Οι πληροφορίες που κυκλοφορούν για το νέο Ford Focus RS λένε πως, για πρώτη φορά, θα έχει υβριδική υποστήριξη. Είναι μία προσπάθεια της Ford αφενός να «κατεβάσει» τους ρύπους και αφετέρου να υπάρχει μια γενικότερη εναρμόνιση του RS σε σχέση με διαφορετικού τύπου μοντέλα. Όπως η Mustang Mach-E. Καμία σχέση μεταξύ τους αλλά δημιουργείται η αύρα της ηλεκτροκίνησης ακόμα και στα πιο επιθετικά μοντέλα της γκάμας.
Ακριβέστερα, φαίνεται πως το Focus RS θα χρησιμοποιήσει το επαναστατικό σύστημα της GKN όσον αφορά τη μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα. Όταν λανσαρίστηκε ως hardware, στο Διεθνές Σαλόνι της Φρανκφούρτης, το 2017, η εταιρεία είχε δηλώσει πως είναι ό,τι πιο εξελιγμένο κυκλοφορεί στη νέα λογική της μετάδοσης κίνησης.
Περί κινητήρα
Το GKN eTwinsterX θα μπορεί να κατανέμει εξαιρετικά άμεσα τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών αλλά και θα μεταδίδει την ίδια την κίνηση μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα 48 Volt. Αυτό σημαίνει πως ο βενζινοκινητήρας θα αναλαμβάνει μόνο τη μετάδοση της κίνησης στον εμπρόσθιο άξονα. Τι μοτέρ θα βρίσκεται κάτα απ΄το καπό; Δεν είναι απόλυτα ξεκαθαρισμένο αλλά γράφεται πως το πιθανότερο είναι πως ο γνωστός EcoBoost 2.3 lt θα βρει ξανά σκέπη.
Ως γνωστόν, η ισχύς του απερχόμενου Focus RS ήταν στους 350 ίππους. Ο διάδοχος θα κάνει το άλμα στους 400 ίππους. Ίσως και ελαφρώς περισσότερους. Δεν είναι το απόλυτα τέλειο μοτέρ, τουλάχιστον όπως το γνωρίσαμε στις πολύ υψηλές rpm, αλλά αυτή ακριβώς η υβριδική υποβοήθηση ίσως του δώσει την αναβάθμιση που χρειάζεται ενόψει των προκλήσεων των καιρών
Η μπάρα των 400 ίππων έχει αγγίξει πλέον τα μικρομεσαία αμαξώματα και ζούμε στην εποχή του εξωφρενικά δυνατού hot hatch, όπως το Audi RS3. Επίσης, φαίνεται πως η Ford θα διατηρήσει τη δυνατότητα του Drift Mode το οποίο δίνει αυτήν την επιπλέον διάσταση συμμετοχικότητας σε σχέση με τα κορυφαία προσθιοκίνητα, όπως της Honda και της Renault.
Πώς ιδανικά θα θέλαμε το Ford Focus RS
Ακόμη και τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, το Focus RS είναι στην κορυφή των επιλογών μας για τα επιθετικά hot hatch. Μαζί με το προσθιοκίνητο Type R αλλά και την αναγεννημένη Mercedes-AMG που είτε με την Α35 είτε με την Α45 έχουν κάνει το άλμα της δεκαετίας. Ποιος θα το περίμενε ότι κάποια χρόνια πριν η πρόγονός τους πάλευε με ταράνδους.
Το αναμενόμενο Focus RS έχει απέναντί του, λοιπόν, περισσότερους διεκδικητές. Ιδανικά, λοιπόν, θα θέλαμε να ήταν ελαφρύτερο από τα τρέχοντα 1.599 kg. Θα βοηθούσε τόσο τη γενικότερη διαχείριση της μάζας ως roll αλλά και ένα άλλο βασικό ζητούμενο. Λέγεται «κατανάλωση».
Η αλήθεια είναι πως με το Focus RS του 2016 πασχίσαμε να κατεβάσουμε τη μέση κατανάλωση και εύκολα μπορείς να παρακολουθείς τιμές σαφώς πάνω από τα 20 lt/100 km. Ήταν η άβολη στιγμή που έβλεπες το δείκτη του ρεζερβουάρ στη μέση και την αυτονομία για μόλις 130 χλμ.
Η θέση οδήγησης
Και τελευταίο, αλλά όχι ήσσονος σημασίας, θα θέλαμε πιο χαμηλή θέση οδήγησης. Η Ford, εδώ και αρκετά χρόνια, απ΄την εποχή του Focus RS Mk1, δεν παρείχε τη δυνατότητα να κατέβει πραγματικά χαμηλά η θέση του καθίσματος. Έστω του οδηγού.
Και κάποτε, σε μια συνομιλία με μηχανικούς της Ford στο εξωτερικό, μεταξύ τυρού και αχλαδιού, είχε αναφερθεί πως υπήρχε ένας περιορισμός στη γεωμετρία του καθίσματος σε σχέση με τη γωνία που ανοίγει ο αερόσακος. Δεν γνωρίζω αν αυτός εξακολουθεί να είναι ο λόγος που το τρέχον RS συνεχίζει να σε αναγκάζει να κάθεσαι σε μια εποπτική θέση και όχι χαμηλά, χωστά, αλλά έχει ενδιαφέρον να φανεί ποια θα είναι η νέα διάταξη.
Οδηγώντας, πάντως, το Focus της νέας γενιάς, στην «απλή» έκδοση ST-line φαίνεται πως κάτι έχει αλλάξει. Εύχομαι να διατηρηθεί και στο νέο Focus RS με τα Recaro (;).
Άλλωστε εδώ υπάρχει ένας έρωτας μεγάλος. Και αναμένεται να αναζωπυρωθεί. Υπομονή. Μεσολαβεί μια χρονιά που λέγεται 2020.
- Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars