις τσέπες τους.

Κάπως έτσι σκέφτηκε και η Μαρία Γκράτσια Κιούρι, η οποία από τότε που ανέλαβε το δημιουργικό κομμάτι του Dior το 2016, έχει επανεφεύρει την αισθητική του ιστορικού γαλλικού οίκου, ενώ παράλληλα αποτίει φόρο τιμής στους προκατόχους της.

Σε αυτό το πλαίσιο, προέβη και σε ένα ριζικό… λίφτινγκ της τσάντας του Γκαλιάνο, την οποία επαναλάνσαρε με νέο σχεδιασμό, κρατώντας όμως το αρχικό στιλ.

«Η saddle bag είναι ένα από τα πιο εμβληματικά κομμάτια που καταφέρνει να παραμένει σύγχρονο. Είναι επίσης ένα από τα αντικείμενα που συμβολίζουν την πρόσφατη ιστορία του οίκου Dior», δήλωσε η Κιούρι στην ιταλική Vogue.

Το αποτέλεσμα: δημιούργησε το ίδιο «σούσουρο» όπως και ο Γκαλιάνο πριν 20 χρόνια.

Και πούλησε και μερικές χιλιάδες κομμάτια ακόμη.

Η saddle bag δια χειρός Μαρία Γκράτσια Κιούρι

Κάποιες εταιρείες το… προχώρησαν ακόμη περισσότερο, αντιμετωπίζοντας λίγο έως πολύ το reselling ως την «κότα που κάνει χρυσά αυγά».

Και δικαιώθηκαν.

Λόγου χάρη, η μάρκα Cos της H&M πριν μερικές εβδομάδες ανακοίνωσε ότι ξεκινά τη δική της επιχείρηση μεταπώλησης ρούχων, μια κίνηση που θα επιτρέπει στους πελάτες να αγοράζουν και να πωλούν μεταχειρισμένα ρούχα Cos.

Η ψηφιακή πλατφόρμα, που ονομάζεται Resell, επανατοποθετείται πλέον ως μια βιώσιμη επιχειρηματική ενέργεια για μια πιο «πράσινη» μόδα.

Η σουηδική μάρκα αναφέρει ότι θα επιτρέψει να πωλούν παλιά αγαπημένα ρούχα και να αγοράζουν νέα κομμάτια από την γκάμα της μάρκας.

Ο πωλητής καθορίζει την τιμή, παρέχει τις πληροφορίες του προϊόντος και διαχειρίζεται τα ταχυδρομικά τέλη, ενώ η Cos θα λάβει μια προμήθεια ύψους 10% «για να καλύψει τα λειτουργικά έξοδα μεταπώλησης».

Όπως λένε οι ειδικοί, η κίνηση της H&M θα στρέψει την προσοχή στην αγορά μεταχειρισμένων προϊόντων, ειδικά καθώς η πρωτοβουλία της Cos έρχεται σε μια οικονομικά χαλεπή εποχή όπου το ενδιαφέρον των καταναλωτών για προϊόντα μεταπώλησης ολοένα και αυξάνεται.

Πέρυσι, η εταιρεία ερευνών GlobalData προέβλεψε ότι η αγορά μεταπώλησης και reselling θα αυξηθεί από 24 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 σε 51 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2023.

Η Cos αναφέρει καταλήγοντας στην επίσημη ανακοίνωσή της ότι η ομάδα σχεδιασμού της δημιουργεί όλο και περισσότερα ρούχα με γνώμονα τη μακροζωία τους, εστιάζοντας κυρίως στα βιώσιμα υφάσματα και την υλική καινοτομία, με στόχο 100% «ανακυκλωμένα ή άλλα υλικά βιώσιμης προέλευσης» έως το 2030.