«Σε μια περίοδο κατά την οποία η Βρετανία παραπαίει στο χείλος της κρίσης που προκάλεσε το Brexit και με τον Μπόρις Τζόνσον να κρατάει θεωρητικά τα ηνία, αυτός ο πόλεμος των WAGs είναι η ιστορία που όλοι έχουν ανάγκη. Το Διαδίκτυο πήρε φωτιά από τότε που μεταδόθηκε η είδηση του καβγά. Φαίνεται πως οι άνθρωποι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να σκεφτούν οτιδήποτε άλλο. Η κυρία Ρούνεϊ προβάλλεται ως η νέα εθνική ηρωίδα» υποστηρίζει η Ελίζαμπεθ Πάτον, ανταποκρίτρια των New York Times στο Λονδίνο.
Ποιος, είναι, όμως αυτός ο πόλεμος των WAGs και τι έκανε η κυρία Ρούνεϊ ώστε να χαιρετίζεται ως ο άνθρωπος που γλίτωσε, έστω παροδικά, τους Βρετανούς από το ψυχόδραμα του Brexit;
Το αρκτικόλεξο WAGs σημαίνει στα αγγλικά Wifes And Girlfriends of high profile sportspersons, γυναίκες, δηλαδή, και σύντροφοι επιφανών αθλητών, ποδοσφαιριστών κυρίως της Αγγλίας, και η κυρία Κολίν Ρούνεϊ συγκαταλέγεται σίγουρα μεταξύ αυτών, δεδομένου ότι είναι η σύζυγος του πρώην σούπερσταρ της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της Αγγλίας Γουέιν Ρούνεϊ.
Πριν από λίγες ημέρες, ωστόσο, η Κολίν Ρούνεϊ κήρυξε τον πόλεμο σε μια άλλη WAG, την πρώην, πλέον, εγκάρδια φίλη της Ρεμπέκα Βάρντι, γυναίκα του επιθετικού της Λέστερ, Τζέιμι Βάρντι. Μέσω μιας μακροσκελούς ανάρτησής της στο Twitter, η Κολίν κατηγόρησε τη Ρεμπέκα ότι διέρρεε επί χρόνια τα προσωπικά της στα βρετανικά ταμπλόιντ, αποκαλύπτοντας, συγχρόνως, ότι έστησε μια παγίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να την πιάσει στα πράσα.
«Εδώ και μερικά χρόνια κάποιος που εμπιστευόμουν ώστε να με ακολουθεί στον προσωπικό μου λογαριασμό στο Instagram ενημέρωνε διαρκώς την εφημερίδα The Sun για τις προσωπικές μου αναρτήσεις και ιστορίες» αποκάλυψε η κυρία Ρούνεϊ, η οποία επέστρεψε πρόσφατα στη Βρετανία από τις ΗΠΑ μαζί με την οικογένειά της, αφότου ο άνδρας της εγκατέλειψε το αμερικανικό ποδόσφαιρο για να συνεχίσει την καριέρα του στην Ντέρμπι Κάουντι που αγωνίζεται στη δεύτερη ποδοσφαιρική κατηγορία της Αγγλίας.
Και δεν παρέλειψε να ενημερώσει τους περισσότερους από 800.000 followers της πως σκέφτηκε να αναρτήσει μια σειρά από φανταστικές ιστορίες στον «προσωπικό» της λογαριασμό τις οποίες, ωστόσο, μπορούσε να δει μόνον η Ρεμπέκα Βάρντι – περί της επιθυμίας του ζεύγους Ρούνεϊ να αποκτήσει, επιτέλους, και μια κόρη, μετά από τέσσερις γιους, και της απόφασής τους να μεταβούν σε μια ειδική κλινική στο Μεξικό ώστε να επιτύχουν το στόχο τους, περί της πρόθεσης της Κολίν να επιστρέψει στην τηλεόραση, περί της πλημμύρας στο υπόγειο της αξίας 25 εκατομμυρίων δολαρίων κατοικίας των Ρούνεϊ κοντά στο Μάντσεστερ. Μάλιστα, η τελευταία ιστορία για το πλημμυρισμένο υπόγειο δημοσιεύτηκε στην Sun μία ημέρα πριν η Κολίν Ρούνεϊ ξεμπροστιάσει δημοσίως την πρώην φίλη της.
Η Ρεμπέκα Βάρντι, από την πλευρά της αρνήθηκε, μέσω ανάρτησης της στο Twitter και στο Instagram, την κατηγορία και αποποιήθηκε κάθε ευθύνη υποστηρίζοντας πως «πολλοί άνθρωποι» είχαν επί χρόνια πρόσβαση στο προσωπικό λογαριασμό της Κολίν Ρούνεϊ. Δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να έπεσε θύμα χάκερ και δήλωσε πως πέρα από «βαριά έγκυος» είναι επίσης «αναστατωμένη» και «αηδιασμένη».
Σύμφωνα με τον Ελις Κάσμορ, καθηγητή Κοινωνιολογίας στο πανεπιστήμιο του Αστον στο Μπέρμιγχαμ η όλη υπόθεση είναι σχεδόν σαιξπηρική λαμβάνοντας υπόψη τα διάφορα στοιχεία – «αγάπη, τραγωδία, εξαπάτηση και, φυσικά, ισχύ» – αλλά και το γεγονός πως αφορά εμμέσως το ποδόσφαιρο, μακράν το πιο δημοφιλές άθλημα στην Ευρώπη. «Η ιστορία είναι συγχρόνως και τετριμμένη και ιδιαίτερη. Εγείρει κάποια μεγαλύτερα ερωτήματα για τον ρόλο των Μέσων, για την ετοιμότητα των αναγνωστών να εκλαμβάνουν ανάλογες ιστορίες ως αληθείς, για τα όρια ανάμεσα στη δημόσια και την ιδιωτική ζωή των διασημοτήτων, για τη δύναμη των ΜΜΕ να επηρεάζουν την πολιτισμική τοπογραφία», πρόσθεσε ο βρετανός ακαδημαϊκός.
Πάντως, όσον αφορά τον ρόλο και την ισχύ των Μέσων, πρέπει να σημειωθεί πως η συντακτική ομάδα της Sun επέλεξε να μην αποσύρει τα επίμαχα άρθρα από τον ιστότοπο της εφημερίδας. Περιορίστηκε απλά να ενημερώσει τους αναγνώστες της ότι πρόκειται για ιστορίες που επινόησε η Κολίν Ρούνεϊ ώστε να ανακαλύψει ποιος διέρρεε τα προσωπικά της στον Τύπο.