Η τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης είχε μπει για τα καλά στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου τα τελευταία χρόνια, με διαφόρων ειδών εφαρμογές. Συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης ενσωματώθηκαν σε οικιακές συσκευές, σε αυτοκίνητα, σε διαδικτυακές υπηρεσίες και εργαλεία κ.ο.κ.
Ωστόσο, η εμφάνιση πριν από λίγους μήνες ενός προγράμματος Τεχνητής Νοημοσύνης που επικοινωνεί με τους χρήστες του Διαδικτύου απαντώντας σε ερωτήσεις τους προκάλεσε πραγματική φρενίτιδα στη βιομηχανία της τεχνολογίας. Το ενδιαφέρον για το πρόγραμμα ChatGPT είναι τέτοιο ώστε η εταιρεία που το δημιούργησε, η αμερικανική OPEN AI, προχώρησε μέσα σε λίγους μήνες σε συνεχείς αναβαθμίσεις του, με αποτέλεσμα να έχει γίνει αντικείμενο χρήσης σε πολλούς τομείς.
Τη δημιουργία και εξέλιξη του ChatGPT στήριξε και συνεχίζει να στηρίζει οικονομικά η Microsoft, αποκομίζοντας ως όφελος τη χρήση της τεχνολογίας στην οποία βασίζεται το πρόγραμμα αυτό, στα δικά της προϊόντα.
Η Google αντιλήφθηκε ότι η Microsoft θα επιχειρήσει να εισβάλει με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στα δικά της προνομιακά, μέχρι σήμερα, χωράφια, και επέσπευσε την ανάπτυξη της δικής της τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης, τόσο για τη δική της μηχανή αναζήτησης, που κυριαρχεί στο Διαδίκτυο εδώ και πολλά χρόνια, όσο και για άλλες δημοφιλείς διαδικτυακές υπηρεσίες και εργαλεία.
Τις τελευταίες ημέρες οι δυο τεχνολογικοί κολοσσοί έχουν επιδοθεί σε ένα μπαράζ ανακοινώσεων σχετικά με την ενσωμάτωση τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, τα οποία χρησιμοποιεί σχεδόν το σύνολο των χρηστών υπολογιστών παγκοσμίως. Η βρετανική εφημερίδα Guardian απεικονίζει το χρονικό αυτής της κούρσας Τεχνητής Νοημοσύνης που μόλις ξεκίνησε και εξελίσσεται με εντυπωσιακό τρόπο.
Το φυτίλι άναψε
Την αρχή έκανε στις 14 Μαρτίου η Google, ανακοινώνοντας τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στη δημοφιλή εφαρμογή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου GΜail και στην εφαρμογή δημιουργίας εγγράφων Docs. Η Microsoft απάντησε δύο 24ωρα αργότερα παρουσιάζοντας το πρόγραμμα 365 Copilot, που βασίστηκε στην πιο πρόσφατη έκδοση του ChatGPT (το ChatGPT 4), αποτελώντας πλέον μέρος της σουίτας Office, που περιλαμβάνει τον επεξεργαστή κειμένου Word, τα λογιστικά φύλλα Excel, τις παρουσιάσεις Powerpoint και την εφαρμογή ηλεκτρονικής αλληλογραφίας Outlook.
Την Τετάρτη 22 Μαρτίου, η αμερικανική πολυεθνική εταιρεία λογισμικού Adobe, δημιουργός δημοφιλών προγραμμάτων και εργαλείων, όπως το Photoshop και το PDF, ανακοίνωσε την ενσωμάτωση Τεχνητής Νοημοσύνης στην πλατφόρμα Creative Cloud. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που ήταν γνωστό ότι αναπτύσσει δική της τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιούργησε ένα πακέτο προγραμμάτων Τεχνητής Νοημοσύνης υπό την επωνυμία Firefly. Τα προγράμματα αυτά θα δημιουργούν εικόνες, εφέ κειμένου, ήχο, βίντεο και 3D.
Μία ώρα μετά την ανακοίνωση της Adobe, η Google ανακοίνωσε ότι δίνει πρόσβαση στους χρήστες των ΗΠΑ και της Βρετανίας στο σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης που αναπτύσσει για τη δική της μηχανή αναζήτησης. Το σύστημα, που ονομάζεται Bard, βρίσκεται σε στάδιο τελικών δοκιμών από δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους της Google, η οποία τώρα βάζει στο παιχνίδι των δοκιμών και τους χρήστες.
Παράλληλα, ο Μαρκ Ζάκεμπεργκ ανακοίνωσε ότι, δεδομένων των συνθηκών, αποφάσισε να βάλει η Meta για λίγο καιρό σε δεύτερο πλάνο την ανάπτυξη του metaverse και να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης με στόχο, προφανώς, να μη μείνει πίσω σε αυτόν τον τομέα και να γίνει η χρήση αυτών των τεχνολογιών στις πλατφόρμες και υπηρεσίες της εταιρείας, όπως το Facebook, το Instagram και το WhatsApp.
Θεωρείται βέβαιο ότι για το επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε συνεχείς ανακοινώσεις περί δημιουργίας είτε νέων συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης είτε αναβαθμίσεων σε υπάρχοντα προγράμματα Τεχνητής Νοημοσύνης, καθώς και ανακοινώσεις για την ενσωμάτωση τους σε κάθε είδους ηλεκτρονικές συσκευές, συστήματα και διαδικτυακές υπηρεσίες και εργαλεία.