Η χρήση των κοινωνικών δικτύων δημιουργεί θετικά αλλά και αρνητικά συναισθήματα στα νεαρά άτομα | shutterstock
Θέματα

Τι δεν κάνει καλό στην ψυχική υγεία μας; Το YouTube ή το Instagram;

Βρετανική μελέτη αποκαλύπτει την ψυχολογική επίδραση που έχει στους νέους ανθρώπους η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τα συμπεράσματα για το YouTube, το Twitter, το Facebook, το Snapchat και το Instagram
Protagon Team

Λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση ότι το Facebook έχει πλέον δύο δισεκατομμύρια χρήστες, αλλά και την συνεχή αύξηση χρηστών στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ερευνητές στην Βρετανία αποφάσισαν να μελετήσουν την επίδραση που έχει στην ψυχολογία των νεαρών ατόμων η χρήση των social media.

Η Βασιλική Εταιρείας Δημόσιας Υγείας της Βρετανίας πραγματοποίησε μια ενδιαφέρουσα μελέτη για την ψυχολογική επίδραση που έχει η χρήση των κοινωνικών δικτύων σε άτομα ηλικίας 14 έως 24 ετών. Περίπου το 90% των νέων -μεγαλύτερο ποσοστό από κάθε άλλη ηλικιακή ομάδα- είναι χρήστες των social media.

Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το BBC την καλύτερη βαθμολογία παίρνει το YouΤube ενώ την χειρότερη το Instagram. Το Facebook βρίσκεται κάπου στη μέση.

Η αξιολόγηση

Οι ερευνητές ζήτησαν από περίπου δύο χιλιάδες νεαρά άτομα να αξιολογήσουν τις συχνότερα χρησιμοποιούμενες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Για το ποιες έχουν τις πιο αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική κατάστασή τους, ποιες τους προκαλούν  περισσότερο άγχος, κατάθλιψη, μοναξιά, φόβο, προβλήματα σωματικής εικόνας κ.α.

Η έκθεση αναφέρει ότι «τα κοινωνικά μέσα μπορεί να τροφοδοτούν μια κρίση ψυχικής υγείας», παράλληλα όμως αναγνώρισε ότι μπορούν να λειτουργήσουν και με ωφέλιμο τρόπο.

Αξιολογώντας κάθε μέσο δικτύωσης με βάση 14 κριτήρια, οι νέοι ανέδειξαν το YouTube ως αυτό με τη θετικότερη επίπτωση στην ψυχική υγεία τους. Ακολουθεί το Twitter, τρίτο το Facebook, τέταρτο το Snapchat και τελευταίο το Instagram.

Η επικεφαλής της Βασιλικής Εταιρείας Δημόσιας Υγείας Σίρλεϊ Κράμερ επεσήμανε πως «είναι ενδιαφέρον ότι το Instragram και το Snapchat θεωρούνται τα χειρότερα για την ψυχική υγεία και ευεξία, καθώς και οι δύο πλατφόρμες δίνουν μεγάλη έμφαση στην εικόνα, πράγμα που φαίνεται πως ενισχύει τα αισθήματα ανεπάρκειας και άγχους στους νέους».