Το iPhone 7, μετά την κοστολόγηση των εξαρτημάτων του, κατακτά επάξια τον τίτλο του ακριβότερου iPhone ανάμεσα στις βασικές εκδόσεις. | REUTERS
Θέματα

Πόσο κόστισε στην Apple η κατασκευή του iPhone7;

Η εταιρεία IHS Markit αποφάσισε να κοστολογήσει κάθε εξάρτημα του iPhone 7 χωριστά, για να συγκρίνει το κόστος κατασκευής με την τελική τιμή του: μόλις 200 ευρώ, τη στιγμή που η βασική του έκδοση πωλείται για 577 ευρώ
Protagon Team

Διπλή κάμερα, ταχύτερος επεξεργαστής, αντοχή στο νερό, ανανεωμένος σχεδιασμός και όχι μόνο. Το iPhone 7 ήταν το πολυαναμενόμενο «παιδί» της Apple, που πολλοί περίμεναν εναγωνίως να φτάσει στα χέρια τους. Το κόστος του ωστόσο, διόλου ευκαταφρόνητο. Η βασική του έκδοση –άρα και η φθηνότερη- φτάνει αισίως στις ΗΠΑ τα 649 δολάρια, δηλαδή περίπου 577 ευρώ.

Η εταιρεία IHS Markit αποφάσισε να κάνει αυτό που πολλοί θα θέλαμε: να κοστολογήσει κάθε εξάρτημα του τηλεφώνου χωριστά, για να συγκρίνει το συνολικό κόστος κατασκευής με την τελική τιμή του. Η έρευνα, λοιπόν, έδειξε πως το κόστος κατασκευής φτάνει μόλις το 1/3 του τελικού κόστους: 225 δολάρια, δηλαδή μόλις 200 ευρώ. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνεται και το εργατικό κόστος για τη συναρμολόγησή του, που υπολογίζεται περίπου στα 5 δολάρια.

Στην τελευταία έκδοση υπάρχουν σαφώς σημαντικές τεχνικές βελτιώσεις, που είναι σίγουρα δαπανηρές. Εχει πιο φωτεινή και άνετη οθόνη, μεγαλύτερη ποικιλία ήχων για να ανταποκρίνονται στις ειδοποιήσεις από τις πολυάριθμες εφαρμογές, ενώ ο αποθηκευτικός χώρος της βασικής έκδοσης αναβαθμίστηκε από 16 σε 32 GB.

Η Apple στο παρελθόν έχει δαπανήσει αρκετά χρήματα για να κατασκευάσει τους προκατόχους του iPhone 7. Το iPhone 6S Plus είναι μακράν το πιο ακριβό τηλέφωνο του αμερικανικού κολοσσού – μέχρι στιγμής. Το iPhone 7, ωστόσο, κατακτά επάξια τον τίτλο του ακριβότερου ανάμεσα στις βασικές εκδόσεις. Είναι πιο ακριβό και από το πρώτο iPhone, του 2007, παρότι εκείνο κυκλοφόρησε την εποχή που τα smartphones ήταν ογκώδη, με κουμπιά και κεραίες.

Σίγουρα τα ανταλλακτικά και το κόστος εργασίας δεν είναι οι μόνες δαπάνες που υπολογίζονται στο τελικό κόστος ενός προϊόντος όπως το iPhone. Απαιτείται έρευνα, διαφημιστική προώθηση, υπάρχει το κόστος μεταφοράς, το κόστος συσκευασίας… και είναι απορίας άξιο πώς η Apple ξόδεψε τόσα πολλά σε ένα τηλέφωνο που οι περισσότεροι χρήστες βρήκαν, τελικά, μάλλον απογοητευτικό. Ιδίως σε μια εποχή που οι πωλήσεις της παρουσιάζουν στασιμότητα.

Μένει να δούμε αν το iPhone της επόμενης χρονιάς, που περιγράφεται ως τουλάχιστον εντυπωσιακό, θα… εντυπωσιάσει και με το υψηλό του κόστος.