Το τεύχος του περιοδικού με τις φωτογραφίες του «ερωτευμένου ζεύγους» στο παριζιάνικο καφέ | CreativeProtagon
Θέματα

Ολαλά! Νικολά και Σαρλότ, ένα λαμπερό ζευγάρι στο Παρίσι

Παραμύθι ταξικής συμφιλίωσης σε καφενείο, υπό τα αδιάκριτα όμματα των παπαράτσι: αυτός είναι συγγραφέας ταπεινής καταγωγής και εκείνη απόγονος των πριγκίπων του Μονακό
Protagon Team

Υπάρχει ένα ζευγάρι για το οποίο μιλάει τώρα όλη η Γαλλία, έγραψε η Corriere della Sera. Εννοούσε ότι πολλοί ενδιαφέρθηκαν για το τεύχος του περιοδικού Paris Match που κυκλοφόρησε με φωτογραφίες «από τον ρομαντικό έρωτα» δύο νέων – δύο γνωστών νέων, εννοείται, στο γαλλικό φιλοθέαμον.

Πρώτον, επειδή η καθαυτό κλινοπάλη δεν στερείται ρομαντισμού –ακόμη και η πούρα επαγγελματική, με τα λιπαντικά υγρά και τα υπόλοιπα παραφερνάλια–, ας ξεκαθαρίσουμε ότι εδώ δεν μιλάμε για πόζες πορνό, αλλά για καρέ που τράβηξαν στις 7 Μαρτίου οι παπαράτσι σε παριζιάνικο καφενείο.

Δεύτερον, τα δύο «ερωτευμένα παιδιά» είναι η Σαρλότ Καζιράγκι, κόρη της Καρολίνας του Μονακό, και ο συγγραφέας Νικολά Ματιέ, κάτοχος βραβείου Goncourt (το 2018) και φανατικός του Instagram. Θα πείτε ότι αυτοί οι δύο δεν είναι παιδιά, αφού οι ληξίαρχοι στα κιτάπια τους γράφουν ότι η μεν Σαρλότ είναι 37άρα, ο δε Νικολά 45άρης. Ε, δεν χάλασε και ο κόσμος: δεν είναι αυτοί παιδιά, είναι όμως τα… παιδιά τους – η Σαρλότ έχει δύο, ηλικίας 10 και πέντε ετών, και ο Νικολά έχει ένα, ηλικίας 11 ετών.

Τα δύο μεγάλα «παιδιά», λοιπόν, δεν έκαναν και τίποτε σπουδαίο στο καφενείο. Αστειεύονταν πίνοντας τα καφεδάκια τους, καθισμένοι στις άβολες καρέκλες και γύρω από ένα μικροσκοπικό στρογγυλό τραπεζάκι που το έλουζε ο ήλιος (αυτή η μαρτιάτικη παριζιάνικη ηλιοφάνεια, κύριοι παπαράτσι, είναι η πραγματική είδηση).

Προ ετών ο Ματιέ, παρουσιάζοντας ένα βιβλίο του στην τηλεόραση, αναφέρθηκε σε έναν «μεγάλο έρωτα», όμως δεν ξεστόμισε το όνομα Σαρλότ – εξάλλου και μοδίστρα να είναι η αγαπημένη, πόσο μάλλον κορίτσι από πριγκιπόσογο, ονόματα και διευθύνσεις, ΑΦΜ και τραπεζικούς λογαριασμούς, κ.λπ., δεν μαρτυράει ο σοβαρός άνδρας, ούτε καν ο έμπειρος εραστής.

Και ο Ματιέ θέλει να δείχνει γενικώς έμπειρος, σοβαρός, αριστερός κιόλας, και επικριτής του Μακρόν όταν συμμετέχει στον δημόσιο διάλογο. Να, λόγου χάρη, πέρυσι ξεσπάθωσε εναντίον της μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος, την οποία, τελικά, ο γάλλος πρόεδρος πέρασε με προεδρικό διάταγμα και όχι με ψηφοφορία στη Βουλή. Μπράβο στον Νικολά!

H Σαρλότ, με πτυχίο Φιλοσοφίας από τη Σορβόνη και συγγραφέας μικρής πραγματείας περί «ανθρωπίνων παθών», είναι από το 2023 και «πρέσβειρα της Chanel», δηλαδή «εκπρόσωπος» και διαφημίστρια των προϊόντων του φημισμένου οίκου ρούχων και αρωμάτων που ίδρυσε το 1910 η Κοκό Σανέλ. Δεν αποκλείεται να έχει και ακουστά ότι οι κανονικοί εργαζόμενοι κάποια στιγμή συνταξιοδοτούνται. Μπράβο και της Σαρλότ!

O έρωτας του Νικολά για τη Σαρλότ, την εγγονή της Γκρέις Κέλι, φέρνει στο προσκήνιο τη θεματική των μυθιστορημάτων του συγγραφέα Ματιέ, δηλαδή τη δυσκολία να ανταμώνουν οι άνθρωποι και να αγαπούν ο ένας τον άλλον όταν η ταξική καταγωγή τους διαφέρει.

Ο Ματιέ γεννήθηκε σε λαϊκή γειτονιά της πόλης Επινάλ, στη βορειοανατολική Γαλλία, από γονείς εργάτες, άρα τώρα είναι αποστάτης της τάξης του, ίδιος λογοτεχνικός ήρωάς του! (Ωστόσο, αν η δουλειά με τη Σαρλότ προχωρήσει, ο συγγραφέας δεν θα έχει ανάγκη και την ψωροσύνταξη του Μακρόν.)

Για το στυλ γραφής του, ο Ματιέ λέει ότι «αντανακλά κάπως» τον εαυτό του, ότι τυγχάνει «διασταύρωση της λαϊκής κουλτούρας με την ‘‘πιο νόμιμη κουλτούρα’’, όπως λένε στη Γαλλία». Γεγονός είναι, πάντως, ότι η γραφή του σαγήνευσε τη Σαρλότ.

Η Σαρλότ, προ εβδομάδων, είπε στο περιοδικό Madame Figaro ότι αγαπά «τους παθιασμένους συγγραφείς», όπως και «τη γραφή που εμπλέκει τον αναγνώστη στο στόρι». Την ενοχλούν, δε, οι επιτηδεύσεις: «Είμαι πιο ευαίσθητη στα γραπτά που ‘‘παραπατάνε’’ κομμάτι, που αποκαλύπτουν τα ελαττώματα του συγγραφέα»…

Να ευχηθούμε καλούς απογόνους, ή μήπως παραπάει;