Μόλις σήμερα αποκαλύφθηκαν και επισήμως οι λεπτομέρειες για την BMW M5 CS, τη νέα, ακόμα πιο σπορ, πιο πολυτελή και ακόμα πιο ιδιαίτερη εκδοχή της M5. Αυτή τη φορά με ισχύ 635 ίππων και 0-100 km/h σε μόλις 3 δευτερόλεπτα. Μετά τις M2 CS, M3 CS και M4 CS, οι βαυαροί επεκτείνουν την γκάμα των εστιασμένων μοντέλων τους με τη ναυαρχίδα της γκάμας των CS. Για την ιστορία, η ισχυρότερη BMW M από καταβολής του M Division κοστίζει από €180,400 στη γερμανική αγορά. Για την Ελλάδα αναμένουμε επίσημες τιμές μαζί με ισχυρή δόση από υπογλώσσια.
Πρόκειται ξεκάθαρα για διηπειρωτικό εξπρές για τέσσερις επιβάτες. Με V8 4,4 λίτρων κάτω από το πρησμένο καπό, 8άρι κιβώτιο M Steptronic, τετρακίνηση M xDrive με διαθέσιμη αποσύμπλεξη για πισωκίνητες πλαγιολισθήσεις, αλλά και 70 κιλά ελαφρύτερη από τη M5 Competition, το νέο σούπερ σεντάν ανήκει, ήδη απ’ τις προδιαγραφές, σε άλλο οδηγοκεντρικό σύμπαν.
Εγκυκλοπαιδικά, πάντως, η M5 CS καταχωρίζεται ως το ισχυρότερο αυτοκίνητο που έχει παραχθεί ποτέ με το μαγικό γράμμα «Μ» – αυτό που συνοδεύει τα πιο επιθετικά μοντέλα των βαυαρών.
Με απόδοση 635 ίππων στις 6,000 rpm και 750 Nm διαθέσιμα από τις 1,800 ως τις 5,950 rpm, o bi-turbo κινητήρας της BMW M5 CS εξασφαλίζει συγκλονιστικές –για το μέγεθος– επιδόσεις.
Πέρα από τον τυπικό χρόνο των 0-100 km/h που προαναφέρθηκε, ο πιο ενδεικτικός είναι αυτός των 0-200 km/h: μόλις 10,3 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ανακοινώθηκε στα 305 km/h – ηλεκτρονικά περιοριζόμενη, παρακαλώ.
Οι επιδόσεις αποκτούν μεγαλύτερη σημασία δεδομένου του μεγέθους
Η M5 CS είναι ένα μεγάλο αμάξωμα μήκους 5,001 χιλιοστών και βάρους 1,825 κιλών. Όπως σημειώθηκε, είναι κατά 70 κιλά ελαφρύτερη από τη M5 Competition.
Για ένα αυτοκίνητο που, εκ χαρακτήρα, δεν μπορεί να κάνει εκπτώσεις στην πολυτέλεια με πιο λακωνικό εξοπλισμό, το λες και κατόρθωμα.
Η ανάρτηση είναι η Adaptive M με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ τα φρένα είναι κεραμικοί δίσκοι με 6-πίστονες δαγκάνες μπροστά και μονοπίστονες πίσω.
Οι πολύ όμορφοι τροχοί είναι 20 ιντσών με εντυπωσιακό φάρδος μπροστά (275/35) και αναμενόμενα ασύμμετρο πίσω (285/35).
Ακόμα πιο επιθετική στις λεπτομέρειες
Η BMW M5 CS διατηρεί μεν τις κομψές γραμμές που επιβάλλονται στην κατηγορία των super sport executive sedan, αλλά ο διάβολος παραμένει στις λεπτομέρειες.
Οι υπέροχοι χρυσαφί τροχοί (που έχουμε ήδη δει ως απόχρωση στη M2 CS) είναι εδώ, όπως επίσης στο ίδιο χρώμα (Gold Bronze) είναι και η γρίλια και οι ενδείξεις με το λογότυπο «Μ»
Στο εσωτερικό της BMW M5 CS
Το οποίο η BMW περιγράφει ως τετραθέσιο, καθώς τα πίσω καθίσματα είναι διακρικά και όχι ο τυπικός «πάγκος», υπάρχουν όλες οι διαφοροποιήσεις μιας ακριβής, ειδικής έκδοσης.
Οι μπροστινοί επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μπάκετ καθίσματα από ανθρακόνημα, με ιδιαίτερα έντονη πλευρική στήριξη και συνδυασμό δέρματος και αλκαντάρα. Στην πλάτη υπάρχει φωτιζόμενο το λογότυπο «Μ» και στα προσκέφαλα ένα περίγραμμα της πίστας του Νίρμπουργκρινγκ.
Σύμφωνα με τις επίσημες τιμές της BMW, η συνδυαστική κατανάλωση είναι 11,3 lt/100 km ενώ οι CO2 με βάση το πρωτόκολλο WLTP είναι μόλις 257g.
Η M5 ανέκαθεν εξέφραζε το μεγάλο σπορ τετράθυρο που απευθυνόταν στον –με σκόπιμα πεζοκεφαλαία– Πραγματικό Οδηγό και όχι στον απλό χειριστή. Και κρίνοντας από τον χαρακτήρα των CS της γκάμας, η νέα BMW M5 CS συνεχίζει τη σκυτάλη.
Δείτε την εν κινήσει στο πρώτο βίντεο που μόλις ανέβηκε.